Nadchodzi Mazda MX-5 ze sztywnym dachem

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zadebiutowała druga wersja Mazdy MX-5, którą ochrzczono nazwą MX-5 RF (retractable fastback). W prostym rozumieniu jest to koncepcja znana szerzej jako targa.

Wersja ze składanym, ale sztywnym dachem jest ważna ponieważ na wielu rynkach, na których Mazda MX-5 jest oferowana, nie ma zbyt wielu dni w roku, w których w pełni korzysta się z roadstera. Targa to coś, co może przypaść do gustu klientom, którzy nie byli do końca przekonani do tego kultowego modelu. Oczywiście proporcje karoserii są nieco zaburzone, choć w rzeczywistości jedynym wymiarem, który uległ zmianie jest wysokość nadwozia. Mazda MX-5 RF jest wyższa o 5 mm od wersji z miękkim dachem. Jednak patrząc na karoserię z profilu wydaje się, że auto jest krótsze i zdecydowanie wyższe. Umówmy się, że w konfiguracji bez dachu nie jest już tak ładne jak roadster. Jednak po zamknięciu dachu wygląda dość zgrabnie, przypominając nieduże coupé.

Mazda opracowała koncepcję pozwalającą cieszyć się jazdą z otwartym dachem, a nie udawać, że ma się kabriolet. Oprócz dachu składa się również tylna szyba, co ma dawać zupełnie inne doznania podczas jazdy. Dzięki temu mają być one podobne do jazdy klasycznym kabrioletem, tyle tylko, że masywny pałąk daje wyższe poczucie bezpieczeństwa. Przed zawirowaniami powietrza, pasażerów chroni osłona przeciwwiatrowa z akrylu. Dach wraz z tylną szybą składa się elektrycznie podczas postoju lub jazdy z prędkością do 10 km/h. Konstrukcja mechanizmu i dachu nie zmniejsza przestrzeni bagażowej, która nadal ma pojemność 130 litrów nawet w konfiguracji otwartej.

Samochód technicznie, czyli w zakresie podwozia, napędu, gamy silnikowej czy wyposażenia nie zmienił się w stosunku do roadstera. Dodano jedynie nowy, trójwarstwowy lakier Machine Grey, którego jedną z warstw tworzą metaliczne opiłki.

Zwyczajowo samochód z miękkim składanym dachem ma być przez większość czasu użytkowany jako kabriolet. Jednak w przypadku modelu MX-5 RF założyliśmy, że jego właściciel będzie częściej podróżował z podniesionym dachem i dlatego początek prac wyznaczyła całkowita zmiana optyki założeń konstrukcyjnych. Naszym celem stało się stworzenie sportowego auta, które z podniesionym dachem miało zachwycać przepięknymi liniami nadwozia fastback oraz oferować zapierające dech w piersiach wrażenia podczas jazdy.

Nobuhiro Yamamoto, kierownik projektu Mazda MX-5

Mazda MX-5 RF (2016) - zdjęcia

Nowa Mazda MX-5 ND (2015) 2.0 Sky-G — test, opinia, spalanie, cena

Mazda MX-5 to najpopularniejszy roadster na świecie, którego przez cztery generacje sprzedano w liczbie blisko miliona sztuk. Największą popularność…

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G (2016) - dźwięk wydechu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Audi R18 na sezon 2016 World Endurance Championship Bell & Ross Aero GT (2016) - spektakularny koncept, który nigdy nie powstanie Po odebraniu fotoradarów strażnikom miejskim na ulicach Warszawy zrobiło się bardziej niebezpiecznie System automatycznego hamowania stanie się standardem w USA BMW X7 pokazane pod plandeką przez producenta BMW 220i Coupé Mcchip-dkr (2016) - prawie jak M Tak ma wyglądać nowe Suzuki Swift Grand Prix Australii 2016 - Mercedesy nadal dominują DS 3 Cabrio Performance (2016) - hot hatch z wiatrem we włosach Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante? Mercedes zamiast Jaguara? W Polsce może powstać fabryka koncernu Daimler Mercedes-Benz Klasy C63 AMG – Rottweiler od Piecha Design Jeep Grand Cherokee (2017) Trailhawk i Trackhawk - zapowiedź kolejnych wersji Jeepa Genesis pokaże w Nowym Jorku konkurenta BMW Serii 3 Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (2016) - kolejny mocarz z V6 Genesis EQ900L (2016) - koreańska limuzyna większa od Maybacha Dyrektor ALD Automotive nie będzie już prezesem PZWLP SEAT Leon w barwach firmy A-T Krotoszyn Mitsubishi wprowadza program kredytowo-leasingowy z Bankiem BGŻ BNP Paribas Afera spalinowa: pierwszy polski pozew przeciwko Volkswagenowi Mercedes-Benz CLA (2016) - subtelny lifting Używane BMW i Fordy najczęściej poszukiwane przez profesjonalistów McLaren 570S GT4 i 570S Sprint (2016) - kolejna torowa zabawka z Wielkiej Brytanii

Popularne w tym tygodniu:

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast Bugatti Chiron: najszybszy samochód świata pojechał 490 km/h McLaren Senna wart blisko 6 mln złotych został sprzedany w Warszawie Czas żniw dla nieoznakowanych radiowozów BMW i Kii. Piraci na motocyklach w popłochu Hennessey chce pobić rekord Bugatti Chirona. W planach przekroczenie 500 km/h Najszybszy samochód Bugatti może pojechać 515 km/h, ale tego nie zrobi Policja kupuje 7-osobowe, nieoznakowane SUV-y. Na drogach jeszcze w 2019 roku Brabus G900 V12 szokuje mocą i osiągami Bolidem po czeskiej autostradzie. Ktoś ma fantazję Lamborghini Gallardo o mocy 2580 KM. Można go używać na drogach Rozbił wspaniałe Lamborghini Diablo niedługo po zakupie BMW E34 z nadwoziem Wołgi, czyli restomod po ukraińsku