Wielkie starcie w segmencie E: BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 [cz.3]

Dotarliśmy do trzeciego starcia pucharu segmentu E. W pierwszej części zmierzyły się ze sobą Mercedes Klasy E i Volvo S90. O włos zwyciężył wóz ze Szwecji. Tydzień temu z kolei doszło do pojedynku Maserati Ghibli i Jaguara XF. Dzisiaj podajemy rozstrzygnięcie tego starcia i rozpoczynamy kolejne. Tym razem do walki staje BMW Serii 5 i Infiniti Q70.

Ten artykuł ma 4 strony:

BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 — wstęp

Najpierw przyjrzyjmy się poprzedniemu starciu. Był to pojedynek Maserati i Jaguara. Przyznam, że wynik był dla mnie równie zaskakujący, co w przypadku Volvo i Mercedesa. Spodziewałem się, że w pierwszej rundzie S90 będzie zdecydowanym zwycięzcą. Tymczasem mało brakło, a byłby remis. Z kolei w przypadku pojedynku Maserati i Jaguara myślałem, że będzie on bardziej wyrównany. Oba auta tworzone są przez marki z wyjątkową historią, mają charakter, klasę i wiele z tego, czego potrzeba, by wyróżnić się w tym segmencie, tymczasem Maserati Ghibli rozgromiło Jaguara. XF dostał 24,85 proc. głosów. Aż 75,15 proc. z Was głosowało na włoskiego sedana. To niezwykłe, bo na wyrównane starcie wskazywały nawet podobne do siebie wersje silnikowe o bardzo zbliżonych cenach i identycznych masach. Mimo to, przejście Maserati do następnej rundy jest zdecydowane.

Tym razem po raz pierwszy w naszym pucharze do walki staje auto z Japonii. Infiniti Q70 zmierzy się z BMW Serii 5. Są to wozy o skrajnie różnych udziałach w polskim rynku. Według Carmarket w ubiegłym roku BMW sprzedało u nas 1237 egzemplarzy Serii 5. Tymczasem nowych aut marki Infiniti sumarycznie zarejestrowano w 2015 tylko 378.

Infiniti Q70 bez wątpienia jest samochodem o kształtach mniej klasycznych niż BMW. Japończyk ma bardzo agresywny front, ale sama sylwetka i pas tylny należą raczej do smuklejszych niż ostrych. BWM Serii 5 to z kolei klasyka gatunku. Ma stateczną linię, ale przy tym nie jest pozbawione sportowego charakteru.

Zobacz również: BMW R nineT/5 udowadnia, że moda na retro trwa w najlepsze

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Wybieramy najlepszy samochód segmentu E

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

100 samochodów, które musisz poprowadzić przed śmiercią [cz. 2] Agresywna jazda firmowym wozem to większe koszty dla pracodawcy Kapitan Ameryka: żołnierz Harleya Rodzinny Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu Kalendarz imprez motoryzacyjnych 2014 Clive Owen – zawodowiec w BMW Budowa nadwozi samochodowych - typy, historia i stosowane materiały Telematyka to zysk dla pracodawcy i pracownika. Poprawia bezpieczeństwo i komfort pracy, pozwala na dodatkowe zarobki Pojedynki samochodów z samolotami [cz. 1] Fiskus zmienia zasady raz za razem? Problemów z rozliczeniem samochodu w firmie można łatwo uniknąć Wielkie starcie w segmencie E: Mercedes Klasy E vs Volvo S90 [cz.1] Jozef Kabaň o koncepcie VisionS i przyszłości marki Škoda