Audi R8 Spyder V10 (2016) - sport pod gołym niebem

Audi, zgodnie z przewidywaniami, zaprezentowało w Nowym Jorku otwartą wersję swojego sportowego modelu R8 V10.

Już od ubiegłorocznej premiery R8 V10 i V10 Plus pewne było, że w końcu na rynek trafi także wersja Spyder tej maszyny. Podczas nowojorskich targów samochodowych Niemcy wreszcie odsłonili przed światem swój najszybszy produkcyjny model z otwartym nadwoziem. Trzeba przyznać, odmiana Spyder prezentuje się lepiej niż coupé. Agresywne i nieco kanciaste kształty obecnego języka stylistycznego Audi pasują do mocarnego kabrioletu wyjątkowo dobrze.

Auto zostało wyposażone w lekki, tkaninowy dach, który chowa się w okolicy pokrywy silnika i pozostawia na wierzchu dwa, podłużne wybrzuszenia z wylotami powietrza. Dodatkowo, na tylnym pasie pojawiła się czarna listwa, łącząca światła. Wygląda na to, że służy ona poprawie przepływu powietrza przez komorę silnika — jest ona bowiem ażurowa. Wracając do dachu — składa się on i rozkłada nie tylko na postoju, ale i w trakcie jazdy. Maksymalna prędkość dla przeprowadzenia tej operacji wynosi 50 km/h. Mechanizm elektrohydrauliczny wykonuje swoją pracę w ciągu 20 sekund.

Audi R8 V10 (2013) [test autokult.pl]

Gdy marka Audi w 2004 roku po raz pierwszy zaprezentowała koncepcyjny model RSQ zbudowany na potrzeby filmu „Ja, robot”, nikt się nie spodziewał, że…

Naturalnie, jak w większości konwersji nadwozia zamkniętego do otwartego, konieczne było wprowadzenie zmian konstrukcyjnych, które poprawią sztywność auta. Jest to niezbędne ze względu na bezpieczeństwo oraz właściwości jezdne auta. 79,6 proc. elementów użytych w Audi Space Frame wykonano ze stopów aluminium. Zastosowano tu także wyjątkowo wytrzymałe i sztywne włókno węglowe. R8 Spyder V10 waży dzięki temu na sucho 1612 kg, co, jak podaje producent, jest masą o 208 kg niższą niż w przypadku poprzednika. Jest też od niego 50 proc. sztywniejsze.

Centralnie umieszczoną jednostką jest w nowym Spyderze 540-konne wolnossące V10. Rozwija ono 540 Nm momentu obrotowego. Szybki kabriolet ze stajni Audi jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Co ciekawe, 5,2-litrowe monstrum pozbawione doładowania ma zużywać 11,7 l benzyny na 100 km. Pytanie, ile osób kupuje 540-konnego Spydera, by jeździć w sposób, gwarantujący takie zużycie paliwa? To byłby szczyt motoryzacyjnej perwersji — dysponować jednym z ostatnich wolnossących V10 na rynku i jeździć oszczędnie.

Do "ekologicznej" jazdy zachęca dwusprzęgłowa przekładnia S-Tronic. Ma ona subtelny odcień zieleni dzięki trybowi żeglowania, który pozwala na swobodny wybieg po zdjęciu nogi z gazu. W praktyce wiemy jednak, że ta piekielnie szybka skrzynia bardziej zachęca do częstego redukowania i rozkoszowania się solidnymi kopniakami w plecy, serwowanymi przez 5,2-litrowe V10. Mamy mocne podstawy, by sądzić, że jest właśnie tak, a nie inaczej.

Zobacz również: Nowości Audi na Poznań Motor Show

Przed kierowcą rozciąga się 12,3-calowy cyfrowy kokpit, który dysponuje grafikami 3D, widokiem Performance i innymi fajnymi zabawkami, które i tak nie będą Cię obchodzić, gdy na krętej, górskiej drodze, pod gołym niebem wciśniesz w podłogę pedał gazu, a za Twoimi plecami zawyje widlasta dziesiątka. Ten wóz to prawdopodobnie jeden z najlepszych dostępnych sposobów na wyciskanie maksimum radości z jazdy sportowym samochodem. W dobie narastającej liczby doładowanych silników R8 Spyder V10 może być wkrótce prawdziwym rarytasem. Mając taką 10-cylindrową orkiestrę za plecami, nawet głośniki Bang & Olufsen montowane w zagłówkach wydają się średnio potrzebne.

Audi R8 Spyder V10 (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nissan GT-R R35 (2016) - ostatnie wcielenie Godzilli Mercedes-Benz GLC Coupé (2016) - kolejna nisza zapełniona Lincoln Navigator Concept (2016) - premiera Mazda MX-5 RF (2016) – premiera Nowe Audi R18 na sezon 2016 World Endurance Championship Bell & Ross Aero GT (2016) - spektakularny koncept, który nigdy nie powstanie Po odebraniu fotoradarów strażnikom miejskim na ulicach Warszawy zrobiło się bardziej niebezpiecznie System automatycznego hamowania stanie się standardem w USA BMW X7 pokazane pod plandeką przez producenta BMW 220i Coupé Mcchip-dkr (2016) - prawie jak M Tak ma wyglądać nowe Suzuki Swift Grand Prix Australii 2016 - Mercedesy nadal dominują DS 3 Cabrio Performance (2016) - hot hatch z wiatrem we włosach Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante? Mercedes zamiast Jaguara? W Polsce może powstać fabryka koncernu Daimler Mercedes-Benz Klasy C63 AMG – Rottweiler od Piecha Design Jeep Grand Cherokee (2017) Trailhawk i Trackhawk - zapowiedź kolejnych wersji Jeepa Genesis pokaże w Nowym Jorku konkurenta BMW Serii 3 Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (2016) - kolejny mocarz z V6 Genesis EQ900L (2016) - koreańska limuzyna większa od Maybacha Dyrektor ALD Automotive nie będzie już prezesem PZWLP SEAT Leon w barwach firmy A-T Krotoszyn Mitsubishi wprowadza program kredytowo-leasingowy z Bankiem BGŻ BNP Paribas

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają