Volkswagen Golf GTI TCR stanie do walki na torze

Volkswagen zaprezentował wyścigową wersję Golfa GTI, która ma dołączyć do serii TCR.

TCR jest międzynarodową serią wyścigową samochodów turystycznych. Stworzył ją były szef WTCC Marcello Lotti. Inauguracyjnym sezonem był rok 2015. Odbyło się w nim łącznie 11 rund, z których każda składała się z dwóch wyścigów. Niektóre z tych zawodów odbywały się przy okazji Grand Prix Formuły 1. Były to rundy w Kuala Lumpur, Szanghaju i Singapurze. Zawody TCR towarzyszyły także Formule 3, European Le Mans Series i innym, mniejszym seriom lub lokalnym zawodom.

Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych

Opel oficjalnie przedstawił swoje najnowsze auto wyścigowe. Jest nim nowa generacja Astry przystosowana do zawodów na torze.

Znaczna część kierowców nie brała udziału we wszystkich rundach. Komplet wyścigów zaliczyli: Kevin Gleason z WestCoast Racing, startujący w Hondzie Civic TCR i jego kolega z zespołu Gianni Morbidelli, Pepe Oriola, Siergiej Afanasajew i Jordi Gené, którzy jeździli w Seatach Leonach Cup oraz urodzony w 1990 roku w Szwajcarii Stefano Comini, który za sterami Leona Cup, należącego do zespołu Target Competition, zdobył tytuł mistrzowski.

Zgodnie z regulacjami TCR odbywa się także cała grupa serii lokalnych. Swoje serie miały: Azja, Beneluks, Chiny, Włochy, Portugalia, USA, Tajlandia, Niemcy. Podobnie jak pełny sezon TCR, były to jednak zawody organizowane w charakterze eksperymentalnym.

Najważniejsze regulacje dotyczące samochodów serii TCR

Nadwozie: dopuszczalne jedynie lokalne wzmocnienia, takie jak dodatkowe użebrowanie przy punktach mocowania zawieszenia
Minimalna masa: 1250 kg z kierowcą, jeśli samochód wyposażony jest w standardową skrzynię biegów, 1285 kg, jeśli zastosowano wyścigową przekładnię
Minimalna długość: 4,2 m
Maksymalna szerokość całkowita: 1,95 m
Silnik: turbodoładowany benzynowy lub wysokoprężny o pojemności do 2 l, generujący 330 KM i 410 Nm
Wydech: z katalizatorem z homologacją
Napęd: na jedną oś
Skrzynia biegów: produkcyjna lub sekwencyjna TCR, dopuszczalne produkcyjne łopatki
Hamulce: z przodu do 6 tłoków i średnica tarczy do 380 mm, z tyłu do 2 tłoków, ABS dopuszczalny

Teraz, przed kolejnym sezonem, do gry w TCR dołącza nowy Volkswagen Golf GTI. Jest to samochód, który został przygotowany na 40. urodziny tego słynnego, niemieckiego hot hatcha. Volkswagen wyposażył ostry kompakt w pakiet poszerzający i aerodynamiczny. Nadkola Golfa GTI TCR są tera piekielnie muskularne. Z przodu pojawił się spliter, osadzony na rozciągniętej atrapie zderzaka. Z tyłu Volkswagen zamontował spojler zgodny z dodatkiem J regulowanym przez FIA.

Skoro już znamy ogólne przepisy, nie ma zaskoczenia w kwestii tego, co siedzi pod maską sportowego Golfa. Pracuje tu 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 330 KM i momencie obrotowym na poziomie 410 Nm. Moc z niego trafia na przednie koła przez sekwencyjną, 6-biegową skrzynię sportową. Oznacza to, że Volkswagen zdecydował się na budowę auta o wyższej masie minimalnej.

Golf GTI TCR rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Dla porównania 230-konny GTI Performance ze skrzynią DSG osiąga 100 km/h w 6,4 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 248 km/h.

Zobacz również: Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Maszyna Volkswagena dopuszczona do zawodów TCR została przygotowana, jak wszystkie auta dostosowane do tej serii, by pozwolić prywatnym zespołom na ściganie się stosunkowo niewielkim kosztem. W tym roku VW przygotuje 20 egzemplarzy Golfa GTI TCR. Wszystkie zostały już zamówione.

Volkswagen Golf VII GTI Performance DSG — naśladowany, niedościgniony? [test autokult.pl]

Przyglądając się reklamom aut marki Volkswagen, można odnieść wrażenie, że producent z Wolfsburga jest bardzo pewny siebie. Model up! to mały-wielki…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Święta przyjdą w tym roku wcześniej. W czerwcu mamy zobaczyć dwie nowe Alfy Romeo Kto jest największym producentem na świecie? Mercedes-AMG GT R PRO to najszybszy drogowy model tej marki. Udowodnił to na torze Konkurs elegancji w Pebble Beach odwołany z powodu pandemii Kobieta za kierownicą. Panowie, trochę szacunku... Peugeot Shine | Wizja polskiego projektanta Grand Prix Monako 2015 – przypadkowy zwycięzca Nico Rosberg Sprzedaż i import samochodów w maju 2021. Był duży skok Vettel, Hamilton, Alonso - zapowiada się emocjonujący wyścig Chevrolet Silverado Black Ops i Z71 Volunteer Firefighter - solidne koncepty od GM Lifting czy nowy model? Zapowiedź nowej Škody Fabii Wypadki z dzikimi zwierzętami są częstsze niż myślisz. Rozwiązaniem mają być znaki

Popularne w tym tygodniu:

Podpuszczają kierowców. Wystarczy spojrzeć na tablicę Tak, Chrysler 300C nadal istnieje. Właśnie dostał duże V8 7,6-litrowe V12 pod maską starej klasy S. Renntech S76R to wilk w owczej skórze Nowy sposób rejestrowania aut bez sukcesu. Kierowcy wolą dopłacać Wielka akcja policji. Cały dostępny sprzęt rusza na drogi Samochody dla osób z najniższą krajową. Zobacz, na jakie cię stać Akcja "dymomierz". Po kontroli utrata dowodu rejestracyjnego Pracownik poczty zrobił zdjęcie wnętrza auta. Teraz trzeba zapłacić karę Dodge Charger King Daytona to najdziksze wydanie modelu, który niebawem zniknie z rynku Nie udało się dobić do 100 PSI. Pracownik pomylił ciśnienie z procentami Zima bez soli na drogach. Ceny szybują do niespotykanych poziomów Więcej optymizmu na stacjach. Tyle trzeba zapłacić w tym tygodniu