Subaru Impreza (2017) - premiera

Subaru w Nowym Jorku prezentuje nową generację Imprezy. Samochód powstał na zupełnie nowej platformie, dając początek nowej generacji modeli tej marki.

Nowe Subaru Impreza to zdaniem inżynierów projektujących ten samochód największy przełom w tym modelu od początku jego istnienia. To zasługa nowej platformy Subaru Global Platform, o której pisałem niedawno. Jej konstrukcja pozwala zachować klasyczny dla samochodów tej marki układ napędowy Symmetrical All-Wheel Drive, a jednocześnie jest przygotowana do zastosowania napędu hybrydowego. Nowa płyta podłogowa ma dawać nieznane dotąd doznania podczas jazdy z zakresu komfortu i precyzji prowadzenia. Ma być to zasługa zwiększenia sztywności o 70 proc. oraz nowej konstrukcji tylnego stabilizatora, mocowanego bezpośrednio do nadwozia. W układzie przeniesienia napędu po raz pierwszy w niesportowej Imprezie zastosowano system oparty o ideę wektorowania momentu obrotowego. System Subaru nosi nazwę Sport Active Torque Vectoring.

Nadwozie nowej Imprezy urosło w stosunku do poprzednika wzdłuż o 41 mm, wszerz o 38 mm, ale jest niższe o 10 mm. Teraz hatchback mierzy 4460 x 1777 x 1455 mm, natomiast sedan 4625 x 1777 x 1455 mm. Rozstaw osi obu wersji to 2670 mm, czyli dobra średnia w tej klasie. Dzięki zmianom proporcji, uzyskano lepszy współczynnik oporu powietrza, w czym pomaga również nowy wygląd, zwłaszcza przedniej części samochodu. Z drugiej strony wygospodarowano więcej przestrzeni w kabinie. Wnętrze zaprojektowano z polotem, zwłaszcza jak na Subaru. Dostępne będą trzy wersje wyposażenia Premium, Sport and Limited, a raczej nie trzeba tłumaczyć czym będą się różniły. Wersja Sport będzie łatwo rozpoznawalna po czarnej podsufitce.

Na desce rozdzielczej pojawił się ekran dotykowy o przekątnej 8 cali, który obsługuje nowy system multimedialny z funkcjami typu Apple CarPlayTM i Android AutoTM. Samochód zostanie wyposażony w systemy bezpieczeństwa oparte o działanie kamery EyeSight, czyli asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat i system zapobiegania kolizjom czołowym. W nowej Imprezie pojawi się również asystent zmiany adaptacyjnych świateł na drogowe oraz automatyczny hamulec uruchamiany podczas niebezpiecznego zbliżania się do przeszkody tyłem.

Nowy silnik wydaje się stary, ale Subaru deklaruje, że 80 proc. części zostało wymienionych w porównaniu z silnikiem, który znamy. Wolnossąca 2-litrówka z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 152 KM jest jak każdy motor w nowym samochodzie lżejsza, mocniejsza i bardziej ekonomiczna. Mocniejsza nie tyle na papierze, co w odczuciach, w czym ma pomagać przekładnia bezstopniowa Lineatronic z funkcją manualnego wyboru przełożeń. W trybie tym kierowca ma 7 biegów do dyspozycji.

Nowe Subaru Impreza nie rzuca na kolana technicznie, a i stylistycznie nie porywa. Fakt, że poprzednia generacja wygląda równie dobrze tylko potwierdza znaną od lat przypadłość Subaru polegającą na tworzeniu samochodów przeciętnych. Być może jest to atut marki. W nowej generacji posłużono się modnym od lat sześciokątnym, heksagonalnym kształtem grilla. Wyostrzono przetłoczenia na karoserii oraz zastosowano nieco ostrzejsze kształty zderzaka. Równie dobrze można by pomyśleć, że to facelifting.

Zobacz również: Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Subaru Impreza to marka sama w sobie, która kojarzy się jednym z rajdami, innym z 300-konnymi samochodami sportowymi, które pomimo niskiej ceny potrafią przytrzeć nosa na torze o wiele droższym i bardziej zaawansowanym technicznie modelom konkurencji. Wersje STi jeszcze szybsze stają się na drogach publicznych gdy trafią w ręce wytrawnego kierowcy. Tymczasem Subaru, podobnie jak Mitsubishi wcześniej, powoli odchodzi od skojarzeń tego typu. Klienci mają z czasem zapominać o kultowych, niebieskich rajdówkach i przekonywać się do walorów wersji podstawowych. Mamy pewne obawy czy ta sztuka się uda. Z pewnością Impreza nie będzie hitem rynku europejskiego, tak jak nigdy nie był i nie będzie nim Lancer.

Subaru Impreza (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Porsche 919 Hybrid (2016) - obronić tytuł Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid (2016) – premiera Audi R8 Spyder V10 (2016) - sport pod gołym niebem Nissan GT-R R35 (2016) - ostatnie wcielenie Godzilli Mercedes-Benz GLC Coupé (2016) - kolejna nisza zapełniona Lincoln Navigator Concept (2016) - premiera Mazda MX-5 RF (2016) – premiera Nowe Audi R18 na sezon 2016 World Endurance Championship Bell & Ross Aero GT (2016) - spektakularny koncept, który nigdy nie powstanie Po odebraniu fotoradarów strażnikom miejskim na ulicach Warszawy zrobiło się bardziej niebezpiecznie System automatycznego hamowania stanie się standardem w USA BMW X7 pokazane pod plandeką przez producenta BMW 220i Coupé Mcchip-dkr (2016) - prawie jak M Tak ma wyglądać nowe Suzuki Swift Grand Prix Australii 2016 - Mercedesy nadal dominują DS 3 Cabrio Performance (2016) - hot hatch z wiatrem we włosach Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante? Mercedes zamiast Jaguara? W Polsce może powstać fabryka koncernu Daimler Mercedes-Benz Klasy C63 AMG – Rottweiler od Piecha Design Jeep Grand Cherokee (2017) Trailhawk i Trackhawk - zapowiedź kolejnych wersji Jeepa Genesis pokaże w Nowym Jorku konkurenta BMW Serii 3 Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (2016) - kolejny mocarz z V6 Genesis EQ900L (2016) - koreańska limuzyna większa od Maybacha

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Korytarz życia i jazda na zamek. Zmiany od 1 października Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości 120 tys. euro mandatu. Fiński hokeista pobił rekord Mandaty w Chorwacji sięgają nawet 11 tys. zł. Na miejscu są polscy policjanci Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Za przewożenie psa w samochodzie bez zabezpieczeń grozi 200 zł. Narażasz też jego życie Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Szykuje się ułatwienie dla kierowców. Zgłoszenie sprzedaży lub kupna auta przez internet Jednak bez diesla. Audi pochwaliło się nowym S8 Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom