Ford Mondeo Vignale (2015) 2.0 TDCI Powershift - test, opinia, spalanie, cena

Ten artykuł ma 2 strony:

Ford Mondeo Vignale (2015) 2.0 TDCI Powershift — dane techniczne, spalanie, cena

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Powershift

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4 BiTurbo  
Rodzaj paliwa: Olej napędowy  
Ustawienie: Poprzeczne  
Rozrząd: DOHC 16V  
Objętość skokowa: 1997 cm³  
Moc maksymalna: 210 KM (przy 3750 rpm)  
Moment maksymalny: 450 Nm (przy 2000 rpm)  
Skrzynia biegów: 6-biegowa, dwusprzęgłowa  
Typ napędu: Na przednie koła (FWD)  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane  
Hamulce tylne: Tarczowe  
Zawieszenie przednie: Kolumna typu MacPhersona  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe  
Średnica zawracania: 11,5 m  
Koła, ogumienie przednie: 235/40 R19  
Koła, ogumienie tylne: 235/40 R19  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Sedan  
Liczba drzwi: 4  
Masa własna: 1599 kg  
Ładowność: 731 kg  
Długość: 4871 mm  
Szerokość: 1852 mm bez lusterek, 2121 mm z lusterkami  
Wysokość: 1482 mm  
Rozstaw osi: 2850 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1589/1585 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l  
Pojemność bagażnika: 516 l z kołem dojazdowym  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,9 s  
Prędkość maksymalna: 233 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 5,8 l/100 km ok. 7,3 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 4,5 l/100 km w spokojnej trasie ok. 6,4 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 5,0 l/100 kml ok. 6,9 l/100 km
Emisja CO2: 130 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek  
Cena:
Cena testowego egzemplarza: ok. 194 400 zł  
Wersja silnikowa od: 164 000 zł  
Model od: 149 000 zł  
Wybrane wyposażenie standardowe wersji Vignale:
Elementy nadwozia: Elementy chromowane, stylizacja Vignale
Elementy wnętrza: Deska rozdzielcza, kierownicy i dźwignia zmiany biegów wykończone skórą, oświetlenie wnętrza LED, tapicerka skórzana
Koła i opony: Obręcze ze stopów lekkich z oponami 235/45 R18
Komfort: Tempomat, klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury, Active Noise Cancellation, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera, podgrzewana szyba przednia, elektryczne szyby x4 i lusterka, Ford KeyFree z przyciskiem FordPower, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10 kierunkach i pasażera w 6, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu
Bezpieczeństwo: ABS, EBD, ESC, TA, EBA, HSA, TMPS, 7 poduszek powietrznych, Pre-Collision Assist, asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków, reflektory Ford Dynamic LED
Multimedia: Radioodtwarzacz Sony CD/MP3 z Ford SYNC 2 (ICFAT) zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy, 9 głośników Sony, gniazda: USB, SD, zdalne sterowanie na kierownicy
Mechanika: Skrzynia Powershift
Wybrane wyposażenie opcjonalne auta testowego:
Elementy nadwozia:  

Lakier Vignale Nocciola (1350 zł)

Elementy wnętrza: -
Koła i opony: Obręcze ze stopów lekkich z oponami 235/40 R19 (4300 zł)
Komfort: Inteligentny tempomat (pakiet Ultimate: 8500 zł), elektryczn regulacja kierownicy (1150 zł), elektryczne okno dachowe (pakiet Panorama: 3100 zł), przednie fotele wielokonturowe, z funkcją 11-punktowego masażu, wentylowane, elektryczna regulacja położenia fotela pasażera w 10 kierunkach (3750 zł), podgrzewana kierownica (pakiet Winter: 1100 zł)
Bezpieczeństwo: Nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa z tyłu (850 zł), Active City Stop (900 zł), Active Park Assist (pakiet Connectivity: 5400 zł), asystent martwego pola (pakiet Ultimate: 8500 zł)
Multimedia: System nawigacji satelitarnej Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC 2 (ICFAZ) zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, TMC, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy, system nagłośnienia Premium (12 głośników Sony w tym subwoofer), gniazda: USB, SD, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe w języku polskim, komunikaty głosowe nawigacji w języku angielskim (pakiet Connectivity: 5400 zł)
Mechanika: Zawieszenie adaptacyjne CCD (pakiet Ultimate: 8500 zł)

Ford Mondeo 2,0 EcoBoost Ghia — wzorowy popcar [test autokult.pl]

Już w pierwszym zdaniu muszę się przyznać, że od dawna nie jeździłem dłużej żadnym współczesnym Fordem. Gdy na redakcyjnym parkingu wylądowało…

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 508 1,6 THP Active - test, opinia, spalanie, cena Nowe Volvo V60 Cross Country D4 AWD (2016) - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline (150 KM) - test, opinia, spalanie, cena Volvo XC60 - szwedzki sposób na każde warunki - test Nissan Pulsar (2015) 1.6 DIG-T - test, opinia, spalanie, cena Nowy Fiat Tipo (2016) 1.4 16V - test, opinia, spalanie, cena Range Rover Evoque 2.0 TD4 180 KM HSE Dynamic - test, opinia, spalanie, cena Jaguar XF (2015) 2.0 GTDi Prestige - test, opinia, spalanie, cena Seat Ibiza FR 1.2 TSI (90 KM) – test, opinia, spalanie, cena Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium - test, opinia, spalanie, cena SsangYong Rexton 2.0 Diesel AT5 4WD - test, opinia, spalanie, cena Fiat Doblò 2.0 MultiJet Lounge - test, opinia, spalanie, cena Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen e-Golf i Nissan Leaf - test, opinia, cena Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Kia Soul 1.6 GDI - test, porównanie, opinia, spalanie, cena Nowy Ford Focus RS (2016) - test, opinia, spalanie, cena Nowa Kia Sportage (2016) 1.6 T-GDI 4x4 - test, opinia, spalanie, cena Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Mazda CX-3 2,0 150 KM AT SkyPassion - test, opinia, spalanie cena Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC 9G-Tronic - test, opinia, spalanie, cena Nowe Renault Mégane (2016) dCi 130 BOSE – test, opinia, spalanie, cena Audi Q7 3.0 TDI TipTronic quattro - test, opinia, spalanie, cena Mercedes-Benz Avantgarde V250 d - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen e-up! - test, opinia, zasięg, cena

Popularne w tym tygodniu:

Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie Nowa Mazda CX-30 wyjeżdża na drogi. Tego auta brakowało Japończykom Nowy Ford Focus ST - fabryka radości Z Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu, czyli Jaguar I-Pace w trasie Mazda MX-5 30th Anniversary. Wyjątkowe auto na okrągłą rocznicę Skoda Superb Scout: pierwsza jazda nową wersją modelu po face liftingu Zobacz, jak jeździ elektryczny Jaguar I-Pace. Reakcje pasażerów mówią wszystko Techniczne poprawki w gamie Audi A4. Większy nacisk na oszczędność i diesle BMW 330i: samo cofa i parkuje, a do tego ciągle się świetnie prowadzi Jeep Renegade Trailhawk wjedzie w teren, ale w mieście nie czuje się tak pewnie Test Infiniti Q50S: jeden przycisk zmienia wszystko