Mercedes-AMG C 63 Cabriolet - rasowa maszyna sportowa i eleganckie cabrio w jednym

Do rodziny Mercedesów serii AMG dołączył kabriolet Klasy C z jednostką o oznaczeniu 63.

Mercedes ostatnio ma premierę za premierą i pojawiają się kolejne sportowe odmiany AMG. Po premierze w Nowym Jorku do rodziny dołączył Mercedes-AMG C 63 Cabriolet. Wyposażono go w 4-litrową jednostkę V8, a nie jak w przypadku crossoverów mniejszą V6 o oznaczeniu 43. Przyczyna tego jest prosta – to ma być rasowe auto sportowe, a nie mocna wersja standardowego modelu.

Jednostka przygotowana w Affalterbach generuje 476 KM w zakresie 5500–6250 obr./min i 650 Nm w przedziale 1750–4500 obr./min. To jednak nie wszystko, bo odmiana C63 S oferuje 510 KM i 700 Nm. Ten klasyczny kabriolet potrafi się rozpędzić do setki w 4,2 s (4,1 s wersja S). Z pakietem AMG Driver's Package prędkość maksymalna może być zwiększona do 280 km/h. Standardem jest oczywiście ograniczenie do 250 km/h. Zużycie paliwa jakie podaje producent mieści się w przedziale 8,9–9,3 l/100 km.

Mercedes zaznacza, że jest to jedyny w swojej klasie samochód napędzany silnikiem V8 biturbo. Jednostkę znamy z modelu AMG GT. To konstrukcja, która w AMG GT ma suchą miskę olejową, która pomaga utrzymać właściwe smarowanie niezależnie od przeciążenia jakie działa na samochód. Turbosprężarki są umieszczone pomiędzy głowicami, co inżynierowie AMG nazywają „gorącym V”. Silnik błyskawicznie reaguje na dodanie gazu, a dzięki kompaktowym wymiarom można było dopracować kwestię rozkładu masy. Wersja S ma w standardzie dynamiczne zawieszenie silnika.

Brzmienie tej jednostki na pewno nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia z rasową, sportową maszyną. Układ wydechowy dostosowuje się do wybranego trybu jazdy dzięki aktywnym klapom wewnątrz tłumików. Opcjonalnie kierowca sam będzie mógł wybrać ton, jaki ma się wydobywać z rur wydechowych.

Silnik C63 AMG jest połączona z 7-biegowym automatem AMG SPEEDSHIFT MCT. W przenoszeniu napędu na nawierzchnię pomaga również mechanizm różnicowy ze szperą w standardowej odmianie lub elektronicznie sterowany dyferencjał w C63 S. Poza klasycznym wyborem trybów jazdy, kierowca może również wyłączyć ESP lub przełączyć je w tryb Handling Mode, który pozwala na driftowanie w bezpiecznym zakresie.

Auto pozostaje pod kontrolą również dzięki standardowemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów ich pracy: Comfort, Sport i Sport Plus. Oczywiście tak jak w odmianie Coupé, również w kabriolecie tylna oś różni się od sedana i kombi, m. in. inną konstrukcją łożysk i większym rozstawem kół. AMG Cabriolet jest szerszy od standardowej Klasy C Cabriolet o 64 mm z tyłu. Na proces prowadzenia ma wpływ także udoskonalony układ kierowniczy z przełożeniem 14:1, a o hamowanie dbają standardowe 360-milimetrowe tarcze hamulcowe dla obu osi, w wersji C63 S 390-milimetrowe z przodu, a opcjonalne ceramiczne mają średnicę z przodu wynoszącą 402 mm.

Zobacz również: Carlsson C63 AMG CK63 RSR - test

Oczywiście nie trzeba w tym miejscu opowiadać o zmianach stylistycznych, które nie są żadnym zaskoczeniem. Samochód ze stajni AMG jest nie tylko 64 mm szerszy w tylnej części, ale też uzbrojony w skrojone dla niego zderzaki, progi i obręcze kół. Interesująco wygląda połączenie białego lakieru i czarnych dodatków, w tym felg, jak w samochodzie prezentowanym na zdjęciach. Siłę tego modelu podkreśla tylny zderzak z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu. Cóż, Klasa C Cabriolet jest klasą samą dla siebie. Samochód tak samo elegancki jak sportowy.

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Aston Martin One-77 rozbity w Hongkongu [aktualizacja] Nissan GT-R Switzer Performance Mercedes G65 AMG + Mansory + TopCar = ? Poradnik od gwiazdy American Chopper W kilku województwach jakość paliw jest gorsza. Trzeba tam szczególnie uważać Nowe Mitsubishi Pajero Sport już w Polsce Ford stawia na hybrydy. Czeka nas fala ważnych premier Lotus Esprit Wet Nellie Jamesa Bonda na sprzedaż! [wideo] Audi TT RS mcchip-dkr mocniejsze od R8 Manor pojawił się na liście startowej F1 2015 i jest gotowy G-Power M3 GTS SK II CS ‘Sporty Drive’ TU (2013) Sonda: czyli FIA robi zadymę, kabriolety i idzie lato!

Popularne w tym tygodniu:

Ma dwa 14-litrowe silniki i prawie 4000 KM. Ciężarówka Peterbilt 359 nie bierze jeńców V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem BMW grupy Speed kontra mocny mercedes. Polscy policjanci pokazali umiejętności Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Audi RS4 ABT przerobione na radiowóz w szczytnym celu Wątpliwości odnośnie jazdy na suwak rozwiane? Mamy oficjalne stanowisko policji Nowiutkie Porsche 911 GT2 RS zostało rozbite podczas jazdy próbnej Pagani Zonda Aether zmieniła właściciela. Jednorożec kosztował 6,81 mln dol. Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem Syrena Toma Hanksa odsłonięta. Pieniądze z jej licytacji trafią do potrzebujących Jeep Grand Wagoneer z 707-konnym silnikiem Hellcata to idealny sleeper Premier idzie za ciosem. Rząd pracuje już nad zmianą pierwszeństwa pieszych