Najwspanialsze współczesne samochody budowane przez firmy nadwoziowe: Carrozzeria Touring Superleggera

Kilka dekad temu firmy nadwoziowe królowały w kategorii luksusowych samochodów budowanych na zamówienie. Wiele z nich przetrwało do dziś i od czasu do czasu prezentują projekty, które swoim wyglądem przyćmiewają nawet najznakomitsze wozy produkowane seryjnie.

Ten artykuł ma 6 stron:

Carrozzeria Touring Superleggera — historia

Carrozzeria Touring Superleggera to firma nadwoziowa, której tradycje sięgają lat 20. Pierwszych karosowań włoska manufaktura dokonała w roku 1928. Wtedy spod rąk jej rzemieślników wyszły Alfa Romeo i Isotta Fraschini. Później włoscy nadwoziowcy budowali między innymi Lancię Flaminię Coupé, Astona Martina DB5, Lamborghini 400 GT, Ferrari 166, 212 i Maserati 5000 GT. Włoska firma karosowała także BMW 328 Touring Coupé.

Człon nazwy Superleggera odnosi się do opatentowanego w 1936 roku rodzaju konstrukcji, który pozwalał na budowanie samochodów o bardzo ładnych kształtach, ale przy tym także wytrzymałych i lekkich. Pojazdy te bazowały na strukturze nośnej w formie szkieletu z cienkościennych rur stalowych. Była ona kryta poszyciem z ręcznie wykonanych paneli aluminiowych.

Obecnie włoska manufaktura zajmuje się budowaniem nadwozi na specjalne zamówienia prywatnych klientów, obsługą projektową produkcji przemysłowej, prowadzeniem procesów homologacyjnych dla pojazdów małoseryjnych, wzornictwem przemysłowym, w tym również niezwiązanym z motoryzacją oraz odnawianiem klasycznych samochodów, nie tylko tych, które wyszły spod ręki rzemieślników Carrozzerii Touring Superleggery. Szerokie spektrum działań sprawia, że firma może pozostać aktywna w czasach niełatwych dla małych firm produkujących samochody.

Włoska manufaktura ma na swoim koncie okarosowanie kilkunastu Alf Romeo, kilka Ferrari, Lamborghini, Maserati i wiele innych aut. Część z nich to stosunkowo świeże projekty, które może nie dokonały rewolucji we współczesnej motoryzacji, ale skutecznie przypominają czasy, w których na drogach było więcej wyjątkowych samochodów, różniących się od siebie wysmakowanymi detalami.

Zobacz również: Wideotest Maserati Ghibli

Źródło: Carrozzeria Touring Superleggera

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Treści cykliczne:

Pinnacle Portfolio - najcenniejsza kolekcja wystawiona kiedykolwiek na aukcji [cz. 2 supersamochody] Czym są systemy teleinformatyczne i w jaki sposób pomagają zarządzać flotą? Ewolucja Godzilli: jak od początku zmieniał się Nissan Skyline GT-R Flota egzotycznych samochodów policji w Dubaju Fiskus zmienia zasady raz za razem? Problemów z rozliczeniem samochodu w firmie można łatwo uniknąć 7 modeli samochodów, które nie doczekały roku 2017 W redakcji Autokult.pl #6: temat tygodnia - tydzień z turbo oraz starcie pickupów Wyjątkowe samochody inspirowane lotnictwem [cz.2] Koncept Bugatti Veyrona ma już 20 lat. Na początku było słowo Zwykłe auta dawcami dla supersamochodów [cz. 2] Pojedynki samochodów z samolotami [cz. 1] W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z niedrogimi SUV-ami, Volvo XC90, Volkswagen Tiguan