Tanie, francuskie kompakty do 20 tys. zł [cz.2]

W pierwszej części naszego cyklu artykułów o używanych samochodach francuskich przedstawiliśmy kilka, wciąż w miarę świeżych, propozycji aut miejskich za niewielkie pieniądze. Tym razem skupimy się na kompaktach. Są nieco droższe i w podobnym wieku. Który z nich jest najlepszy?

Ten artykuł ma 5 stron:

Tanie, francuskie kompakty za 10–20 tys. zł
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jaki francuski, kompaktowy model warto kupić za kwotę 10–20 tys. zł
- Jaki model wybrać, decydując się na silnik Diesla
- Który model oferuje najlepsze nadwozie typu kombi
- Który francuski kompakt jest najbezpieczniejszy
- Który francuski kompakt jest najbardziej awaryjny
- Który francuski kompakt jest najwygodniejszy
- Który model francuski jest najlepszy
Prezentowaliśmy wam już trzy francuskie auta używane segmentu B, które można kupić w cenie od poniżej 10 do niewiele ponad 15 tys. zł. Trudno było wyłonić zwycięzcę. W segmencie C okazało się to nieco łatwiejsze.

Do dzisiejszego porównania przystąpiły Citroën C4, Peugeot 307 oraz Renault Mégane II. Dlaczego wybraliśmy akurat takie modele? Po pierwsze, chcieliśmy tylko nieznacznie podbić stawkę. Wszystkie prezentowane tu kompakty można kupić w dość szerokim przedziale cenowym, od 10 do około 20 tys. zł. Po drugie, każdy z nich jest już autem nowoczesnym i współczesnym. Każdy model można kupić w wieku nie starszym niż 10 lat. Wszystkie są zwykle przyzwoicie wyposażone, zarówno w elementy z zakresu komfortu jak i bezpieczeństwa. Ten drugi aspekt też był istotny, bo ze względu na stan techniczny — nawet nie konstrukcję — trudno uczciwie polecić Citroëna Xsarę i Peugeota 306 oraz Renault Mégane pierwszej generacji.
Można przyjąć, że trzy prezentowane tu auta to kompakty nowej generacji, które otrzymały nowoczesną gamę silników z wtryskiem Common Rail, a z drugiej strony, jeszcze miały pod maską naprawdę solidne, proste motory benzynowe. Młodsze modele Peugeota i Renault niedawno zostały szerzej opisane, natomiast kompakty nieco droższe, niż ustalony tutaj zakres cenowy, miały na łamach Autokult.pl kompleksowy przegląd w postaci serii „"Używane kompakty za 25 tys. zł"”, więc nie było sensu powtarzać tematu.
Zobacz również: Test: Renault Arkana - atak na premium



Polecane przez autora:
- Wakacje po Europie: poznaj obostrzenia covidowe, ograniczenia prędkości i opłaty za autostrady
- Wyjaśniamy promocję Orlenu. Trzeba mieć właściwe auto lub kanister
- Orlen sprzeda paliwo 30 groszy taniej. Ale tylko uczestnikom programu lojalnościowego
Ten artykuł ma 2 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze