Historia ewolucji kompaktów Peugeota

Korzenie kompaktowej rodziny Trzysta Peugeota sięgają właściwie początków marki. Małe, rodzinne samochody byłe produkowane przez Francuzów już na przełomie XIX i XX wieku. Wszystko zaczynało się od modeli 14, 15, 25 i wielu innych, niezliczonych maszyn tej klasy. Jednak kompakty, jakie znamy współcześnie, narodziły się znacznie później. 301 i 302 pojawiły się w latach 30. Później Peugeot produkował klasyfikowane nieco niżej 202, 203, 204 i dopiero w tym momencie zaczęły kiełkować właściwe podwaliny tej rodziny modeli, którą znamy obecnie. Po kilku dekadach nieobecności, trójka z przodu wróciła, wraz z pojawieniem się 304.

Ten artykuł ma 9 stron:

1969 - 1979 Peugeot 304

Peugeot 304 zadebiutował w 1969 roku podczas targów samochodowych w Paryżu. Od tego roku był wytwarzany nieprzerwanie aż do 1979. Rok dłużej produkowano wersję Break, czyli kombi. Pozostałe odmiany nadwoziowe to sedan, coupé, kabriolet oraz wersja dostawcza. W sumie Peugeot wyprodukował aż 1 178 423 egzemplarze 304. Auto oferowane było z 1,3-litrowym motorem benzynowym R4 o oznaczeniu XL3. Później dostępna była wzmocniona odmiana S. Silniki te rozwijały odpowiednio 65 i 75 KM. W 1975 roku jednostka ta została jeszcze minimalnie wzmocniona i zyskała oznaczenie XL5 oraz XL5S. Pod maskami 304 można znaleźć także diesle. Były to jednostki 1,4-litrowe. Od 1979 roku 405 produkowany był także z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym.

1969 - 1979 Peugeot 304

Peugeot 304 zadebiutował w 1969 roku podczas targów samochodowych w Paryżu. Od tego roku był wytwarzany nieprzerwanie aż do 1979. Rok dłużej produkowano wersję Break, czyli kombi. Pozostałe odmiany nadwoziowe to sedan, coupé, kabriolet oraz wersja dostawcza. W sumie Peugeot wyprodukował aż 1 178 423 egzemplarze 304. Auto oferowane było z 1,3-litrowym motorem benzynowym R4 o oznaczeniu XL3. Później dostępna była wzmocniona odmiana S. Silniki te rozwijały odpowiednio 65 i 75 KM. W 1975 roku jednostka ta została jeszcze minimalnie wzmocniona i zyskała oznaczenie XL5 oraz XL5S. Pod maskami 304 można znaleźć także diesle. Były to jednostki 1,4-litrowe. Od 1979 roku 405 produkowany był także z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym.

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

1969 - 1979 Peugeot 304

1969 - 1979 Peugeot 304

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1975 Peugeot 304 Coupé

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Break

1970 - 1980 Peugeot 304 Fourgonnette

1970 - 1980 Peugeot 304 Fourgonnette

1977 - 1982 Peugeot 305

Równolegle do 405 Peugeot w 1977 zaczął produkować 305. Auto było oferowane przede wszystkim jako sedan i kombi, a dodatkowo również jako furgonetka. Samochód ten jest ogniwem łączącym 304 i 309. Co ciekawe, również kolejna trzysetka w kolejce była produkowana równolegle, tak jak i 304.

Pod maską 305 znajdziemy silniki benzynowe o pojemnościach od 1,3 do 1,9 l. Diesle oferowane były w rozmiarach 1,6 l i 1,9 l.

1977 - 1982 Peugeot 305

Równolegle do 405 Peugeot w 1977 zaczął produkować 305. Auto było oferowane przede wszystkim jako sedan i kombi, a dodatkowo również jako furgonetka. Samochód ten jest ogniwem łączącym 304 i 309. Co ciekawe, również kolejna trzysetka w kolejce była produkowana równolegle, tak jak i 304.

Pod maską 305 znajdziemy silniki benzynowe o pojemnościach od 1,3 do 1,9 l. Diesle oferowane były w rozmiarach 1,6 l i 1,9 l.

1977 - 1982 Peugeot 305

1977 - 1982 Peugeot 305

1977 - 1982 Peugeot 305

1977 - 1982 Peugeot 305

1977 - 1982 Peugeot 305

1977 - 1982 Peugeot 305

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Samochody Roberta Lewandowskiego Hostessy salonu samochodowego w Genewie 2016 Bugatti Chiron w różnych oficjalnych konfiguracjach kolorystycznych Lamborghini Aventador 750-4 Superveloce J.S. 1 Edition dla Jamesa Stunta Nowoczesne samochody z przodami swoich poprzedników Zonda F Benny'ego Caioli i Horacio Pagani Ford Focus RS do zabawy w śniegu Carbonfiber Dynamics BMW M4R - 700-konne M4 z włókna węglowego Pagani Huayra z opcjami o wartości ponad 1 000 000 zł wystawione na sprzedaż BMW i8 Protonic Red - pierwszy raz w czerwieni BMW M2 M Performance i MotoGP Safety Car (2016) Nowy McLaren 650S GT3 (2016) i plany sportowe Brytyjczyków na ten rok 400-konne hybrydowe Volvo XC90 T8 na nowych zdjęciach Kolekcja niesamowitych Porsche Jerry'ego Seinfelda wystawiona na sprzedaż Prior Design Porsche Macan PD600M - jeszcze szerszy crossover GT40 50th Anniversary w wykonaniu Shelby i Superperformance BMW 330e - nowa hybryda w rodzinie Porsche 911 (991) Turbo i Turbo S po liftingu na nowych zdjęciach Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - bestie o mocy ponad 1000 KM [cz.2] Koniec Land Rovera Defendera - dzisiaj ostatni dzień produkcji Supersamochody w rolach superbohaterów od WrapStyle Alfa Romeo Spider ze stylowym wnętrzem od Vilnera Škody 4x4 na śniegu – galeria zdjęć Elementy nowej Toyoty Prius jako bohaterki manga