Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno.

Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy z was pewnie jeszcze pamięta był plasowany w segmencie C. Nie zdobył serc europejskich klientów. Tu mamy przedstawiciela samochodów, które utkwiły gdzieś pomiędzy segmentem B i C, ale konkurencji na polskim rynku nie brakuje. Choć jeśli mamy szukać hatchbacków, to jest ich niewiele. Škoda Rapid? Jak najbardziej. Nowy Fiat Tipo hatchback – jeszcze lepiej.

Szczególnie, że cena to 43 900 zł za samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.2 DualJet. To wolnossący motor o mocy 90 KM oznaczony jako K12C. Jest łączony z przekładnią manualną o pięciu przełożeniach lub automatyczną CVT. Jednak nie na polskim rynku, na którym na razie skrzyni bezstopniowej nie ma. W Polsce jedyne Baleno, jakie można zamówić z automatem to auto napędzane nowym silnikiem 1.0 BoosterJet w wersji Elegance za 73 900 zł. 112-konny motor benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Oczywiście auto można kupić również z przekładnią manualną z pięcioma przełożeniami w specyfikacji Premium Plus za 58 900 zł.

Trzecia wersja napędowa nowego Suzuki Baleno to Smart Hybrid. Jest to tak zwana lekka hybryda, w której alternator zespolono z rozrusznikiem (ISG) oraz wyposażono ją w akumulator litowo-jonowy. Alternator ISG ma za zadanie odzyskiwać energię kinetyczną, którą zamienia na prąd i dodatkowy zastrzyk mocy dla jednostki DualJet podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Taki samochód kosztuje 65 900 zł.

Wyposażenie? Niezłe, ale z pewnymi brakami. Z zakresu bezpieczeństwa właściwie kompletne do codziennej jazdy, natomiast komfortowe obejmuje prawie wszystko to co trzeba, czyli klimatyzację, radio, elektrycznie regulowane szyby, centralny zamek, regulację wysokości fotela kierowcy i składane oparcie kanapy (niedzielone). Dość dziwną polityką jest natomiast oferowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej dopiero w najwyższym standardzie Elegance, który zaczyna się od ceny bliskiej prawdziwego kompaktu — 58 900 zł. To samo dotyczy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.

Zobacz również: Suzuki Vitara AllGrip - test Autokult.pl

Czy auto ma szansę powodzenia na rynku? Cóż, ma bardzo mocnego konkurenta w postaci Fiata Tipo. Sedana z mocniejszym silnikiem 1.4 można kupić za 42 600 zł. Wyposażenie niestety nie jest tak bogate – nie ma poduszek bocznych i kurtynowych oraz regulacji wysokości fotela kierowcy. Za lusterka z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapłacimy 500 zł ekstra, a i tak będziemy do przodu w porównaniu z klientem Baleno. Trzeba tylko pamiętać o tym, że ceny Fiata są na chwilę obecną promocyjne i w każdej chwili mogą się zmienić.

Zobacz pełny cennik Suzuki Baleno.

Nowe Suzuki Baleno (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Opel Insignia 4x4 & Ascona 400 Rally Car Niemcy naostrzyli włoski trójząb! – Novitec GranCarbio Compressor (2011) Historii marki Ford część 5, czyli kultowy Escort [geneza motoryzacji] Panda spotyka się z misiem polarnym Mercedes-Benz GLA 45 AMG od VÄTH - sposób na hot crossovera Jak działa Porsche GT3 R Hybrid? Decyzje zespołów Citroëna i M-Sportu na sezon 2016 WRC TVP zamawia myjnię automatyczną. Ma kosztować nie więcej niż 950 tys. zł Nowe repliki na rynku - na ulicach jak na torze? Kia planuje zbudować roadstera! Honda Civic z rekordowo niskim i rzeczywistym zużyciem paliwa 2001 Honda Dualnote [zapomniane koncepty]

Popularne w tym tygodniu:

Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras Protesty w większości miast. W podróży weź pod uwagę gigantyczne utrudnienia To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Są nowe przepisy o przeglądach technicznych. Mają obowiązywać od początku 2021 r. Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Bugatti Bolide ma 1850 KM i pojedzie ponad 500 km/h. Pod warunkiem, że powstanie Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM Rosyjscy influencerzy i mercedesy nie idą w parze. Youtuber spalił model AMG GT 4-door Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut. O karę za niezarejestrowanie auta póki co trudno Volvo wyjaśnia w poruszającym filmie, dlaczego wprowadziło limiter prędkości do 180 km/h