Dodge Viper GTS po tuningu podstawowym w Geiger Cars

Dodge Viper GTS po tuningu podstawowym w Geiger Cars

Dodge Viper GTS po tuningu podstawowym w Geiger Cars
Marcin Łobodziński
09.11.2015 08:28, aktualizacja: 02.10.2022 09:09

Jaki potencjał tkwi w 8,4-litrowym silniku V10 Dodge’a Vipera GTS? Przekonacie się o tym nie po modyfikacji polegającej na montażu doładowania i wzrostu mocy do 1000 KM, ale takiej, jaką proponuje Geiger Cars.

Niemiecki tuner w słynie z modyfikacji amerykańskich maszyn, nierzadko wykraczających poza granice zdrowego rozsądku. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie przeciwnym. Można się tu pokusić o stwierdzenie „tuning podstawowy”.

Zmodyfikowano tylko dwie rzeczy odpowiadające za swobodny oddech ogromnego silnika Vipera. Wdech poprawiono poprzez montaż stożkowych filtrów powietrza. Stożki umieszczono wprost pod otworem w masce i oczywiście odizolowano od silnika oraz innych elementów wytwarzających ciepło. Z drugiej strony zabrano się za układ wydechowy. Na nowo zaprojektowano kolektory i rury, a katalizatory wymieniono na sportowe. Efektu w postaci dużych, lśniących końcówek wydechu jako takiego nie widać, ponieważ pod zderzakiem pojawił dyfuzor wykonany z włókna węglowego zamiast z plastiku.

Obraz

By zgrać wdech z wydechem trzeba było jeszcze uświadomić jednostkę napędową, że teraz może oddychać pełną piersią, a zatem przestrojono komputer sterujący pracą silnika. Efekt jest niezły. Po tak subtelnych zmianach uzyskano 56 KM dodatkowej mocy, a więc łącznie 710 KM przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 813 Nm do 861 Nm przy 5500 obr./min. Tuner zapewnia, że z dobrymi oponami Viper GTS jest w stanie uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna to 341 km/h.

Poza modyfikacjami, o których wspomniałem, do kompletu z węglowym dyfuzorem dołożono jeszcze splitter z przodu, wykonany z tego samego materiału oraz nieduży spojler na klapie bagażnika. W zawieszeniu znalazł się regulowany komplet kolumn, jeden z ulubionych zestawów niemieckich tunerów KW Variant 2. Geiger sugeruje obniżenie auta o 30 mm.

Obraz

Na koniec przejdźmy do pieniędzy. Modyfikacje silnika, a konkretnie układu dolotowego i wydechu kosztują 11 900 euro. Zawieszenie to dodatkowe 4 700 euro, natomiast za trzy elementy aerodynamiczne zapłacicie 5 866 euro. Łącznie daje to kwotę 22 466 euro, czyli równowartość około 96 000 złotych. Strasznie dużo jak za tak niewielkie zmiany. Wydaje nam się jednak, że Geiger nie tworzy rzeczy, które się nie sprzedają.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)