Najwspanialsze współczesne samochody budowane przez firmy nadwoziowe: Carrozzeria Touring Superleggera

Kilka dekad temu firmy nadwoziowe królowały w kategorii luksusowych samochodów budowanych na zamówienie. Wiele z nich przetrwało do dziś i od czasu do czasu prezentują projekty, które swoim wyglądem przyćmiewają nawet najznakomitsze wozy produkowane seryjnie.

Ten artykuł ma 6 stron:

Carrozzeria Touring Superleggera — historia

Carrozzeria Touring Superleggera to firma nadwoziowa, której tradycje sięgają lat 20. Pierwszych karosowań włoska manufaktura dokonała w roku 1928. Wtedy spod rąk jej rzemieślników wyszły Alfa Romeo i Isotta Fraschini. Później włoscy nadwoziowcy budowali między innymi Lancię Flaminię Coupé, Astona Martina DB5, Lamborghini 400 GT, Ferrari 166, 212 i Maserati 5000 GT. Włoska firma karosowała także BMW 328 Touring Coupé.

Człon nazwy Superleggera odnosi się do opatentowanego w 1936 roku rodzaju konstrukcji, który pozwalał na budowanie samochodów o bardzo ładnych kształtach, ale przy tym także wytrzymałych i lekkich. Pojazdy te bazowały na strukturze nośnej w formie szkieletu z cienkościennych rur stalowych. Była ona kryta poszyciem z ręcznie wykonanych paneli aluminiowych.

Obecnie włoska manufaktura zajmuje się budowaniem nadwozi na specjalne zamówienia prywatnych klientów, obsługą projektową produkcji przemysłowej, prowadzeniem procesów homologacyjnych dla pojazdów małoseryjnych, wzornictwem przemysłowym, w tym również niezwiązanym z motoryzacją oraz odnawianiem klasycznych samochodów, nie tylko tych, które wyszły spod ręki rzemieślników Carrozzerii Touring Superleggery. Szerokie spektrum działań sprawia, że firma może pozostać aktywna w czasach niełatwych dla małych firm produkujących samochody.

Włoska manufaktura ma na swoim koncie okarosowanie kilkunastu Alf Romeo, kilka Ferrari, Lamborghini, Maserati i wiele innych aut. Część z nich to stosunkowo świeże projekty, które może nie dokonały rewolucji we współczesnej motoryzacji, ale skutecznie przypominają czasy, w których na drogach było więcej wyjątkowych samochodów, różniących się od siebie wysmakowanymi detalami.

Zobacz również: Maserati Levante S - test w zaśnieżonych górach

Źródło: Carrozzeria Touring Superleggera

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Treści cykliczne:

Szeryfowie drogowi - kompilacja głupców blokujących ruch [cz. 1] Luksusowe i sportowe samochody Floyda Mayweathera "Może 10 proc. kierowców potrafi jeździć. Reszta wymaga gruntownego szkolenia" Rozwiązanie, które poprawia warunki pracy, by pracownicy przynosili dodatkowy zysk Współczesne samochody, które nie są egzotykami, ale będą cenionymi klasykami [cz.1] Temat tygodnia: tydzień z tanimi SUV-ami i crossoverami 10 sportowych samochodów wolniejszych od Tesli Model S Bezpieczna flota, tańsze paliwo, lepsza kontrola wydatków. To korzyści z nowoczesnej telematyki Wybierz najlepszą premierę 2015 roku - plebiscyt czytelników Sportowy Samochód Roku 2013 - wyniki plebiscytu Czytelników Zobacz najbardziej poczytne artykuły 2014 roku Specyfika przygotowania do zimowej podróży

Popularne w tym tygodniu:

Ważne są: wydajność energetyczna i stopień odzyskiwania energii - Maciej Panek o Mercedesie EQC Telematyka to zysk dla firmy i pracownika. Przedsiębiorstwo oszczędza, a zatrudniony lepiej pracuje i zarabia Agresywna jazda firmowym wozem to większe koszty dla pracodawcy