Łukasz Habaj rajdowym mistrzem Polski!

Podczas zakończonego dziś Rajdu Arłamów wyłoniono rajdowego mistrza Polski. Honoru naszego kraju broniło dwóch zawodników, a ostatecznie zwyciężył po raz pierwszy w swojej karierze Łukasz Habaj.

Łukasz Habaj swoją rajdową karierę zaczął niewiele ponad dziesięć lat temu. Początkowo jeździł samochodami rajdowymi, m. in. w pucharze Peugeota, później przesiadł się na chwilę do Lancera Evo, ale pierwszą profesjonalną rajdówką Łukasza był Citroën C2 R2 Max, którym w 2009 roku jeździł zarówno w Polsce jak i w Czechach, ale bez sukcesów. Przesiadł się ponownie do Lancera i to właśnie takim samochodem w 2012 roku zwrócił na siebie uwagę jako bardzo szybki kierowca. W tym sezonie zajął drugie miejsce w grupie N w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski notując kilka świetnych rezultatów, m. in. 3. miejsce w Rajdzie Karkonoskim. Swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej odniósł rok później w Rajdzie Dolnośląskim pokonując m. in. Tomasza Kuchara w Peugeocie 207 S2000 czy bardzo szybkiego wówczas Wojtka Chuchałę.

Prawdziwą sensacją został w sezonie 2014, w którym startując na przemian Fiestą R5 i Lancerem Evo wywalczył drugie wicemistrzostwo Polski i wygrał dwie rundy RSMP. Już rok wcześniej dołączył do polskiej czołówki, ale w sezonie 2014 dał wyraźny sygnał, że niebawem powalczy o mistrzostwo. Wierny swojemu zespołowi eSKY.pl Rally Team, doskonale przygotowany i w konkurencyjnym aucie, rozpoczął sezon od oesowego zwycięstwa, ale potem wpadł do rowu i ostatecznie finiszował na 9. pozycji. Od następnej rundy RSMP zaczęło się już pasmo sukcesów. Zwyciężył w Karkonoskim i nie schodził z podium w kolejnych rajdach, ale od Rajdu Kaszub pojawił się bardzo groźny rywal do pary z Grzegorzem Grzybem, który również w tym roku liczył na tytuł. Tym rywalem był 3-krotny już mistrz Polski Bryan Bouffier. Co ciekawe, Francuz używał Forda Fiesty Proto przygotowanego w stajni Wiesława Steca. Bouffier zajmował tylko pierwsze albo drugie miejsca w kolejnych rundach, ale w Rajdzie Dolnośląskim finiszował jako dziesiąty i to zaważyło na walce o tytuł. Tę rundę wygrał właśnie Habaj.

Łukasz Habaj obronił przed Bryanem Bouffierem honoru Polski w RSMP

Przed dzisiejszym Rajdem Arłamów trzech kierowców liczyło się w walce o mistrzostwo Polski. Grzegorz Grzyb odpadł bardzo szybko po awarii układu napędowego. Został tylko Habaj i Bouffier. Cztery pierwsze odcinki wczorajszego etapu padły łupem Łukasza, który wyrobił sobie skromną, bo 17,2-sekundową przewagę nad Bryanem. Ten zajmował trzecie miejsce za Jakubem Brzezińskim. Kuba grał oczywiście na korzyść Habaja, ale dzisiejszego dnia dachował, a Bouffeir podkręcił tempo. Wygrał pierwszy i czwarty odcinek specjalny, jednak reszta należała do nowego mistrza. Łukasz był najszybszy również Power Stage i z kompletem punktów może świętować swój pierwszy tytuł mistrzowski. Oczywiście mistrzostwo zdobył również jego pilot Piotr Woś, z którym Habaj jeździ od sezonu 2012. Łukasz zakończył rajd z przewagą 12,8 s nad Bouffierem i ponad 6 minut przed Marcinem Gagackim.

Za udostępnienie zdjęć dziękujemy Tomaszowi Macherzyńskiemu.

Ford Fiesta Proto lepszy w RSMP od samochodów R5!

Rzadko piszemy o Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, ale tegoroczny Rajd Rzeszowski zakończony w ten weekend był dość interesujący ze względu…

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Zmiany w przepisach dla młodych kierowców dopiero za rok [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Tylko niektóre samochody Volkswagena z zaniżonym CO2 [aktualizacja] Red Bull Racing będzie korzystał z silników TAG Heuer! [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Dwa muły testowe Bugatti Chirona przyłapane z niedużym maskowaniem! [aktualizacja] Pierwsze sukcesy marki Genesis i modelu G90 [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Zapowiedź nowej Mazdy CX-9 i zdjęcia szpiegowskie [aktualizacja] W Motors Fenyr SuperSport (2015) - samochód, który (nigdy nie) pobije Veyrona [aktualizacja] Robert Kubica z problemami w Rajdzie Wielkiej Brytanii 2015 Autonomiczny i elektryczny SsangYong do 2020 roku! BMW dostarczy podzespoły napędów elektrycznych i hybrydowych dla Karma Automotive Subaru BRZ STI opatentowane! Fiat Fullback - włoski brat Mitsubishi L200 Subaru zapowiedziało premierę nowej Imprezy Mercedes-Benz SL - pierwsza zapowiedź liftingu BMW M1 mogło być dalej produkowane dzięki Alpinie Ferrari Katowice jednym z trzech najlepszych salonów włoskiej marki na świecie Panoz Esperante GTR-1 odrestaurowany przed targami w Dubaju

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji