15 sportowych samochodów, które na Nürburgring są wolniejsze od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio

15 sportowych samochodów, które na Nürburgring są wolniejsze od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio

Identyczny czas Horst von Saurma uzyskał w Ferrari 430 Scuderia: 7:39.
Identyczny czas Horst von Saurma uzyskał w Ferrari 430 Scuderia: 7:39.
Mariusz Zmysłowski
15.10.2015 14:40, aktualizacja: 02.10.2022 09:18

Koncern FCA obiecał wielki powrót Alfy Romeo. Samochody tej marki mają teraz należeć do klasy premium i tym samym konkurować z BMW, Audi, Mercedesami czy Volvo. Alfa Romeo na start przygotowała piekielnie szybkiego sedana: długo wyczekiwaną Giulię w wersji Quadrifoglio. Czas przejazdu Zielonego Piekła, który podali Włosi zaskoczył wszystkich. Mocarny sedan pokonał tor w 7 minut 39 sekund. Oto 15 wybranych prawdziwie sportowych wozów, które potrzebowały więcej czasu na pokonanie Nürburgringu.

Giorgio Sanna w teście przeprowadzonym wspólnie przez Autobild i Lamborghini w modelu Murciélago LP640 pokonał Zielone Piekło w 7:40.
Giorgio Sanna w teście przeprowadzonym wspólnie przez Autobild i Lamborghini w modelu Murciélago LP640 pokonał Zielone Piekło w 7:40.
Najszybszy czas zarejestrowany na Nürburgringu dla Mercedesa SLR McLaren wynosi 7:40 i został ustanowiony przez Klausa Ludwiga.
Najszybszy czas zarejestrowany na Nürburgringu dla Mercedesa SLR McLaren wynosi 7:40 i został ustanowiony przez Klausa Ludwiga.
Ponownie czas wykręcony przez Horsta von Saurmę. Tym razem w Porsche 911 GT3 mkII - 7:40.
Ponownie czas wykręcony przez Horsta von Saurmę. Tym razem w Porsche 911 GT3 mkII - 7:40.
Ten sam kierowca, ten sam czas, ale inne auto. Hors von Saurma uzyskał w Mercedesie SLS AMG 7:40.
Ten sam kierowca, ten sam czas, ale inne auto. Hors von Saurma uzyskał w Mercedesie SLS AMG 7:40.
Markus Draper uzyskał najszybszy czas przejazdu Nürburgringu dla Forda GT. Wynosi on 7:40.6.
Markus Draper uzyskał najszybszy czas przejazdu Nürburgringu dla Forda GT. Wynosi on 7:40.6.
W 2010 Sascha Bert dla Auto Bild Sportscars pokonał Nürburgring w Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera. Auto zdobyło tor w 7:40.76.
W 2010 Sascha Bert dla Auto Bild Sportscars pokonał Nürburgring w Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera. Auto zdobyło tor w 7:40.76.
W teście przeprowadzonym przez General Motors Chevrolet Camaro ZL1 uzyskał czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:41.27.
W teście przeprowadzonym przez General Motors Chevrolet Camaro ZL1 uzyskał czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:41.27.
Występujący już w tym zestawieniu Sascha Bert pokonał Nürburgring w Chevrolecie Corvette C6 ZR-1 w 7:41.50.
Występujący już w tym zestawieniu Sascha Bert pokonał Nürburgring w Chevrolecie Corvette C6 ZR-1 w 7:41.50.
Christian Gebhardt w tym roku zabrał dla Sport Auto Porsche Caymana GT4 do Zielonego Piekła. Pokonał legendarny tor w 7:42.
Christian Gebhardt w tym roku zabrał dla Sport Auto Porsche Caymana GT4 do Zielonego Piekła. Pokonał legendarny tor w 7:42.
Najszybszy czas przejazdu zarejestrowany dla Audi R8 V10 wynosi 7:44 i został ustanowiony przez kierowcę Sport Auto.
Najszybszy czas przejazdu zarejestrowany dla Audi R8 V10 wynosi 7:44 i został ustanowiony przez kierowcę Sport Auto.
John Nielsen dla magazynu Evo wybrał się na Nürburgring w Jaguarze XJ220. Pokonał on Zielone Piekło w legendarnej maszynie w 7:46.36
John Nielsen dla magazynu Evo wybrał się na Nürburgring w Jaguarze XJ220. Pokonał on Zielone Piekło w legendarnej maszynie w 7:46.36
Najszybszy czas przejazdu Zielonego Piekła w Ferrari 599 GTB Fiorano należy do Horsta von Saurmy i wynosi 7:47.
Najszybszy czas przejazdu Zielonego Piekła w Ferrari 599 GTB Fiorano należy do Horsta von Saurmy i wynosi 7:47.
Ten sam kierowca pokonał Nürburgring w BMW M3 E92 GTS w 7:48.
Ten sam kierowca pokonał Nürburgring w BMW M3 E92 GTS w 7:48.
Ponownie Horst von Saurma i ponownie BMW M3. Tym razem generacja E46 w wersji CSL. Kierowca Sport Auto uzyskał tą maszyną czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:50.
Ponownie Horst von Saurma i ponownie BMW M3. Tym razem generacja E46 w wersji CSL. Kierowca Sport Auto uzyskał tą maszyną czas przejazdu Zielonego Piekła równy 7:50.
Na koniec należy dodać, że testy przeprowadzane przez producentów zawsze odbywają się w bardzo dobrych warunkach. Właśnie dlatego czas Giulii z pewnością jest wyżyłowany. Nie zmienia to faktu, że kierowcy tacy jak Horst von Saurma też z pewnością są w stanie wiele wykrzesać z maszyn, którymi ruszają w doskonale znany sobie tor. Należy również nadmienić, że samo Zielone Piekło zmienia się na przestrzeni lat. Zarówno wyniki przedstawionej tu piętnastki, jak i czas Alfy Romeo robią ogromne wrażenie i są ze sobą porównywalne z lekkim przymrużeniem oka.
Na koniec należy dodać, że testy przeprowadzane przez producentów zawsze odbywają się w bardzo dobrych warunkach. Właśnie dlatego czas Giulii z pewnością jest wyżyłowany. Nie zmienia to faktu, że kierowcy tacy jak Horst von Saurma też z pewnością są w stanie wiele wykrzesać z maszyn, którymi ruszają w doskonale znany sobie tor. Należy również nadmienić, że samo Zielone Piekło zmienia się na przestrzeni lat. Zarówno wyniki przedstawionej tu piętnastki, jak i czas Alfy Romeo robią ogromne wrażenie i są ze sobą porównywalne z lekkim przymrużeniem oka.
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)