Volkswagen ograniczy liczbę modeli i wersji by zaoszczędzić 1,9 mld euro

Kary i straty spowodowane przez aferę spalinową przysporzyły Volkswagenowi sporych problemów finansowych. Jednym z elementów strategii niemieckiego giganta jest redukcja kosztów produkcji aut.

fot. Mariusz Zmysłowski © 2014

VAG oficjalnie poinformował, że planuje zredukować liczbę wersji modeli oraz dostępnych poziomów wyposażenia w wozach marki Volkswagen. Ma to uprościć produkcję aut i tym samym zredukować jej koszty. Przedstawiciele koncernu twierdzą, że pomoże to zaoszczędzić nawet 1,9 mld euro. Volkswagen chce szukać oszczędności między innymi tam, gdzie dodatkowe opcje powodują wzrost kosztów na logistykę

Przedstawiciele koncernu nie podali liczby części, opcji i wariantów wykreślonych z cenników. Nie wiemy też jakie modele będą stanowić główne źródło redukcji kosztów. Wiadomo jedynie, że cięcia obejmą bardzo dużą grupę dodatków i samochodów. Przedstawiciel pracowników VW Bernd Osterloh przyznał, że jednym z powodów, dla których Volkswagen szuka oszczędności właśnie w taki sposób, jest chęć zatrzymania w firmie wszystkich zatrudnionych. VAG chce uniknąć zbiorowych zwolnień. To zagranie bardzo dobre z punktu widzenia pracowników Volkswagena. Redukcja etatów wcześniej wydawała się nieunikniona, ponieważ koncern postanowił zmniejszyć liczbę produkowanych aut ze względu na mniejszy popyt i blokadę sprzedaży gotowych wozów, obciążonych systemami oszukującymi analizatory spalin.

Dyrektor Volkswagena Herbert Diess przyznał wcześniej, że markę czekają też cięcia funduszy przeznaczonych na rzecz planowanych inwestycji. Kwota ta wyniesie około miliard euro. W sumie VAG dzięki surowym oszczędnościom ma zatrzymać w kieszeni 5 milardów euro. Co to oznacza dla nas? Z pewnością nie zobaczymy kilku projektów, które miały ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku, ale były na tyle mało opłacalne, że konieczne było ich zamknięcie. O wielu wozach z pewnością jeszcze nawet nie wiedzieliśmy i tak zostanie, ale swoich narodzin nie doczekają się także auta, które już od dawna były ujawnione. Należy do nich np. Volkswagen Golf R400.

VAG musi teraz przenieść też część wysiłków związanych z działaniami wizerunkowymi na stronę ekologii. Mniej istotne są modele sportowe, z założenia paliwożerne. Zatem prawdopodobnie kiedy Volkswagen już się otrząśnie po aferze spalinowej, z pewnością zobaczymy nowe koncepty i modele, które podkreślą przede wszystkim, że Volkswagen jest marką ekologiczną.

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja]

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) grozi koncernowi Volkswagen AG ogromną karą finansową za oszukiwanie podczas badań norm emisji…

Zobacz również: Volkswagen Up! 1.0 TSI (2016) - pierwsza jazda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Tylko niektóre samochody Volkswagena z zaniżonym CO2 [aktualizacja] Red Bull Racing będzie korzystał z silników TAG Heuer! [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Dwa muły testowe Bugatti Chirona przyłapane z niedużym maskowaniem! [aktualizacja] Zarooq Motors Sand Racer - arabski pomysł na zabawę w terenie Petter Solberg ponownie rallycrossowym mistrzem świata, co dalej? Pierwsze sukcesy marki Genesis i modelu G90 [aktualizacja] Grand Prix Abu Dhabi 2015 - ostatni wyścig sezonu Roborace - seria wyścigowa autonomicznych wozów przed ePrix Kwalifikacje do Grand Prix Abu Dhabi 2015 Ford Fiesta M-Sport Edition - idealny hot hatch od zespołu rajdowego Porsche Classic Centre - specjalne miejsce dla Twojego klasycznego Porsche Porsche Cayman GT4 Clubsport - premiera dla głodnych torowych wrażeń [aktualizacja] Fiat 124 Abarth i powrót firmy do WRC – bajki czy realne plany? Nowy Nissan NP300 Navara (2016) - polskie ceny Mercedes-AMG A45 Petronas 2015 World Champion Edition - wersja specjalna z okazji drugiego triumfu Do 2030 roku powstanie sieć stacji wodorowych w Polsce BMW Serii 1 i Serii 2 kolejnej generacji z napędem na przednią oś?

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące