Volkswagen Golf GTI TCR stanie do walki na torze

Volkswagen zaprezentował wyścigową wersję Golfa GTI, która ma dołączyć do serii TCR.

TCR jest międzynarodową serią wyścigową samochodów turystycznych. Stworzył ją były szef WTCC Marcello Lotti. Inauguracyjnym sezonem był rok 2015. Odbyło się w nim łącznie 11 rund, z których każda składała się z dwóch wyścigów. Niektóre z tych zawodów odbywały się przy okazji Grand Prix Formuły 1. Były to rundy w Kuala Lumpur, Szanghaju i Singapurze. Zawody TCR towarzyszyły także Formule 3, European Le Mans Series i innym, mniejszym seriom lub lokalnym zawodom.

Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych

Opel oficjalnie przedstawił swoje najnowsze auto wyścigowe. Jest nim nowa generacja Astry przystosowana do zawodów na torze.

Znaczna część kierowców nie brała udziału we wszystkich rundach. Komplet wyścigów zaliczyli: Kevin Gleason z WestCoast Racing, startujący w Hondzie Civic TCR i jego kolega z zespołu Gianni Morbidelli, Pepe Oriola, Siergiej Afanasajew i Jordi Gené, którzy jeździli w Seatach Leonach Cup oraz urodzony w 1990 roku w Szwajcarii Stefano Comini, który za sterami Leona Cup, należącego do zespołu Target Competition, zdobył tytuł mistrzowski.

Zgodnie z regulacjami TCR odbywa się także cała grupa serii lokalnych. Swoje serie miały: Azja, Beneluks, Chiny, Włochy, Portugalia, USA, Tajlandia, Niemcy. Podobnie jak pełny sezon TCR, były to jednak zawody organizowane w charakterze eksperymentalnym.

Najważniejsze regulacje dotyczące samochodów serii TCR

Nadwozie: dopuszczalne jedynie lokalne wzmocnienia, takie jak dodatkowe użebrowanie przy punktach mocowania zawieszenia
Minimalna masa: 1250 kg z kierowcą, jeśli samochód wyposażony jest w standardową skrzynię biegów, 1285 kg, jeśli zastosowano wyścigową przekładnię
Minimalna długość: 4,2 m
Maksymalna szerokość całkowita: 1,95 m
Silnik: turbodoładowany benzynowy lub wysokoprężny o pojemności do 2 l, generujący 330 KM i 410 Nm
Wydech: z katalizatorem z homologacją
Napęd: na jedną oś
Skrzynia biegów: produkcyjna lub sekwencyjna TCR, dopuszczalne produkcyjne łopatki
Hamulce: z przodu do 6 tłoków i średnica tarczy do 380 mm, z tyłu do 2 tłoków, ABS dopuszczalny

Teraz, przed kolejnym sezonem, do gry w TCR dołącza nowy Volkswagen Golf GTI. Jest to samochód, który został przygotowany na 40. urodziny tego słynnego, niemieckiego hot hatcha. Volkswagen wyposażył ostry kompakt w pakiet poszerzający i aerodynamiczny. Nadkola Golfa GTI TCR są tera piekielnie muskularne. Z przodu pojawił się spliter, osadzony na rozciągniętej atrapie zderzaka. Z tyłu Volkswagen zamontował spojler zgodny z dodatkiem J regulowanym przez FIA.

Skoro już znamy ogólne przepisy, nie ma zaskoczenia w kwestii tego, co siedzi pod maską sportowego Golfa. Pracuje tu 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 330 KM i momencie obrotowym na poziomie 410 Nm. Moc z niego trafia na przednie koła przez sekwencyjną, 6-biegową skrzynię sportową. Oznacza to, że Volkswagen zdecydował się na budowę auta o wyższej masie minimalnej.

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Golf GTI TCR rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Dla porównania 230-konny GTI Performance ze skrzynią DSG osiąga 100 km/h w 6,4 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 248 km/h.

Maszyna Volkswagena dopuszczona do zawodów TCR została przygotowana, jak wszystkie auta dostosowane do tej serii, by pozwolić prywatnym zespołom na ściganie się stosunkowo niewielkim kosztem. W tym roku VW przygotuje 20 egzemplarzy Golfa GTI TCR. Wszystkie zostały już zamówione.

Volkswagen Golf VII GTI Performance DSG — naśladowany, niedościgniony? [test autokult.pl]

Przyglądając się reklamom aut marki Volkswagen, można odnieść wrażenie, że producent z Wolfsburga jest bardzo pewny siebie. Model up! to mały-wielki…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Premiera przyszłej dekady - Ferrari F70! Renault Laguna Black Edition coupe - lepiej i... taniej? Škoda Yeti jako pick-up, czyli BT Etape [aktualizacja] Gigant paliwowy Exxon prowadził akcje dezinformacyjne w sprawie zmian klimatu Oto ćwierćfinaliści World Car of the Year 2015 Zmodernizowane Ferrari 458 z silnikiem turbo MINI zaszokuje w Detroit? Czarny Bizon na stoisku z czarnym złotem - Mercedes-Benz G Black Bison u Toyo [SEMA 2012] Żegnaj Vel Satis, witaj Latitude! Essen 2008 - rzut oka na perełki targów Camal Studio prezentuje wizualizacje konceptu Tributo Wyprzedzanie się ciężarówek na celowniku Ministerstwa. Zmiany (prawdopodobnie) w przyszłym roku

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego tiry na trasie wyprzedzają się tak długo? Proste: takie są przepisy Australijczyk wciągał “kreskę” podczas jazdy. Dostanie mandat za co innego EDWARD 2020. Polska policja włączy się do działań Robert Kubica, BMW M4 i Nürburgring Nordschleife. Nic lepszego dzisiaj nie zobaczysz Rząd chce podnieść akcyzę i bierze się za diesle. Import używanych aut do Polski przestanie się opłacać? Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn Komisja Europejska chce zaostrzenia norm emisji. Nadchodzi era elektryków Koenigsegg otworzy salon w Katowicach. To pierwszy taki obiekt w naszym regionie Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania Nowy Opel Insignia wyceniony. Najmniej zapłacimy za 3-cylindrowego diesla Lamborghini wyprodukowało 10 tys. aventadorów. To wynik, który daje do myślenia Plotki: Volkswagen chce sprzedać Bugatti. Mate Rimac głównym zainteresowanym