Nowe Audi A3 po liftingu (2016) - odświeżony kompakt premium

Nowe Audi A3 po liftingu (2016) - odświeżony kompakt premium

Marcin Łobodziński
6 kwietnia 2016

Audi po wprowadzeniu nowego modelu A4 zdecydowało się na zmiany wizualne i lekkie modyfikacje techniczne kompaktowego A3. Wszystko po to, by "trudniej" było odróżnić te samochody z przodu.

Samochód upodobniono do A4 głównie w przedniej części, gdzie pojawiły się nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem oraz nieznacznie zmodyfikowana kratka grilla. Warto zaakcentować, że nowe reflektory przednie to nie tylko nowy wygląd, ale także technika Matrix LED, przez co Audi A3 dołącza do grona kompaktów (Opla Astry) z matrycowymi światłami diodowymi. Zmienił się także kształt przedniego zderzaka. Z tyłu mamy delikatnie przestylizowaną grafikę świateł diodowych oraz nową dokładkę zderzaka, czy jak kto woli dyfuzor. Facelifting dotyczy wszystkich wersji nadwoziowych A3, A3 Sportback, A3 Sedan i A3 G-Tron oraz ich odpowiedniki ze sportowej serii S.

Obraz

Nowa paleta kolorów obejmuje teraz lakiery Ara niebieski, Cosmic niebieski, Nano szary, Tango czerwony i Vegas żółty, których wcześniej nie było. Są oczywiście nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.

W kabinie poprawiono kilka elementów, takich jak grafika wskaźników czy panelu klimatyzacji. Wskaźniki mogą być teraz wyświetlane na dużym ekranie TFT 12,3 cala, czyli wirtualnym kokpicie jak w modelach wyższych segmentów. Kierowca będzie miał do wyboru dwa różne widoki. Nowy jest układ nawigacji oraz interfejs systemu MMI, a także sam monitor umieszczony na środku deski rozdzielczej. Nawigację wyposażono w aplikacje Google Earth i Google Street View. Pokrętło na tunelu środkowym do obsługi multimediów wyposażono w touchpad. Zmieniono również takie detale jak kształt kratek wentylacji wewnątrz otworów, a także wygląd kierownicy z mniejszą częścią na poduszkę powietrzną. Nowe będą wzory tapicerek oraz ich kolorystyka.

Obraz

Auto jest teraz przyjaźniejsze kierowcy dzięki opcjonalnym systemom wspomagającym. Jednym z ważniejszych udogodnień dla szofera nowego Audi A3 jest system automatycznej kontroli prędkości w kroku. Chodzi konkretnie o adaptacyjny tempomat, który sam zatrzyma pojazd i na sygnał kierowcy ruszy z miejsca również wtedy, gdy silnik zostanie unieruchomiony przez system Stop&Go. Co więcej, do prędkości 65 km/h, wspomaga również kierowcę w utrzymaniu samochodu za innymi pojazdami jadącymi w korku niezależnie od pasów na jezdni. Tego typu rozwiązanie zadebiutowało w modelu Q7. Poprawiono także standardowego asystenta pasa ruchu oraz układy zapobiegające kolizji z pieszymi i innymi obiektami w ruchu miejskim. Teraz auto zatrzyma się przed przeszkodą samo, nawet jeżeli kierowca w ogóle nie zareaguje. W opcji pojawił się również układ Cross Traffic Assist pomagający podczas wyjeżdżania prostopadłego na drogę tyłem.

Obraz

Gama jednostek napędowych obejmuje łącznie sześć silników, po trzy benzynowe i wysokoprężne dla standardowego Audi A3 oraz dodatkowo po jednym silniku dla S3 i e-tron. Oto jednostki, które zadebiutują w odświeżonym modelu:

  • 1.0\tTFSI - 115 KM i 200 Nm
  • 1.4 TFSI COD – 150 KM i 250 Nm
  • 2.0 TFSI – 190 KM i 320 Nm
  • 1.6 TDI – 110 KM i 250 Nm
  • 2.0 TDI – 150 KM i 340 Nm
  • 2.0 TDI – 184 KM i 380 Nm
  • 1.4 TFSI - 150 KM i 250 Nm (wersja e-tron)
  • 2.0 TFSI – 310 KM i 400 Nm (wersja S3)

W obecnej generacji modelu przed liftingiem nie oferowano silnika 2.0 TFSI, który teraz zastąpi jednostkę 1.8 TFSI. Motor ten będzie współpracował tylko z przekładnią S tronic z nowym, mokrym sprzęgłem i siedmioma biegami. W opcji można zamówić do niego napęd quattro. To samo najpewniej będzie dotyczyło dostępnego nieco później diesla 2.0 TDI o mocy 184 KM. Trzycylindrowy 1.0 TFSI ma być od teraz podstawowym, zastępując w tej roli jednostkę 1.2 TFSI o mocy 110 KM. Nastąpił wzrost mocy w sportowej odmianie S3 o 10 KM i momentu obrotowego o 20 Nm.

Obraz

Technicznych zmian jest niewiele, ale pracowano przede wszystkim nad poprawieniem zestrojenia zawieszenia oraz odchudzeniem pojazdu. Najlżejsze Audi A3 ma ważyć 1150 kg z jednostką 1.0 TFSI. Standardem w modelu są lepiej wytłumiające hałasy szyby.

Poliftowe Audi A3 oraz jego wszystkie odmiany nadwoziowe trafią do sprzedaży na początku maja, a pierwsze dostawy do klientów pojawią się latem. Podstawowa cena za Audi A3 1.0 TFSI wynosi 23 300 euro w Niemczech. Polskich cen na razie nie znamy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (18)