Nadchodzi Mazda MX-5 ze sztywnym dachem

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zadebiutowała druga wersja Mazdy MX-5, którą ochrzczono nazwą MX-5 RF (retractable fastback). W prostym rozumieniu jest to koncepcja znana szerzej jako targa.

Wersja ze składanym, ale sztywnym dachem jest ważna ponieważ na wielu rynkach, na których Mazda MX-5 jest oferowana, nie ma zbyt wielu dni w roku, w których w pełni korzysta się z roadstera. Targa to coś, co może przypaść do gustu klientom, którzy nie byli do końca przekonani do tego kultowego modelu. Oczywiście proporcje karoserii są nieco zaburzone, choć w rzeczywistości jedynym wymiarem, który uległ zmianie jest wysokość nadwozia. Mazda MX-5 RF jest wyższa o 5 mm od wersji z miękkim dachem. Jednak patrząc na karoserię z profilu wydaje się, że auto jest krótsze i zdecydowanie wyższe. Umówmy się, że w konfiguracji bez dachu nie jest już tak ładne jak roadster. Jednak po zamknięciu dachu wygląda dość zgrabnie, przypominając nieduże coupé.

Mazda opracowała koncepcję pozwalającą cieszyć się jazdą z otwartym dachem, a nie udawać, że ma się kabriolet. Oprócz dachu składa się również tylna szyba, co ma dawać zupełnie inne doznania podczas jazdy. Dzięki temu mają być one podobne do jazdy klasycznym kabrioletem, tyle tylko, że masywny pałąk daje wyższe poczucie bezpieczeństwa. Przed zawirowaniami powietrza, pasażerów chroni osłona przeciwwiatrowa z akrylu. Dach wraz z tylną szybą składa się elektrycznie podczas postoju lub jazdy z prędkością do 10 km/h. Konstrukcja mechanizmu i dachu nie zmniejsza przestrzeni bagażowej, która nadal ma pojemność 130 litrów nawet w konfiguracji otwartej.

Samochód technicznie, czyli w zakresie podwozia, napędu, gamy silnikowej czy wyposażenia nie zmienił się w stosunku do roadstera. Dodano jedynie nowy, trójwarstwowy lakier Machine Grey, którego jedną z warstw tworzą metaliczne opiłki.

Zwyczajowo samochód z miękkim składanym dachem ma być przez większość czasu użytkowany jako kabriolet. Jednak w przypadku modelu MX-5 RF założyliśmy, że jego właściciel będzie częściej podróżował z podniesionym dachem i dlatego początek prac wyznaczyła całkowita zmiana optyki założeń konstrukcyjnych. Naszym celem stało się stworzenie sportowego auta, które z podniesionym dachem miało zachwycać przepięknymi liniami nadwozia fastback oraz oferować zapierające dech w piersiach wrażenia podczas jazdy.

Nobuhiro Yamamoto, kierownik projektu Mazda MX-5

Mazda MX-5 RF (2016) - zdjęcia

Nowa Mazda MX-5 ND (2015) 2.0 Sky-G — test, opinia, spalanie, cena

Mazda MX-5 to najpopularniejszy roadster na świecie, którego przez cztery generacje sprzedano w liczbie blisko miliona sztuk. Największą popularność…

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G (2016) - dźwięk wydechu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Najmocniejszy Passat na rynku Prawie 100-procentowy wzrost sprzedaży Infiniti w Polsce Ekstrawagancki Sbarro Mercedes 500 Portes Papillon "Gullwing" to kwintesencja tuningu lat 80. Nowy kamper Volkswagena wyjedzie z Polski. We Wrześni ruszy produkcja Caliornii XXL Zwycięzca z Le Mans Porsche 956 na aukcji w Pebble Beach Debiut Fabii RS - żywy kolor sposobem na młodych nabywców? Najciekawsze testy programu Fifth Gear [wideo] Sprzedaż Tata Nano spadła o 85%! Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder - wideo KTM X-BOW R | Jeszcze więcej mocy BMW: Seria K oficjalnie w Wielkiej Brytanii 2015 Audi A5 już wkrótce!

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego tiry na trasie wyprzedzają się tak długo? Proste: takie są przepisy Australijczyk wciągał “kreskę” podczas jazdy. Dostanie mandat za co innego EDWARD 2020. Polska policja włączy się do działań Robert Kubica, BMW M4 i Nürburgring Nordschleife. Nic lepszego dzisiaj nie zobaczysz Rząd chce podnieść akcyzę i bierze się za diesle. Import używanych aut do Polski przestanie się opłacać? Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn Komisja Europejska chce zaostrzenia norm emisji. Nadchodzi era elektryków Koenigsegg otworzy salon w Katowicach. To pierwszy taki obiekt w naszym regionie Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania Nowy Opel Insignia wyceniony. Najmniej zapłacimy za 3-cylindrowego diesla Lamborghini wyprodukowało 10 tys. aventadorów. To wynik, który daje do myślenia Plotki: Volkswagen chce sprzedać Bugatti. Mate Rimac głównym zainteresowanym