Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców

Toyota przedstawiła nowe oblicze swojego małego, sportowego wozu. Jakie zmiany wprowadza odświeżony model?

Wszyscy doskonale wiemy, że chłopcy nigdy nie dorastają. Ich zabawki z czasem stają się po prostu większe i droższe. Dowodem na to jest istnienie takich maszyn jak Toyota GT86. Ten samochód nie powstał by bić rekordy prędkości czy czasów okrążeń torów. To wóz, który ma dawać frajdę z jazdy — to jego podstawowe zadanie. Jest lekki, ma napęd na tył, pod maską boksera, a w cenniku rozsądnie wyglądające kwoty. Czego chcieć więcej?

Toyota uznała, że wymagania jednak z czasem rosną i przydałoby się zaoferować kierowcom coś ekstra. Na start Japończycy odświeżyli wygląd zewnętrzny tego pojazdu. GT86 zyskała większy wlot powietrza, oświetlenie LED oraz nowe kierunkowskazy. Wnętrze podobno jest teraz lepiej wykonane dzięki szerokiemu zastosowaniu alkantary i innych rodzajów skóry. Niestety, na razie Toyota nie przedstawiła zdjęć kabiny.

Co ciekawe, Japończycy poprawili coś, co z pewnością według wielu osób nie wymagało ingerencji. Toyota zastosowała ulepszone tłumiki drgań i sprężyny, dzięki którym GT86 ma być teraz zwinniejsze i (jeszcze) łatwiejsze w kontrolowaniu.

Wersja europejska zachowała silnik bez żadnych zmian. Nadal pod maską GT86 będzie pracować 2-litrowy bokser o mocy 200 KM. Amerykanie dostali w prezencie 5 dodatkowych koni mechanicznych. W wersji na rynek amerykański zmienione zostały także przełożenia 6-biegowej ręcznej skrzyni biegów, co ma przełożyć się na lepsze osiągi. Można więc domyślać się, że zostały one skrócone. Wśród nowości na pokładzie odświeżonej GT86 znalazł się także system Hill Start Assist.

Toyota zaprezentuje odświeżoną GT86 podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, który startuje już w przyszłym tygodniu. Auto trafi na rynek europejski pod koniec bieżącego roku.

Toyota GT86 Premium [test]

Nadwozie typu coupé, lekka konstrukcja, tylny napęd oraz silnik o mocy 200 KM. Marzenie wielu motomaniaków, którzy z każdego nudnego dojazdu do pracy…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Harley z przebiegiem miliona mil Volkswagen Polo po liftingu na szpiegowskich zdjęciach Peugeot 2008 (2016) - subtelne odświeżenie małego crossovera SR Auto Group prezentuje - Maserati Quattroporte Executive Czym charakteryzują się opony zimowe? Tesla rozpoczęła pilotażowy program wymiany akumulatorów Auta elektryczne to dla Polaków czarna magia. Wielu nawet nie odróżnia ich od hybryd Toyota Vitz/Yaris GRMN Turbo i 152 KM Nissan 370Z - zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia... Pierwszy teaser nowej Hondy Civic Type R [wideo] Nowe 24 Heures du Mans 2014 [wyścigi] Citroën C4 Cactus M – powrót do legendy Mehari

Popularne w tym tygodniu:

Nissan zapowiada rewolucję w silnikach spalinowych. Efektywność ma sięgnąć 50 proc. Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Biedronkowe Bugatti Divo powstawało 2 lata. Było tak trudno, że prawie się poddali Chińczycy zrobili 3-kołowego kampera. Można go kupić na Aliexpress Pasta paliwem przyszłości? Niemieccy naukowcy chcą nią napędzać pojazdy elektryczne Toyota Mirai wyceniona w Polsce. Woda z wydechu nie będzie tania Nowe obostrzenia dla wjeżdżających do Polski. W weekend dołączą kolejne Nowy Mercedes-Benz Klasy C wygląda jak mała Klasa S. Imponuje techniką i rozczarowuje silnikami Hyundai Ioniq 5 pokazany. Świetne osiągi, niezły zasięg i nowy rozdział w historii marki Maseczki obowiązkowe dla kierowców. Policjant wyjaśnia, kiedy trzeba je zakładać Elektryczny Fiat 500 już tylko za pół worka pieniędzy. Nowe wersje pojawiły się w cenniku Nowe nieoznakowane radiowozy policji. Pod maską benzynowe silniki turbo