Lincoln Navigator Concept (2016) - premiera

Zapomnijcie o Bentleyach i Range Roverach, o Maybachach, Mercedesach, BMW i Cadillacach. Lincoln należący do koncernu Forda zaprezentował bodaj najbardziej luksusowy samochód wszech czasów. Oczywiście nie licząc Rolls-Royce’a.

Lincoln Navigator to samochód doskonale znany na rynku amerykańskim, ale nie brakuje też pojedynczych egzemplarzy jeżdżących po Europie. Ten duży SUV z naszego punktu widzenia jest postrzegany jako ponadprzeciętnie luksusowy, choć na amerykanach nie robi aż tak dużego wrażenia. Porównywalny Cadillac Escalade jest droższy o 10 tys. dolarów. Jednak koncept, który zaprezentowano publiczności w Nowym Jorku zupełnie niszczy wcześniejsze definicje luksusowego SUV-a. Przy tym aucie każdy Range Rover to najwyżej kompaktowy crossover. Nie sądzę, by kiedykolwiek wcześniej powstało auto, które byłoby tak ukierunkowane na komfort użytkowania.

Niech świadczą o tym choćby drzwi, które otwierają się w górę jak w słynnym, sportowym Mercedesie. Jedne drzwi są przeznaczone dla obu rzędów, więc po uniesieniu pary mamy całkowicie otwartą kabinę bez słupków B, które mogłyby ograniczać wygodę zajmowania miejsca wewnątrz. Nawet nie trzeba się wspinać jak to bywa w dużych, luksusowych SUV-ach z USA, ponieważ z progów wysuwają się schody. Po otwarciu drzwi oczom ukazują się cztery niezależne fotele, które same w sobie są współczesnym dziełem sztuki. Ich oparcia i siedziska podzielono na trzy segmenty, które można dowolnie kształtować i ustawić do budowy ciała. Łącznie jest aż 30 konfiguracji ustawienia foteli. Każdy z pasażerów ma panel do ich regulacji dokładnie pod ręką. Oczywiście do wykonania każdego detalu użyto najwyższej klasy szlachetnych materiałów, jak to w konceptach bywa. Każdy z foteli ma wbudowany w zagłówek tablet by uprzyjemnić podróż pasażerom.

Tak jest, na każdym, ponieważ za fotelami drugiego rzędu umieszczono jeszcze dwa dodatkowe miejsca dla pasażerów. Co ważne, nie będzie im ciasno, ponieważ tył bardzo poważnie wydłużono. W pewnym sensie w bagażniku umieszczono praktycznie takie same fotele jak pozostałe, choć nie ma tam już takiej swobody pomiędzy nimi. Jednak na tym atrakcje się nie kończą.

By samochód sprostał najwyższym oczekiwaniom osób kupujących tak luksusowy pojazd, we właściwej przestrzeni bagażowej umieszczono praktyczną szafę na ubrania i podręczne akcesoria. Dzięki temu Lincoln równie dobrze mógłby zaspokoić potrzeby agenta Jamesa Bonda.

Oczywiście nie trzeba się rozpisywać o wyposażeniu, które obejmuje w zasadzie wszystko i dotyczy to zarówno elementów z zakresu komfortu jak i systemów bezpieczeństwa. Projektantów samochodu zainspirowały luksusowe jachty i Lincoln Navigator Concept jest czymś w tym stylu. Brakuje mu tylko pary silników po 1000 KM każdy. Zamiast tego, pod maską mamy skromne 3,5 litra w układzie V6 z doładowaniem w systemie twin-turbo. Jednostka EcoBoost generuje równie skromne 400 KM, co i tak w zupełności wystarczy do napędzania tego hiperluksusowego SUV-a. Pracę układu jezdnego i napędowego można dostosować do nastroju kierowcy. Zresztą moc w tym samochodzie i tak nie ma znaczenia. Po pierwsze, nie jest to auto do szybkiej jazdy. Po drugie, jest to pojazd koncepcyjny, który i tak nie pojawi się na drodze.

Lincoln Navigator Concept (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz GLC Coupé (2016) - kolejna nisza zapełniona Mazda MX-5 RF (2016) – premiera Nowe Audi R18 na sezon 2016 World Endurance Championship Bell & Ross Aero GT (2016) - spektakularny koncept, który nigdy nie powstanie Po odebraniu fotoradarów strażnikom miejskim na ulicach Warszawy zrobiło się bardziej niebezpiecznie System automatycznego hamowania stanie się standardem w USA BMW X7 pokazane pod plandeką przez producenta BMW 220i Coupé Mcchip-dkr (2016) - prawie jak M Tak ma wyglądać nowe Suzuki Swift Grand Prix Australii 2016 - Mercedesy nadal dominują DS 3 Cabrio Performance (2016) - hot hatch z wiatrem we włosach Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante? Mercedes zamiast Jaguara? W Polsce może powstać fabryka koncernu Daimler Mercedes-Benz Klasy C63 AMG – Rottweiler od Piecha Design Jeep Grand Cherokee (2017) Trailhawk i Trackhawk - zapowiedź kolejnych wersji Jeepa Genesis pokaże w Nowym Jorku konkurenta BMW Serii 3 Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (2016) - kolejny mocarz z V6 Genesis EQ900L (2016) - koreańska limuzyna większa od Maybacha Dyrektor ALD Automotive nie będzie już prezesem PZWLP SEAT Leon w barwach firmy A-T Krotoszyn Mitsubishi wprowadza program kredytowo-leasingowy z Bankiem BGŻ BNP Paribas Afera spalinowa: pierwszy polski pozew przeciwko Volkswagenowi Mercedes-Benz CLA (2016) - subtelny lifting

Popularne w tym tygodniu:

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast Bugatti Chiron: najszybszy samochód świata pojechał 490 km/h McLaren Senna wart blisko 6 mln złotych został sprzedany w Warszawie Czas żniw dla nieoznakowanych radiowozów BMW i Kii. Piraci na motocyklach w popłochu Hennessey chce pobić rekord Bugatti Chirona. W planach przekroczenie 500 km/h Najszybszy samochód Bugatti może pojechać 515 km/h, ale tego nie zrobi Policja kupuje 7-osobowe, nieoznakowane SUV-y. Na drogach jeszcze w 2019 roku Brabus G900 V12 szokuje mocą i osiągami Bolidem po czeskiej autostradzie. Ktoś ma fantazję Lamborghini Gallardo o mocy 2580 KM. Można go używać na drogach Rozbił wspaniałe Lamborghini Diablo niedługo po zakupie BMW E34 z nadwoziem Wołgi, czyli restomod po ukraińsku