Prawdziwe maszyny sportowe wolniejsze od hot hatcha ze stajni Mercedesa

Prawdziwe maszyny sportowe wolniejsze od hot hatcha ze stajni Mercedesa

Pamiętacie jeszcze Klasę A W168? Tak, tę, która przewróciła się w trakcie testu łosia. Oto trzecia generacja tego modelu w najmocniejszej wersji. Mercedes-AMG A 45 4MATIC to jeden z najszybszych hot hatchów, jakie są obecnie oferowane na rynku. Jego 2-litrowy silnik z doładowaniem generuje kosmiczne 381 KM, co pozwala z pomocą 7-stopniowej skrzyni DSC Speedshift AMG i napędu na cztery koła rozpędzić tego hatchbacka do 100 km/h w 4,2 s. To już okolice wyników sportowych maszyn z wyższej półki.
Pamiętacie jeszcze Klasę A W168? Tak, tę, która przewróciła się w trakcie testu łosia. Oto trzecia generacja tego modelu w najmocniejszej wersji. Mercedes-AMG A 45 4MATIC to jeden z najszybszych hot hatchów, jakie są obecnie oferowane na rynku. Jego 2-litrowy silnik z doładowaniem generuje kosmiczne 381 KM, co pozwala z pomocą 7-stopniowej skrzyni DSC Speedshift AMG i napędu na cztery koła rozpędzić tego hatchbacka do 100 km/h w 4,2 s. To już okolice wyników sportowych maszyn z wyższej półki.
Mariusz Zmysłowski
03.11.2015 22:19, aktualizacja: 02.10.2022 09:11

Motoryzacja ewoluuje w ogromnym tempie. Może o tym świadczyć chociażby przepaść technologiczna dzieląca auta w różnym wieku. Najlepszym dowodem na to są osiągi hot hatchów, czyli samochodów znacznie tańszych niż luksusowe wozy sportowe z krwi i kości. Cennik Mercedesa-AMG A 45 4MATIC otwiera kwota 188 200 zł. Triumf nad jakimi autami w starciu 0-100 km/h zapewni nam ta suma?

Obraz
Ponieważ poza Mercedesem samochody uszeregowane są alfabetycznie, na pierwszy ogień idzie Alfa Romeo 8C Spider. Pod jej maską pracuje V8 o pojemności 4,7 l generujące 450 KM. Przyspieszenie do 100 km/h w tym wozie wynosi 4,4 s.
Ponieważ poza Mercedesem samochody uszeregowane są alfabetycznie, na pierwszy ogień idzie Alfa Romeo 8C Spider. Pod jej maską pracuje V8 o pojemności 4,7 l generujące 450 KM. Przyspieszenie do 100 km/h w tym wozie wynosi 4,4 s.
Obraz
Dalej mamy samochód Jamesa Bonda. Aston Martin DBS, bo o nim mowa, dysponuje potężnym V12 o pojemności 5,9 l. 517 KM generowane przez tę wolnossącą bestię rozpędzają ją do 100 km/h w 4,3 s.
Dalej mamy samochód Jamesa Bonda. Aston Martin DBS, bo o nim mowa, dysponuje potężnym V12 o pojemności 5,9 l. 517 KM generowane przez tę wolnossącą bestię rozpędzają ją do 100 km/h w 4,3 s.
Obraz
Kolejny samochód, który oberwie w starciu z hot hatchem Mercedesa to Audi R8 4.2 V8 FSI quattro S-Tronic z 2012 roku. Widlasta ósemka w w tym wozie generuje 430 KM. Z pomocą napędu na cztery koła i automatycznej przekładni S-Tronic motor ten katapultuje R8 do 100 km/h w 4,3 s. Szybko, ale A 45 robi to szybciej.
Kolejny samochód, który oberwie w starciu z hot hatchem Mercedesa to Audi R8 4.2 V8 FSI quattro S-Tronic z 2012 roku. Widlasta ósemka w w tym wozie generuje 430 KM. Z pomocą napędu na cztery koła i automatycznej przekładni S-Tronic motor ten katapultuje R8 do 100 km/h w 4,3 s. Szybko, ale A 45 robi to szybciej.
Obraz
Bentley Continental GT to stylowe gran turismo z potężnym agregatem o pojemności 6 l. 590 KM i 720 Nm nie wystarczą jednak by wygrać starcie w sprincie z hot hatchem Mercedesa. Bentley rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s.
Bentley Continental GT to stylowe gran turismo z potężnym agregatem o pojemności 6 l. 590 KM i 720 Nm nie wystarczą jednak by wygrać starcie w sprincie z hot hatchem Mercedesa. Bentley rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s.
Obraz
Tak, również BMW M4 może ulec hatchbackowi ze Stuttgartu. 431-konne M4 z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na rozpędzenie do 100 km/h 4,3 s.
Tak, również BMW M4 może ulec hatchbackowi ze Stuttgartu. 431-konne M4 z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na rozpędzenie do 100 km/h 4,3 s.
Obraz
Tutaj wyjątkowo cofamy się w czasie znacznie dalej niż kilka lat. Ferrari 288 GTO produkowane było w latach 1984-1987. AMG A 45 dzieli więc od tej maszyny około 30 lat. W swoim czasie był to flagowy okręt Ferrari. 288 GTO to poprzednik takich maszyn jak F40, Enzo i LaFerrari. Trzeba było 3 dekad, żeby kompaktowy hot hatch dysponował lepszymi osiągami niż topowy wóz egzotycznej marki z Maranello. 288 GTO rozwijało 400 KM i osiągało 100 km/h w 4,8 s.
Tutaj wyjątkowo cofamy się w czasie znacznie dalej niż kilka lat. Ferrari 288 GTO produkowane było w latach 1984-1987. AMG A 45 dzieli więc od tej maszyny około 30 lat. W swoim czasie był to flagowy okręt Ferrari. 288 GTO to poprzednik takich maszyn jak F40, Enzo i LaFerrari. Trzeba było 3 dekad, żeby kompaktowy hot hatch dysponował lepszymi osiągami niż topowy wóz egzotycznej marki z Maranello. 288 GTO rozwijało 400 KM i osiągało 100 km/h w 4,8 s.
Obraz
Również Ferrari 360 Modena o mocy 399 KM nie wygrałaby w sprincie do 100 km/h z Mercedesem-AMG A 45. Obecnie jedno z najbardziej przystępnych cenowo używanych Ferrari osiąga 100 km/h w 4,5 s.
Również Ferrari 360 Modena o mocy 399 KM nie wygrałaby w sprincie do 100 km/h z Mercedesem-AMG A 45. Obecnie jedno z najbardziej przystępnych cenowo używanych Ferrari osiąga 100 km/h w 4,5 s.
Obraz
Jeszcze nowszym, ale też cięższym Ferrari, które nie dałoby rady klasie A jest 612 Scaglietti. Pod maską tego wielkiego GT pracuje V12 o pojemności 5,7 l. 540 KM generowanych przez ten motor rozpędza 612 do 100 km/h w 4,3 s.
Jeszcze nowszym, ale też cięższym Ferrari, które nie dałoby rady klasie A jest 612 Scaglietti. Pod maską tego wielkiego GT pracuje V12 o pojemności 5,7 l. 540 KM generowanych przez ten motor rozpędza 612 do 100 km/h w 4,3 s.
Obraz
W walce z hot hatchem mercedesa oberwie się także Lamborghini. Gallardo z zamkniętym nadwoziem jest szybsze do 100 km/h, ale już wersja Spyder z motorem o mocy 520 KM przez dodatkowe kilogramy potrzebuje minimalnie więcej czasu na rozpędzenie. 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 4,3 s od startu.
W walce z hot hatchem mercedesa oberwie się także Lamborghini. Gallardo z zamkniętym nadwoziem jest szybsze do 100 km/h, ale już wersja Spyder z motorem o mocy 520 KM przez dodatkowe kilogramy potrzebuje minimalnie więcej czasu na rozpędzenie. 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 4,3 s od startu.
Obraz
Maserati GranTurismo MC Line to stosunkowo nowy sportowy wóz. Jego 4,7-litrowe V8 rozwija 450 KM i każdy, kto słyszał tę maszynę na żywo wie, że ten motor to prawdziwa bestia. Nie zmienia to faktu, że do setki skuteczniejszym sprinterem jest AMG A 45. Maserati potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 4,9 s.
Maserati GranTurismo MC Line to stosunkowo nowy sportowy wóz. Jego 4,7-litrowe V8 rozwija 450 KM i każdy, kto słyszał tę maszynę na żywo wie, że ten motor to prawdziwa bestia. Nie zmienia to faktu, że do setki skuteczniejszym sprinterem jest AMG A 45. Maserati potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 4,9 s.
Obraz
W stawce sportowych wozów nie mogło też zabraknąć 911. Najnowsza generacja 991 w wersji z napędem na cztery koła i skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Co ciekawe, Porsche jest lżejsze od Klasy A. Różnica na niekorzyść 911 jest za to w mocy. 911 Carrera 4 dysponuje 350 KM, a Mercedes 381 KM.
W stawce sportowych wozów nie mogło też zabraknąć 911. Najnowsza generacja 991 w wersji z napędem na cztery koła i skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Co ciekawe, Porsche jest lżejsze od Klasy A. Różnica na niekorzyść 911 jest za to w mocy. 911 Carrera 4 dysponuje 350 KM, a Mercedes 381 KM.
Obraz
Na koniec hardkorowa odmiana Porsche 911 generacji 996. Ten model to prawdziwy torowy wojownik. Jednak w starciu z A 45 na prostej przegra w sprincie do setki. 380-konny bokser rozpędza go do 100 km/h w 4,4 s.
Na koniec hardkorowa odmiana Porsche 911 generacji 996. Ten model to prawdziwy torowy wojownik. Jednak w starciu z A 45 na prostej przegra w sprincie do setki. 380-konny bokser rozpędza go do 100 km/h w 4,4 s.

Gorsze czasy przyspieszenia do 100 km/h nie oznaczają naturalnie, że te sportowe maszyny są gorsze od hot hatcha. Dopiero jazda po krętym torze obnaża prawdziwe słabości samochodów, a tym naprawdę szybkim pozwala się wybić. Nie zmienia to faktu, że obecnie produkuje się wozy bazujące na zwykłych kompaktach, które osiągami dorównują znacznie bardziej egzotycznym maszynom.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)