Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Bentley Mulsanne (2016) - lifting limuzyny i debiut długiej wersji

Bentley odświeżył swoją największą limuzynę i przygotował wersję z przedłużonym rozstawem osi.

Brytyjska marka ze skrzydlatym B w logo nie ma bardziej monumentalnego wozu w swojej gamie niż Mulsanne. Model ten zastąpił w 2010 roku topowego Arnage'a i od tamtej pory jest jednym z najbardziej luksusowych samochodów produkowanych seryjnie. Teraz Bentley uznał, że czas na lifting. Na odświeżeniu jednak nie skończył. Do gamy dołączyła wersja z przedłużonym rozstawem osi. O tej ultraluksusowej wersji za chwilę. Tymczasem przyjrzyjmy się temu, jak zmienił się wygląd flagowego okrętu Bentleya.

Bentley Mulsanne

Zmiany z przodu są subtelne, ale łatwe do dostrzeżenia, jeśli porównamy auto z wersją sprzed liftingu. Atrapa grilla została nieco poszerzona, a jej drobną kratkę zastąpiły pionowe żebra. Dodatkowo Bentley poprawił rozmieszczenie przednich świateł. Mniejsze, boczne reflektory zostały nieco podniesione i teraz są usytuowane w jednej linii z głównymi lampami. Pod nimi pojawiły się dodatkowe chromowane kratki osłaniające wloty powietrza, które uformowane są w kształcie liter B. Ten sam motyw Bentley zastosował też za przednimi kołami oraz w tylnych światłach.

Wnętrze odświeżonego Mulsanne'a można skonfigurować na jeden z wielu oferowanych sposobów. Do wyboru mamy 24 odcienie skór, 13 rodzajów wykończenia drewnem, a w ofercie znalazł się także kamień. Na liście ulepszeń, które Bentley przeprowadził wraz z liftingiem pojawił się między innymi system informacyjno-rozrywkowy, który obsługiwany jest za pośrednictwem 8-calowego ekranu dotykowego z dyskiem o pojemności 60 GB. Mulsanne może być wyposażony w Android Auto lub Apple CarPlay. Do kompletu multimedialnego Bentley dokłada 20 głośników o łącznej mocy 2200 W. Dodatkowo, z tyłu mogą zostać zainstalowane dwa demontowalne tablety 10,2-calowe z Androidem.

Bentley Mulsanne

Pod maską Mulsanne'a cały czas pracuje znane już V8 o pojemności skokowej równej 6,75 l. Silnik ten rozwija 512 KM i 1020 Nm. Cała moc trafia na koła przez 8-biegową przekładnię automatyczną pochodzącą od ZF. Jednostka napędowa limuzyny Bentleya została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie zużycia paliwa na średnim poziomie wynoszącym 14,6 l/100 km. Bardziej istotne jest to, że ten luksusowy salon na kołach osiąga 60 mph w 5,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 296 km/h.

Bentley Mulsanne Speed

Wersja Speed dostarcza pod prawą stopę kierowcy jeszcze większą dawkę mocy i, co za tym idzie, jeszcze lepsze możliwości. Widlasta ósemka z twin turbo generuje z 6,75 l pojemności skokowej 537 KM i 1100 Nm. To pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,9 s (4,8 s do 60 mph) i maksymalnie 305 km/h. Odmiana Mulsanne Speed ma także skalibrowaną na nowo skrzynię biegów, która dysponuje teraz trybem S. Bentley ulepszył także zawieszenie i układ kierowniczy, które mają zapewniać jeszcze lepsze prowadzenie przy zachowanym komforcie na niezwykle wysokim poziomie. Ten ostatni czynnik został podbity w nowym Mulsannie na jeszcze wyższy pułap dzięki nowym mocowaniom jednostek napędowych.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Bentley Mulsanne Extended Wheelbase

Najistotniejszą nowością w katalogu flagowca z Wielkiej Brytanii jest odmiana Extended Wheelbase. Rozstaw osi w wydłużonej wersji urósł z 3266 do 3516 mm. To dodatkowe 250 mm, które przekłada się na jeszcze większy komfort pasażerów tylnej kanapy. Mulsanne EW różni się nie tylko rozmiarami, ale także wyposażeniem. Inna jest konsola środkowa w tylnej części auta, nowe są specjalnie skrojone dla niej fotele, urosło także okno dachowe. W ofercie Mulsanne'a Extended Wheelbase pojawiły się także nowe, rozkładane stoliki.

Bentley Mulsanne Extended Wheelbase

Zmienionego, potężnego flagowca Bentleya będziemy mogli podziwiać na żywo podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie. Wystąpi on tam obok nowego Flying Spura V8 S. Oba auta stanowią demonstrację siły Bentleya jako marki o charakterze luksusowym, która wysoki komfort potrafi doskonale łączyć ze swoimi sportowymi korzeniami. Trzeba przyznać, że mimo monumentalnej bryły, Mulsanne nie należy do aut wyglądających ociężale. Potwierdzają to osiągi — mało która maszyna ważąca ponad 2,5 tony jest w stanie osiągnąć 300 km/h.

Bentley Mulsanne (2016) - zdjęcia

Bentley Mulsanne Speed (2016) - zdjęcia

Bentley Mulsanne Extended Wheelbase (2016) - zdjęcia

Rolls-Royce Phantom Series II — test, opinia, spalanie, cena

Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a…

Źródło: Informacja prasowa Bentley

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Arktyczne Mitsubishi ASX Ferrari 812 GTS to najmocniejszy kabriolet na świecie Ford FR500CJ Cobra Jet Mustang Morgan Plus 4 - więcej mocy w Genewie Kary za brak OC mogą znowu wzrosnąć. UFG coraz skuteczniej wyłapuje zapominalskich Mugen prezentuje nowy pakiet stylistyczny dla Hondy Civic Okulary Maybach niebawem w sprzedaży! 1980 Lancia Medusa [zapomniane koncepty] Alpina D3 Bi-Turbo już na IAA 2013 we Frankfurcie Ameryka Północna wybiera najlepsze samochody Jeep Wrangler Rubicon X Package – wersja specjalna dla Europy Mercedes-Benz Viano Vision Diamond – luksusowy van debiutuje [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ Jechał 308 km/h. Policjant myślał, że "suszono" samolot Podejrzewali go o kradzież sprzętu budowlanego. W garażu znaleźli 26 legend motoryzacji BMW M2 znika z Europy. Powodem są normy emisji spalin Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna 10 tys. zł kary za jazdę na rowerze. RPO bierze mężczyznę w obronę Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki Minister zdrowia ma w garażu wyjątkowego, zabytkowego mercedesa… i dwie toyoty