Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż

RM Sohteby's wystawiło na licytację wyjątkowy, klasyczny model Ferrari. Jest to 250 GT Europa Coupé zaprojektowane przez Michelottiego i wykonane przez Vignale. Ten niezwykły okaz wart jest miliony. Co czyni go unikatowym?

Ten artykuł ma 3 strony:

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.

Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.

Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.

Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.

Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.

Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.

Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).

Zobacz również: Test: Ferrari 812 Competizione - takie auto zdarza się raz w historii

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Audi R8 e-tron - niespełnione elektryczne marzenie [galeria] Vorsteiner Lamborghini Aventador-V na obręczach ADV.1 Toyota Tacoma w wojskowym stylu od Carlex Design Nowa sesja zdjęciowa Ferrari FF [galeria] Szanghajska koncepcja Peugeota - SXC [galeria] BMW Motorrad R 5 Hommage (2016) - hołd również dla motocykla Volvo S90 Excellence - luksusowe wnętrze przedstawione jako rzeźba Bentley Continental Supersports | Galerie Czytelników Dodge Challenger SRT Hellcat Liberty Walk Performance - piekielnie nisko i szeroko [galeria zdjęć] Supersamochody w rolach superbohaterów od WrapStyle Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Seat pokazał Atecę na nowych, świetnych zdjęciach