Ideał nazywa się Zenos E10 R

Ideał nazywa się Zenos E10 R

Ideał nazywa się Zenos E10 R
Mariusz Zmysłowski
22.11.2015 10:29, aktualizacja: 02.10.2022 09:05

Pierwszy raz o samochodach firmy Zenos pisaliśmy w styczniu 2014 roku. Wtedy narodził się model E10. Dokładnie rok później producent pokazał model E10 S. Teraz przyszedł czas zaprezentować topową odmianę sportowego wozu.

Zenos E10 R ma wszystko, czego potrzeba, by stać się prawdziwym sportowym wozem, dającym nie tylko mnóstwo frajdy z jazdy, ale i potrafiącym skopać tyłki egzotycznym wyjadaczom na torze. Ma niską masę, ma spory zapas mocy, a wszystko zapakowane w ekstremalnie wyglądające nadwozie.

The Zenos E10 R has arrived, with 500 bhp/tonne!

Sercem tego wozu jest centralnie umieszczony silnik 2.3 EcoBoost. Czterocylindrowy motor rozwija 355 KM. Maksymalny moment obrotowy jednostki zaczerpniętej z portfolio Forda wynosi 475 Nm. Parametry te trafiają na koła poprzez 6-biegową skrzynię ręczną. 60 mph, czyli 97 km/h auto osiąga w okrągłe 3 sekundy. To wynik więcej niż dobry, pozwalający na wygranie potyczki na prostej z wieloma maszynami z najbardziej egzotycznych stajni. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Lekkie nadwozie zostało przeniesione niemal bez zmian z wersji E10 i E10 S. Jest to konstrukcja wykonana ze stopów aluminium i włókna węglowego. Jaka jest więc różnica między wersjami S i R? Przede wszystkim S dysponowała mocą o 100 KM mniejszą. E10 R został też wyposażony w nowe, regulowane zawieszenie pochodzące z firmy Bilstein. Zenos zamontował w E10 R również bardziej wydajny układ hamulcowy.

Obraz

To nie koniec zmian. Odmiana R dostała także nowe felgi. 16- i 17- calowe obręcze wykonane z lekkich stopów pozwoliły zredukować masę nieresorowaną o 10 kg. W sumie firmie udało się odjąć z masy E10 S 25 kg. Oznacza to, że mocarna odmiana R waży jednie 700 kg.

Jeśli to wszystko to za mało, na specjalne zamówienie Zenos może uczynić E10 R jeszcze bardziej ekstremalnym. Na liście opcji znajdują się sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa, fotele kubełkowe z włókna węglowego oraz kierownica z systemem szybkiego demontażu.

Obraz

Zenos E10 R to sportowy samochód z krwii i kości, który budzi emocje już swoim wyglądem i do tego obiecuje dobre parametry. Nie wymaga przy tym ogromnych kwot. Jak na swoje osiągi jest wręcz zaskakująco tani. Kosztuje on równowartość około 241 tys. zł. To mniej niż 100 tys. zł więcej od Focusa RS, z którego pochodzi silnik Zenosa.

Zenos E10 R - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)