Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - bestie o mocy ponad 1000 KM [cz.2]

Samochody egzotyczne już standardowo rozwijają ogromne moce. Kilkaset koni mechanicznych zazwyczaj wystarczy, by jeździć naprawdę szybko. Wielka skuteczność w pokonywaniu konkurentów na prostej może być jednak jeszcze większa. W jej poprawie specjalizują się tunerzy, którzy wyciskają z wozów sportowych ponad 1000 KM. Zapraszam na drugą część przeglądu takich niesamowitych projektów.

Ten artykuł ma 6 stron:

Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - część 1
Shelby 1000 to wóz przedstawiony w 2012 roku na targach samochodowych w Nowym Jorku. Powstał on na bazie modelu Shelby GT500, który seryjnie rozwiał znacznie ponad 500 KM. Jak sama nazwa wskazuje, pod maską tego muscle cara drzemie teraz moc bliska 1000 KM.

Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - część 1

Shelby 1000 to wóz przedstawiony w 2012 roku na targach samochodowych w Nowym Jorku. Powstał on na bazie modelu Shelby GT500, który seryjnie rozwiał znacznie ponad 500 KM. Jak sama nazwa wskazuje, pod maską tego muscle cara drzemie teraz moc bliska 1000 KM.

Drastycznego przyrostu mocy nie widać na zewnątrz. Auto nie zostało wyposażone w wulgarny pakiet aerodynamiczny. Zamiast tego mamy tu dosyć zachowawczy zestaw spojlerów, które mają zapewniać minimalną poprawę wydajności aerodynamiki pojazdu, nie zwiększając przy tym oporów stawianych przez powietrze w trakcie szybkiej jazdy.

Drastycznego przyrostu mocy nie widać na zewnątrz. Auto nie zostało wyposażone w wulgarny pakiet aerodynamiczny. Zamiast tego mamy tu dosyć zachowawczy zestaw spojlerów, które mają zapewniać minimalną poprawę wydajności aerodynamiki pojazdu, nie zwiększając przy tym oporów stawianych przez powietrze w trakcie szybkiej jazdy.

Moc oferowana w tej maszynie wynosi 963 KM w specyfikacji drogowej i 1115 KM w wersji torowej. Pojazd z 5,4-litrowym silnikiem został uzbrojony między innymi w bardzo wydajną sprężarkę oraz nowe korbowody tłoki, sprzęgło i wał napędowy. Niestandardowe są także układy olejowy, paliwowy i chłodzący.

Moc oferowana w tej maszynie wynosi 963 KM w specyfikacji drogowej i 1115 KM w wersji torowej. Pojazd z 5,4-litrowym silnikiem został uzbrojony między innymi w bardzo wydajną sprężarkę oraz nowe korbowody tłoki, sprzęgło i wał napędowy. Niestandardowe są także układy olejowy, paliwowy i chłodzący.

Miało powstać jedynie 100 egzemplarzy tego auta. Ceny wersji drogowej startowały od poziomu 150 tys. dolarów. Odmiana przeznaczona wyłącznie na tor kosztowała 5 tys. więcej. Ceny nie obejmowały bazowego Shelby GT500.

Miało powstać jedynie 100 egzemplarzy tego auta. Ceny wersji drogowej startowały od poziomu 150 tys. dolarów. Odmiana przeznaczona wyłącznie na tor kosztowała 5 tys. więcej. Ceny nie obejmowały bazowego Shelby GT500.

Zobacz również: Przyszłość elektromobilności - rozmowa

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Pagani Huayra z opcjami o wartości ponad 1 000 000 zł wystawione na sprzedaż Nowy Ford Mustang Bullitt po 50 latach od premiery filmu. Powstała nowa produkcja z pościgiem Kolekcja Ford Performance Jima Clicka wystawiona na sprzedaż BMW X4 Concept i nowe kadry [galeria] BMW 328i Touring (F31) tuningowany ze smakiem 5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne Mercedes SL|PURE - koncepcyjny następca 300 SL Gullwinga 45 lat Range Rovera - przypominamy jego historę Galeria dnia: BMW X5 M i X6 M Historia ewolucji kompaktów Peugeota Dodge Challenger T/A & Charger Daytona - ku chwale wyścigowych modeli V8 Dörr McLaren 650S Nürburgring Edition - wersja specjalna z Niemiec