Nowa Toyota Corolla (2016) – premiera

Zadebiutował najpopularniejszy samochód kompaktowy świata i jednocześnie prawdziwa legenda Toyoty w najnowszej odsłonie.

Toyota długo kazała sobie czekać na nową Corollę. Lifting Aurisa miał miejsce w zeszłym roku, a my już sprawdziliśmy jak jeździ się różnymi wersjami silnikowymi. Można było się spodziewać, że Corolla nie będzie się od niego różniła stylistycznie, a jednak projektanci poszli "na całość".

Zaaplikowali Corolli nowy i jednocześnie odmienny od Aurisa przedni pas. Ładniejszy czy nie, to już kwestia gustu, ale Corolla wygląda na nieco bardziej stonowane auto, w którego stylistyce krągłości zostały zastąpione ostrymi cięciami. Toyota nazywa wygląd Corolli bardziej prestiżowym od Aurisa. Oczywiście design jest spójny z pozostałymi modelami i nie ma w nim żadnych rewelacji. Wąski grill przechodzący płynnie w linię reflektorów diodowych oraz duża kratka w dolnej części zderzaka nawiązują do obecnej stylistyki nowych modeli japońskiego producenta. Tylny pas różni się jedynie detalami od poprzednika. Na razie brakuje zdjęć wnętrza, ale i tu nie spodziewamy się cudów.

Odświeżona Toyota Corolla jedenastej już generacji zadebiutuje w Polsce w lipcu tego roku. Auto ma być dostępne w dziewięciu kolorach nadwozia, wśród których nowością są trzy metalizowane lakiery: Platinium Bronze, Tokyo Red i Earth Bronze. Pojawią się także nowe wzory aluminiowych obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali. Na liście wyposażenia nie zabraknie systemów bezpieczeństwa wchodzących w skład Toyota Safety Sense. Jeżeli czytacie każdy z naszych artykułów, pewnie potraficie je już wymienić z pamięci. W Corolli będą to: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. Asystent pasa ruchu będzie pracował na zasadzie sygnału ostrzegawczego, a nie wspomagania podczas jazdy.

Toyota nie podała na razie gamy jednostek napędowych i nie wiadomo czy będzie się różniła od Aurisa. Jeżeli nie, to będziemy mieli do wyboru silniki benzynowe 1.33 Dual VVT-i (99 KM), 1.6 Valvematic (132 KM) oraz 1.2 Turbo (116 KM), a także diesle 1.4 D-4D (90 KM) i 1.6 D-4D (112 KM). Wersji hybrydowej raczej się nie spodziewamy.

Toyota Corolla (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Pierwsza jazda Mercedesem SLS AMG Gullwing Volkswagen Golf zdobywcą tytułu Car of the Year 2013 Verva Street Racing 2017. Atrakcje w Płocku Skoda Superb Combi - tajemnica powoli odkrywana Toyota Harrier zwiastuje nowego Lexusa RX Frankfurt 2009: Reva NXR - indyjski "bobek" na prąd Worthersee 2010 - superprodukcja ze zlotu VAG [wideo] Staruszek? – Sport-Wheels A4 Cabrio 2.0 TFSI (2011) Opublikowano zwiastun "Terminatora". A w nim moja ulubiona Toyota Land Cruiser Ford Fiesta ST - wersja produkcyjna ujawniona! [aktualizacja] Przedsezonowe testy w Barcelonie - podsumowanie Porsche 911 gromi Mini Coopera - oby więcej takich inicjatyw! [video]

Popularne w tym tygodniu:

Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras Protesty w większości miast. W podróży weź pod uwagę gigantyczne utrudnienia To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Są nowe przepisy o przeglądach technicznych. Mają obowiązywać od początku 2021 r. Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Bugatti Bolide ma 1850 KM i pojedzie ponad 500 km/h. Pod warunkiem, że powstanie Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM Rosyjscy influencerzy i mercedesy nie idą w parze. Youtuber spalił model AMG GT 4-door Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut. O karę za niezarejestrowanie auta póki co trudno Volvo wyjaśnia w poruszającym filmie, dlaczego wprowadziło limiter prędkości do 180 km/h