Volkswagen Golf GTI TCR stanie do walki na torze

Volkswagen zaprezentował wyścigową wersję Golfa GTI, która ma dołączyć do serii TCR.

TCR jest międzynarodową serią wyścigową samochodów turystycznych. Stworzył ją były szef WTCC Marcello Lotti. Inauguracyjnym sezonem był rok 2015. Odbyło się w nim łącznie 11 rund, z których każda składała się z dwóch wyścigów. Niektóre z tych zawodów odbywały się przy okazji Grand Prix Formuły 1. Były to rundy w Kuala Lumpur, Szanghaju i Singapurze. Zawody TCR towarzyszyły także Formule 3, European Le Mans Series i innym, mniejszym seriom lub lokalnym zawodom.

Opel Astra TCR (2015) gotowy na wyścigi samochodów turystycznych

Opel oficjalnie przedstawił swoje najnowsze auto wyścigowe. Jest nim nowa generacja Astry przystosowana do zawodów na torze.

Znaczna część kierowców nie brała udziału we wszystkich rundach. Komplet wyścigów zaliczyli: Kevin Gleason z WestCoast Racing, startujący w Hondzie Civic TCR i jego kolega z zespołu Gianni Morbidelli, Pepe Oriola, Siergiej Afanasajew i Jordi Gené, którzy jeździli w Seatach Leonach Cup oraz urodzony w 1990 roku w Szwajcarii Stefano Comini, który za sterami Leona Cup, należącego do zespołu Target Competition, zdobył tytuł mistrzowski.

Zgodnie z regulacjami TCR odbywa się także cała grupa serii lokalnych. Swoje serie miały: Azja, Beneluks, Chiny, Włochy, Portugalia, USA, Tajlandia, Niemcy. Podobnie jak pełny sezon TCR, były to jednak zawody organizowane w charakterze eksperymentalnym.

Najważniejsze regulacje dotyczące samochodów serii TCR

Nadwozie: dopuszczalne jedynie lokalne wzmocnienia, takie jak dodatkowe użebrowanie przy punktach mocowania zawieszenia
Minimalna masa: 1250 kg z kierowcą, jeśli samochód wyposażony jest w standardową skrzynię biegów, 1285 kg, jeśli zastosowano wyścigową przekładnię
Minimalna długość: 4,2 m
Maksymalna szerokość całkowita: 1,95 m
Silnik: turbodoładowany benzynowy lub wysokoprężny o pojemności do 2 l, generujący 330 KM i 410 Nm
Wydech: z katalizatorem z homologacją
Napęd: na jedną oś
Skrzynia biegów: produkcyjna lub sekwencyjna TCR, dopuszczalne produkcyjne łopatki
Hamulce: z przodu do 6 tłoków i średnica tarczy do 380 mm, z tyłu do 2 tłoków, ABS dopuszczalny

Teraz, przed kolejnym sezonem, do gry w TCR dołącza nowy Volkswagen Golf GTI. Jest to samochód, który został przygotowany na 40. urodziny tego słynnego, niemieckiego hot hatcha. Volkswagen wyposażył ostry kompakt w pakiet poszerzający i aerodynamiczny. Nadkola Golfa GTI TCR są tera piekielnie muskularne. Z przodu pojawił się spliter, osadzony na rozciągniętej atrapie zderzaka. Z tyłu Volkswagen zamontował spojler zgodny z dodatkiem J regulowanym przez FIA.

Skoro już znamy ogólne przepisy, nie ma zaskoczenia w kwestii tego, co siedzi pod maską sportowego Golfa. Pracuje tu 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 330 KM i momencie obrotowym na poziomie 410 Nm. Moc z niego trafia na przednie koła przez sekwencyjną, 6-biegową skrzynię sportową. Oznacza to, że Volkswagen zdecydował się na budowę auta o wyższej masie minimalnej.

Zobacz również: Hot B War - test

Golf GTI TCR rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Dla porównania 230-konny GTI Performance ze skrzynią DSG osiąga 100 km/h w 6,4 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 248 km/h.

Maszyna Volkswagena dopuszczona do zawodów TCR została przygotowana, jak wszystkie auta dostosowane do tej serii, by pozwolić prywatnym zespołom na ściganie się stosunkowo niewielkim kosztem. W tym roku VW przygotuje 20 egzemplarzy Golfa GTI TCR. Wszystkie zostały już zamówione.

Volkswagen Golf VII GTI Performance DSG — naśladowany, niedościgniony? [test autokult.pl]

Przyglądając się reklamom aut marki Volkswagen, można odnieść wrażenie, że producent z Wolfsburga jest bardzo pewny siebie. Model up! to mały-wielki…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Esencja amerykańskiej motoryzacji Ford Focus RS przyłapany na Nürburgringu Pudełko – SR Auto iQ 1.3 Project Pryzm (2012) Jak wygląda nowy Swift? Odświeżone Subaru Legacy Sport i Outback Touring (2016) Chevrolet Camaro ZL1 Convertible (2016) - hardcore także pod gołym niebem Suzuki Gladius - Następca SV 650? Lamborghini Aventador według SR Auto BMW chce zbudować Z2 TOP 5: Najlepsze motocykle według Brytyjczyków Lambo-booki | stylowe i szybkie Najtańsi ubezpieczyciele w pierwszym kwartale 2018 r. Ranking Ubea

Popularne w tym tygodniu:

Wyprzedził policjantów jadąc 300 km/h. Dostał 10 punktów karnych i 500 zł mandatu Ford zbudował elektrycznego Mustanga, który ma 900 KM i manualną skrzynię Mercedes S560 z 1986 roku na sprzedaż. Przejechał tylko 46 kilometrów Audi RS Q8 jeszcze nie zadebiutowało, a już podbiło rekord Nürburgringu BMW 750iL V16 Goldfish to szalony prototyp z chłodzeniem w bagażniku Dodge Charger SpeedKore to wyjątkowy prezent o mocy 1546 KM Shelby American GT500 Dragon Snake szokuje mocą ponad 800 KM Jak zwiększyć bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych? Przykład przychodzi z Kanady Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 zachwyci nie tylko wielbicieli klasyki Przednie słupki ograniczają widoczność w autach. 14-latka ma na to sposób Kreatywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Nakręcili prawdziwy reportaż Zmierzyli policyjnym radarem prędkość domu. Wynik to 12 km/h