Nowa Toyota Corolla (2016) – premiera

Zadebiutował najpopularniejszy samochód kompaktowy świata i jednocześnie prawdziwa legenda Toyoty w najnowszej odsłonie.

Toyota długo kazała sobie czekać na nową Corollę. Lifting Aurisa miał miejsce w zeszłym roku, a my już sprawdziliśmy jak jeździ się różnymi wersjami silnikowymi. Można było się spodziewać, że Corolla nie będzie się od niego różniła stylistycznie, a jednak projektanci poszli "na całość".

Zaaplikowali Corolli nowy i jednocześnie odmienny od Aurisa przedni pas. Ładniejszy czy nie, to już kwestia gustu, ale Corolla wygląda na nieco bardziej stonowane auto, w którego stylistyce krągłości zostały zastąpione ostrymi cięciami. Toyota nazywa wygląd Corolli bardziej prestiżowym od Aurisa. Oczywiście design jest spójny z pozostałymi modelami i nie ma w nim żadnych rewelacji. Wąski grill przechodzący płynnie w linię reflektorów diodowych oraz duża kratka w dolnej części zderzaka nawiązują do obecnej stylistyki nowych modeli japońskiego producenta. Tylny pas różni się jedynie detalami od poprzednika. Na razie brakuje zdjęć wnętrza, ale i tu nie spodziewamy się cudów.

Odświeżona Toyota Corolla jedenastej już generacji zadebiutuje w Polsce w lipcu tego roku. Auto ma być dostępne w dziewięciu kolorach nadwozia, wśród których nowością są trzy metalizowane lakiery: Platinium Bronze, Tokyo Red i Earth Bronze. Pojawią się także nowe wzory aluminiowych obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali. Na liście wyposażenia nie zabraknie systemów bezpieczeństwa wchodzących w skład Toyota Safety Sense. Jeżeli czytacie każdy z naszych artykułów, pewnie potraficie je już wymienić z pamięci. W Corolli będą to: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. Asystent pasa ruchu będzie pracował na zasadzie sygnału ostrzegawczego, a nie wspomagania podczas jazdy.

Toyota nie podała na razie gamy jednostek napędowych i nie wiadomo czy będzie się różniła od Aurisa. Jeżeli nie, to będziemy mieli do wyboru silniki benzynowe 1.33 Dual VVT-i (99 KM), 1.6 Valvematic (132 KM) oraz 1.2 Turbo (116 KM), a także diesle 1.4 D-4D (90 KM) i 1.6 D-4D (112 KM). Wersji hybrydowej raczej się nie spodziewamy.

Toyota Corolla (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Toyota pokazała nową Suprę. Legendarna sportowa maszyna niebawem pojawi się w Polsce

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

2013 Dodge Dart Mopar - czarny charakter [Chicago 2013] Touareg R50 zajechał na Wyspy Brytyjskie Ford opublikował dane techniczne sportowego modelu GT Koniec świata jest bliski - Nissan GT-R w kombi Mitsubishi zapowiada odświeżonego Outlandera Volkswagen wyprzedził Forda Roberto Merhi zadebiutuje z Caterhamem? McLaren MP4-12C: lekcja nr 2 Subaru VIZIV Concept - styl i technika [Genewa 2013] Seat Ibiza Cupra przeszedł lifting - zmienia wygląd i silnik Kia Track'ster ujawniona [aktualizacja] Lotus prezentuje ostrą, torową wersję modelu Exige

Popularne w tym tygodniu:

Wyprzedził policjantów jadąc 300 km/h. Dostał 10 punktów karnych i 500 zł mandatu Ford zbudował elektrycznego Mustanga, który ma 900 KM i manualną skrzynię Mercedes S560 z 1986 roku na sprzedaż. Przejechał tylko 46 kilometrów Audi RS Q8 jeszcze nie zadebiutowało, a już podbiło rekord Nürburgringu BMW 750iL V16 Goldfish to szalony prototyp z chłodzeniem w bagażniku Dodge Charger SpeedKore to wyjątkowy prezent o mocy 1546 KM Shelby American GT500 Dragon Snake szokuje mocą ponad 800 KM Jak zwiększyć bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych? Przykład przychodzi z Kanady Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 zachwyci nie tylko wielbicieli klasyki Przednie słupki ograniczają widoczność w autach. 14-latka ma na to sposób Kreatywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Nakręcili prawdziwy reportaż Zmierzyli policyjnym radarem prędkość domu. Wynik to 12 km/h