Podstawowe Audi R8 jednak z silnikiem V6 biturbo?

Według najnowszych doniesień, Audi przygotowuje do produkcji podstawową wersję modelu R8. Prawdopodobnie będzie napędzana silnikiem V6.

Nie dalej jak cztery miesiące temu informowaliśmy o planie wprowadzenia hybrydowego Audi R8, napędzanego jednostką 2,5 litra turbo, jako wersji podstawowej. Wówczas media sugerowały właśnie taki silnik, a nie jak informowano nas jeszcze wcześniej jednostkę V6 biturbo. Teraz znów nastąpił powrót do pierwotnej informacji, ale być może nie bez przyczyny. Nieoficjalnie mówi się, że R8 z jednostką 2.5 TFSI, nawet wspomaganą silnikiem elektrycznym, byłoby z marketingowego i wizerunkowego punktu widzenia wewnętrzną konkurencją dla modelu TT RS. Dlatego R8 musi mieć większy silnik. Z drugiej jednak strony nie wyklucza się, że ze względu na oszczędności w koncernie, Audi musi przełożyć planowany debiut hybrydowej odmiany wyposażonej nie tylko we wspomniany silnik elektryczny, ale silnik spalinowy miał mieć konstrukcję układu turbo opartą o elektryczną sprężarkę, taką jak w niedawno zaprezentowanym S Q7.

Na zdjęciu Audi R8 Plus

Z wizerunkowego punktu widzenia Audi R8 V6 biturbo wypada nieco gorzej niż wcześniejsze Audi R8 4.2 V8, ale nie musi mieć gorszych osiągów. Co więcej, moda na powszechny downsizing widoczna nie tylko w Audi to rzecz coraz bardziej oczywista dla konsumentów. Nowa jednostka nie mogłaby być słabsza, czy równie mocna jak poprzednik V8, więc minimum jakie musiałaby generować to 450 KM. Przypuszczam, że w R8 miałby nieco więcej mocy, około 500 KM. I tu po raz kolejny, z wizerunkowego punktu widzenia liczba 500 bardziej pasuje do takiego modelu, jakim jest R8.

Wyposażony w taki silnik, sportowy model Audi nie miałby się czego wstydzić. Mógłby być wyraźnie lżejszy od wersji V10, więc stanowiłby zwinniejszą odmianę topowego odpowiednika. Oczywiście połączenie silnika V6 biturbo z napędem na cztery koła byłoby realizowane przez 7-stopniową skrzynię S tronic. Klienci też chyba jednak woleliby mieć pod maską V6 biturbo niż hybrydowe 2.5 turbo. A wam, która specyfikacja bardziej odpowiada?

Audi R8 V10 (2013) [test autokult.pl]

Gdy marka Audi w 2004 roku po raz pierwszy zaprezentowała koncepcyjny model RSQ zbudowany na potrzeby filmu „Ja, robot”, nikt się nie spodziewał, że…

Zobacz również: Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Siedem niesamowitych konceptów Jeepa i Mopara FAB Design McLaren 650S VAYU GTR (2016) - demon ze Szwajcarii Unikatowe Porsche 911 GT1 Evolution na sprzedaż Subaru pożegna BRZ i samo zbuduje sportowe coupé? Ponad 130 luksusowych pomocy drogowych w Polsce jest nielegalnych! Znamy polski cennik nowego Renault Mégane 4-cylindrowy silnik dla Porsche Macana Jaguar F-PACE CLR F od Lumma Design Oto najładniejsze samochody roku 2015 Volkswagen Golf GTI TCR (2016) - nowy zawodnik na torze TechArt Porsche 911 Carrera i 911 Turbo (2016) Goodyear Eagle-360, czyli sferyczna opona przyszłości Ubezpieczenia, FSL, polityka flotowa, prawo - Warsztaty Flotowe pod patronatem Autokult Flota&Biznes Volvo Polestar Performance - nowe, bardziej sportowe dodatki dla S60, V40, V60 i XC60 BMW Vision Next 100 (2016) - koncept na setne urodziny marki Global Platform - nowa globalna platforma dla przyszłych modeli Subaru Polski rynek samochodów osobowych – luty 2016 Rajd Meksyku 2016 – rajd bez rywalizacji Toyota RAV4 Hybrid (2016) – polskie ceny Toyota Setsuna Concept Car (2016) - wspomnienie dawnej motoryzacji Italdesign GTZero (2016) - elektryczny shooting brake Pininfarina H2 Speed (2016) - wodorowy sportowiec PSA Peugeot Citroën oficjalnie publikuje rzeczywiste spalanie swoich samochodów Arval przekazał Seata Ibizę polskiej wioślarce

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut