Hyundai Ioniq Hybrid & Electric (2016) - galeria zdjęć

O nowym Hyundaiu Ioniq w trzech wersjach napędowych pisaliśmy już kilkakrotnie, a po premierze tego samochodu w USA wreszcie pojawiły się zdjęcia prawdziwego auta w ruchu drogowym. Prezentują one odmianę hybrydową, ale stylistycznie każdy wariant różni się jedynie detalami.

Ten artykuł ma 7 stron:

Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...

Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...

Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.

Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.

Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.

Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.

Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Zobacz również: Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD - test napędu 4x4

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Dziwolągi od BMW [mega galeria] Mini Paceman - gotowy do sezonu [galeria] Klasa w włoskim stylu - Maserati Ghibli na felgach Vossena Obszerna galeria produkcyjnego Citroëna C4 Aircross Peugeot L500 R HYbrid Concept (2016) na cześć legendy Jak przez lata zmieniał się Fiat? [galeria] Bugatti Galibier - luksusowy hatchback trafi do produkcji [galeria] Singer Porsche 911 - najpiękniejsze tapety z oficjalnych zbiorów tunera Aston Martin DB11 V8 (2017) - premiera Mercedes-Benz G350d Professional - ostatnia taka Gelenda? Nowy Fiat Panda przetestowany przez Autocar [wideo + galeria] McLaren Production Centre od środka - tu powstają drogowe McLareny