Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Aston Martin Vantage GT8 (2016) - lekkość i moc z toru na drogi

Aston Martin w ubiegłym roku pokazał Vantage'a GT3, który przez zawirowania z marką Porsche ostatecznie został przechrzczony na GT12. Teraz przyszedł czas pokazać jego lżejszego krewnego, który garściami czerpie z wyścigów długodystansowych.

O modelu GT12 i konflikcie z Porsche pisaliśmy już przy okazji zapowiedzi Astona Martina Vantage'a GT8, która przypadkiem trafiła do mediów. Teraz mocarna trackdayowa bestia z V12 dostanie wewnętrzną konkurencję, która również ma gwarantować doskonałe wrażenia na torze i ulicy, ale ma dostarczyć to w nieco innej formie.

Mocną stroną GT8 ma być przede wszystkim niska masa. Aston Martin chciał stworzyć samochód, który dokładnie pokaże czym Brytyjczycy stają do walki w Le Mans. To właśnie Vantage GT8 ma stanowić manifest możliwości tego zespołu. Jest to maszyna nie tylko mocna, ale także bardzo zwinna i lżejsza, niż kiedykolwiek do tej pory.

Inspirowany Vantagem GTE model dysponuje poprawionym, 4,7-litrowym V8, które generuje 446 KM i 490 Nm. Standardowo na pokładzie z silnikiem będzie współpracować 6-biegowa ręczna skrzynia biegów. Opcją jest 7-biegowa przekładnia Sportshift II.

Obniżenie masy zostało osiągnięte wieloma sposobami. Jednym z nich było zastosowanie nowych, lekkich felg oraz jeszcze lżejszych, opcjonalnych obręczy wykonanych ze stopów magnezu, wyposażonych w mechanizm z centralną śrubą mocującą. Zostały one obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Aston Martin Vantage GT8: podstawowe dane techniczne

4,7 l V8
446 KM przy 7300 rpm
490 Nm przy 5000 rpm
4,4 s w sprincie 0–60 mph
306 km/h prędkości maksymalnej
1510 kg masy własnej

Niską masę gwarantuje także wykonanie niektórych paneli nadwozia z włókna węglowego. Standardowo na pokładzie Vantage'a GT8 będą montowane lekkie akumulatory wyczynowe. Opcjonalnie klienci mogą zamówić dach z włókna węglowego, tylne szyby z tworzywa sztucznego i tytanowy układ wydechowy. Standardem na pokładzie GT8 są fotele z kompozytu węglowego regulowane ręcznie.

W sumie inżynierom Astona Martina udało się oszczędzić 100 kg. Mimo takiego intensywnego odchudzania Vantage GT8 wyposażony jest w system multimedialny, zestaw audio i klimatyzację, dzięki którym, chociaż jest prawdziwym torowym wojownikiem, nadaje się także do użytkowania na drogach.

By mieć pewność, że ta maszyna będzie się stabilnie zachowywać na torze, została ona wyposażona w nowy pakiet aerodynamiczny. Z torowej wersji przeniesione zostały między innymi przednie nadkola z wycięciami. Jeśli kierowca będzie chciał wejść na poziom ekstremalny, może zamówić dodatkowy pakiet Aero Pack. Dodaje on do zestawu duży, tylny spojler, narożne elementy aerodynamiczne oraz spliter.

Zobacz również: Mity o elektromobilności: MIT 1

Aston Martin będzie oferował Vantage'a GT8 w trzech opcjonalnych wariantach kolorystycznych. Są to kombinacje China Grey i niebieskiego, Stratus White i zielonego oraz Stirling Green i limonkowego.

Powstanie jedynie 150 egzemplarzy Vantage'a GT8. Cena bazowa ma wynosić 165 tys. funtów, czyli równowartość 893 tys. zł. Dla porównania Porsche 911 GT3 RS kosztuje w Wielkiej Brytanii od 131 tys. funtów (równowartość 709 tys. zł). Aston Martin z pewnością wie co robi, tak wyceniając swoją maszynę i z pewnością nie zabraknie chętnych do kupienia tego unikatowego wozu. Jednak przynajmniej na papierze, niemiecka torowa zabawka sprawia wrażenie lepszego zakupu. Jest tańsza, mocniejsza i do 100 km/h jest około 1 s szybsza.

Aston Martin Vantage GT8 (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen Golf GTD R – hot diesel! Nowe dodatki od AC Schnitzera dla BMW M3 F80 2 Lamborghini Gallardo wokół Los Angeles Nissan wycofa z oferty model Altima Coupé Prawdopodobnie nie będzie seryjnego Infiniti Q50 Eau Rouge Audi popracuje nad rozwojem pięciocylindrowego 2,5 TFSI Ford Shelby GT500KR należący do Carrolla Shelby'ego na sprzedaż Nietypowa sytuacja na rynku paliw Czeka nas największe Le Mans w historii Toyota oferuje nowe pakiety stylistyczne dla modeli Avensis i Hilux Kia Sorento Polka stworzyła spektakularny garaż. Powstał z myślą o koncepcie Mazdy

Popularne w tym tygodniu:

Paliwo w Polsce ciągle tanieje. Na niektórych stacjach jest już za mniej niż 4 zł/l Jaki kraj, taki pickup. Ciągnął przyczepę rolniczą passatem Opony nie miały żadnego bieżnika. Audi przeszło przegląd dwa dni wcześniej Aston Martin Valkyrie wyjechał na drogi. Jego silnik kręci się do 11,100 obr./min. Takich spadków cen na stacjach nie widziano od lat. Prognozy wskazują, że będzie jeszcze taniej Mimo mniejszego ruchu, smog w mieście nie zniknął. Puste ulice nie gwarantują czystego powietrza Unikatowy Mercedes SLR na sprzedaż w Polsce. To najdroższe auto na Otomoto Rzadki Lexus LFA z Polski jest praktycznie nowy. Może być twój za 2,5 mln zł Fabrycznie nowe BMW serii 7 E38 na sprzedaż. Od 3 lat stoi w kapsule powietrznej UAZ Hunter Expedition to leciwa, ale wciąż atrakcyjna terenówka z Rosji Pirelli zutylizuje 1800 opon z odwołanego GP Australii. Nie nadają się do ponownego montażu Koronawirus przyczyną zamknięcia kolejnych fabryk. BMW, Rolls-Royce, Toyota, Dacia i Mini wstrzymują produkcję