Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - bestie o mocy ponad 1000 KM [cz.1]

Tunerzy są w stanie wycisnąć gigantyczne moce z nowoczesnych jednostek napędowych. Mimo to niewielu decyduje się na przekroczenie bariery aż 1000 KM. Oto ci, którzy osiągnęli czterocyfrowe wartości mocy w modyfikowanych samochodach.

Ten artykuł ma 5 stron:

MKB SL 65 Black Series P1000 to projekt z 2010 roku. Bazę stanowił Mercedes SL 65 AMG Black Series. Mocarne V12 z tego wozu standardowo rozwija z pojemności 6 l aż 670 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 1000 Nm. Prędkość maksymalna rozwijana przez SL 65 AMG Black Series jest równa 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h to 3,8 s. MKB wycisnęło z niemieckiej bestii znacznie więcej. Poszerzone nadwozie zostało uzbrojone w większe turbosprężarki, które mimo sporych rozmiarów podobno nie dają odczuć efektu turbodziury. Modyfikacje wprowadzono także w konstrukcji samego silnika. Został on wyposażony w nowe wałki rozrządu.

MKB SL 65 Black Series P1000 to projekt z 2010 roku. Bazę stanowił Mercedes SL 65 AMG Black Series. Mocarne V12 z tego wozu standardowo rozwija z pojemności 6 l aż 670 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 1000 Nm. Prędkość maksymalna rozwijana przez SL 65 AMG Black Series jest równa 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h to 3,8 s. MKB wycisnęło z niemieckiej bestii znacznie więcej. Poszerzone nadwozie zostało uzbrojone w większe turbosprężarki, które mimo sporych rozmiarów podobno nie dają odczuć efektu turbodziury. Modyfikacje wprowadzono także w konstrukcji samego silnika. Został on wyposażony w nowe wałki rozrządu.

Gotowa bestia ze stajni MKB generuje 1015 KM i 1300 Nm. By wytrzymać tak duże obciążenia auto zostało wyposażone w poprawioną skrzynię biegów, która lepiej znosi katowanie tak potwornymi parametrami. Nowy jest wał napędowy oraz szpera.

Gotowa bestia ze stajni MKB generuje 1015 KM i 1300 Nm. By wytrzymać tak duże obciążenia auto zostało wyposażone w poprawioną skrzynię biegów, która lepiej znosi katowanie tak potwornymi parametrami. Nowy jest wał napędowy oraz szpera.

Cena pakietu wynosi 116 800 euro. Po uiszczeniu stosownej sumy u tunera dostaniemy samochód, który jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 370 km/h.

Cena pakietu wynosi 116 800 euro. Po uiszczeniu stosownej sumy u tunera dostaniemy samochód, który jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 370 km/h.

Zobacz również: Nowe Renault CLIO E-TECH Hybrid - wykorzystuje technologię z Formuły 1

Underground Racing 430 Scuderia Twin Turbo Stage III narodziła się w 2011 roku. Operację przeprowadzono na rasowym pacjencie włoskiego pochodzenia. Ferrari 430 Scuderia to torowy wyjadacz z Maranello, którego wolnossące V8 generuje standardowo 510 KM z 4,3 l pojemności skokowej. Underground Racing niemal podwoiło tę moc.

Underground Racing 430 Scuderia Twin Turbo Stage III narodziła się w 2011 roku. Operację przeprowadzono na rasowym pacjencie włoskiego pochodzenia. Ferrari 430 Scuderia to torowy wyjadacz z Maranello, którego wolnossące V8 generuje standardowo 510 KM z 4,3 l pojemności skokowej. Underground Racing niemal podwoiło tę moc.

Tuner zainstalował w Scuderii dwie turbosprężarki, które w zależności od poziomu pakietu są w stanie wydmuchać z widlastej ósemki 650, 800 lub 950 KM. Topowy pakiet Stage III rozwija największą, ostatnią z wymienionych wartości na standardowym paliwie. Scuderia Underground Racing zatankowana wysokooktanową benzyną jest w stanie wykrzesać 1250 KM. Jeszcze mało? Pakiet Stage III Racing rozwija 1000 KM na zwykłej benzynie. Paliwo przeznaczone do sportu motorowego jest w stanie uczynić z włoskiego V8 1350-konną bestię.

Tuner zainstalował w Scuderii dwie turbosprężarki, które w zależności od poziomu pakietu są w stanie wydmuchać z widlastej ósemki 650, 800 lub 950 KM. Topowy pakiet Stage III rozwija największą, ostatnią z wymienionych wartości na standardowym paliwie. Scuderia Underground Racing zatankowana wysokooktanową benzyną jest w stanie wykrzesać 1250 KM. Jeszcze mało? Pakiet Stage III Racing rozwija 1000 KM na zwykłej benzynie. Paliwo przeznaczone do sportu motorowego jest w stanie uczynić z włoskiego V8 1350-konną bestię.

Na wszystkie pakiety Underground Racing udziela gwarancji na dwa lata z ograniczeniem do 24 tys. km. Cena topowego zestawu twin turbo do Scuderii to 109 tys. dolarów. Osiągi tego wozu nie są znane. Standardowe 430 Scuderia rozwija 100 km/h w 3,6 s.

Na wszystkie pakiety Underground Racing udziela gwarancji na dwa lata z ograniczeniem do 24 tys. km. Cena topowego zestawu twin turbo do Scuderii to 109 tys. dolarów. Osiągi tego wozu nie są znane. Standardowe 430 Scuderia rozwija 100 km/h w 3,6 s.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Škoda Octavia RS - najmocniejsza Octavia na zdjęciach producenta [galeria] Mercedes-Benz G350d Professional - ostatnia taka Gelenda? Ferrari California [galerie Czytelników] Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 tylko w Wielkiej Brytanii Jak działa xDrive w nowym BMW M5? Novitec Rosso Ferrari California T (2015) [galeria zdjęć] Lamborghini Aventador, felgi ADV.1 i słoń - niecodzienna sesja zdjęciowa [galeria] Ford Mustang - ikona motokultury [galeria] BMW zabiera was na wycieczkę po Meksyku w Serii 3 i nowym X1 Volvo S90 i V90 w stylizacji R-Design Ferrari 348 | Galerie Czytelników BMW M6 F13 [galeria]