Mercedes-AMG C 63 Cabriolet - rasowa maszyna sportowa i eleganckie cabrio w jednym

Do rodziny Mercedesów serii AMG dołączył kabriolet Klasy C z jednostką o oznaczeniu 63.

Mercedes ostatnio ma premierę za premierą i pojawiają się kolejne sportowe odmiany AMG. Po premierze w Nowym Jorku do rodziny dołączył Mercedes-AMG C 63 Cabriolet. Wyposażono go w 4-litrową jednostkę V8, a nie jak w przypadku crossoverów mniejszą V6 o oznaczeniu 43. Przyczyna tego jest prosta – to ma być rasowe auto sportowe, a nie mocna wersja standardowego modelu.

Jednostka przygotowana w Affalterbach generuje 476 KM w zakresie 5500–6250 obr./min i 650 Nm w przedziale 1750–4500 obr./min. To jednak nie wszystko, bo odmiana C63 S oferuje 510 KM i 700 Nm. Ten klasyczny kabriolet potrafi się rozpędzić do setki w 4,2 s (4,1 s wersja S). Z pakietem AMG Driver's Package prędkość maksymalna może być zwiększona do 280 km/h. Standardem jest oczywiście ograniczenie do 250 km/h. Zużycie paliwa jakie podaje producent mieści się w przedziale 8,9–9,3 l/100 km.

Mercedes zaznacza, że jest to jedyny w swojej klasie samochód napędzany silnikiem V8 biturbo. Jednostkę znamy z modelu AMG GT. To konstrukcja, która w AMG GT ma suchą miskę olejową, która pomaga utrzymać właściwe smarowanie niezależnie od przeciążenia jakie działa na samochód. Turbosprężarki są umieszczone pomiędzy głowicami, co inżynierowie AMG nazywają „gorącym V”. Silnik błyskawicznie reaguje na dodanie gazu, a dzięki kompaktowym wymiarom można było dopracować kwestię rozkładu masy. Wersja S ma w standardzie dynamiczne zawieszenie silnika.

Brzmienie tej jednostki na pewno nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia z rasową, sportową maszyną. Układ wydechowy dostosowuje się do wybranego trybu jazdy dzięki aktywnym klapom wewnątrz tłumików. Opcjonalnie kierowca sam będzie mógł wybrać ton, jaki ma się wydobywać z rur wydechowych.

Silnik C63 AMG jest połączona z 7-biegowym automatem AMG SPEEDSHIFT MCT. W przenoszeniu napędu na nawierzchnię pomaga również mechanizm różnicowy ze szperą w standardowej odmianie lub elektronicznie sterowany dyferencjał w C63 S. Poza klasycznym wyborem trybów jazdy, kierowca może również wyłączyć ESP lub przełączyć je w tryb Handling Mode, który pozwala na driftowanie w bezpiecznym zakresie.

Auto pozostaje pod kontrolą również dzięki standardowemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów ich pracy: Comfort, Sport i Sport Plus. Oczywiście tak jak w odmianie Coupé, również w kabriolecie tylna oś różni się od sedana i kombi, m. in. inną konstrukcją łożysk i większym rozstawem kół. AMG Cabriolet jest szerszy od standardowej Klasy C Cabriolet o 64 mm z tyłu. Na proces prowadzenia ma wpływ także udoskonalony układ kierowniczy z przełożeniem 14:1, a o hamowanie dbają standardowe 360-milimetrowe tarcze hamulcowe dla obu osi, w wersji C63 S 390-milimetrowe z przodu, a opcjonalne ceramiczne mają średnicę z przodu wynoszącą 402 mm.

Oczywiście nie trzeba w tym miejscu opowiadać o zmianach stylistycznych, które nie są żadnym zaskoczeniem. Samochód ze stajni AMG jest nie tylko 64 mm szerszy w tylnej części, ale też uzbrojony w skrojone dla niego zderzaki, progi i obręcze kół. Interesująco wygląda połączenie białego lakieru i czarnych dodatków, w tym felg, jak w samochodzie prezentowanym na zdjęciach. Siłę tego modelu podkreśla tylny zderzak z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu. Cóż, Klasa C Cabriolet jest klasą samą dla siebie. Samochód tak samo elegancki jak sportowy.

Zobacz również: Test: GLE Coupe - tak powinno bujać się mercem!

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Warto czekać - niespodzianki Porsche na następne 7 miesięcy Modele, które wytrzymują najdłuższe przebiegi. Ranking iSeeCars na podstawie danych z USA Fiat 500X Abarth - produkcja niewykluczona? Zadbaj o samochód przez wyjazdem wakacyjnym Odrodzone De Tomaso już w rękach Chińczyków Nowy Bentley Mulsanne - nie "Grand", ale jednak wielki 2014 Kia Forte - cee'd po amerykańsku Tesla Model Y trafi do sprzedaży wcześniej, niż planowano, a wersja AWD będzie mieć większy zasięg Trzy dusze od KIA Nissan pracuje nad autem elektrycznym w stylu Renault Twizy EV Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Wyścigowe podsumowanie czerwca (2011)

Popularne w tym tygodniu:

Clarkson, May i Hammond filmują w Polsce? Widziano ich w Gdańsku Wypadek maybacha pod Warszawą. Czołowe zderzenie ze škodą Orlen sprzeda paliwo 30 groszy taniej. Ale tylko uczestnikom programu lojalnościowego Richard Hammond rozbił się na Torze Poznań. Do sieci wyciekły zdjęcia z wypadku Miliony pod wodą. Powódź na Florydzie zniszczyła kolekcję supersamochodów Promocja na paliwa Orlenu działa jeszcze inaczej. Kluczowe są kupony Prezes Orlenu obniży ceny, ale tylko dla spełniających jeden warunek Pagani Huayra Codalunga powstało na prośbę klientów. Każdy z nich zapłaci 7 mln euro BMW M3 Touring nowym rekordzistą Nürburgringu w kategorii kombi Nowy Lexus UX, czyli udoskonalona wersja miejskiego crossovera Lexus RX Final Edition - wersja specjalna z mocą korzyści! BMW chce zostawić manuale przy życiu, ale nie licz, że będzie tanio