Wyjątkowy Nissan GT-R LM Nismo wraca na tory w przyszłym roku

Po nieudanym starcie w tegorocznym Le Mans Nissan nawet przez chwilę nie brał pod uwagę przerwania swojego programu wyścigowego dla prototypu startującego w kategorii LMP1. Przeciwnie – 24 Heures du Mans potraktowano jako poligon doświadczalny, na którym zebrano dużo cennych informacji. Teraz Nissan chce przekuć to w sukcesy sportowe – zespół zapowiedział powrót do LMP1 w 2016 roku.

O niezwykłej maszynie japońskiego producenta pisaliśmy już szczegółowo w lutym tego roku, przed startem sezonu World Endurance Championship. W skrócie rzeczy ujmując, GT-R LM Nismo jest ewolucją DeltaWing oraz Nissan ZEOD, która wyróżnia się nietypowym układem jak na współczesne maszyny prototypowe startujące w wyścigach długodystansowych. Jest to pojazd wyposażony w 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik VRX 30A umieszczony z przodu, z którego moc trafia przez 5-biegową przekładnię właśnie na frontowe koła. Motor ten działa w układzie hybrydowym mieszczącym się w klasie 8 MJ. Cały system jest w stanie dostarczyć do 1250 KM.

Aerodynamika i ogumienie pojazdu zostały dobrane tak, by balans przenieść na front. Przednie opony mają 14 cali szerokości, a tylne 9 cali. To pozwoliło zredukować opory toczenia na kołach znajdujących się za kierowcą.

Jeszcze przed startem sezonu pojawiły się informacje, że największym problemem Nissana jest masa. Producent miał problem z zejściem do zakładanych 880 kg, nawet bez zainstalowanego systemu KERS. Jak mogliście przeczytać w naszym artykule opisującym tę maszynę, Ben Bowlby, czyli główny konstruktor tego wozu przyznał, że każde 10–12 kg masy oznacza stratę na Circuit de la Sarthe około 0,5 s na okrążeniu. Ponieważ to 24 h Le Mans jest punktem kulminacyjnym całego sezonu WEC, Nissan musiał stawić czoła problemowi z nadmiernymi kilogramami. Niestety, mimo wszelkich starań, start w 24-godzinnym gigancie był porażką.

Obecnie Nissan prowadzi jazdy testowe i badania, które mają na celu poprawienie konstrukcji na bazie zebranych w wyścigach doświadczeń. Bena Bowlby'ego ma wspomóc we wszelkich staraniach Mike Carcamo, który z Nissan Mexico został przeniesiony do Nismo. Zastąpił on Bowlby'ego na stanowisku szefa zespołu, by nieco go odciążyć z obowiązków i pozwolić skupić się na pracach konstruktorskich.

W samym Nissanie GT-R LM Nismo wprowadzono podobno wiele zmian, ale na razie producent nie wyszczególnia wszystkich modyfikacji. Wiadomo, że główne założenia konstrukcyjne projektu pozostały niezmienione. Według najnowszych doniesień auto spisuje się w trakcie testów bardzo dobrze. Poprawiono czasy przejazdów, między innymi z pomocą skrojonych na miarę opon Michelin. Nissan jest też zadowolony z dotychczasowej bezawaryjności wozu. Tu jednak należy dodać, że testy były prowadzone bez systemu KERS.

Czy Nissan będzie w stanie nawiązać wyrównaną walkę z konkurentami w LMP1? Na razie jakiekolwiek domniemania byłyby wróżeniem z fusów. Pozostaje mieć nadzieję, że Japończycy poprawią konstrukcję GT-R LM Nismo, by w przyszłorocznym Le Mans spektakl był jeszcze ciekawszy za sprawą większej liczby konkurencyjnych zespołów.

Zobacz również: Nowy Nissan NP300 Navara (2016) dCi190 - test

Nissan GT-R LM Nismo (2015) [wyścigi]

W nocy z niedzieli na poniedziałek w spocie reklamowym wyemitowanym podczas finału futbolu amerykańskiego w USA Nissan zaprezentował swój prototyp LMP1,…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja] Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja] Martin Winterkorn rezygnuje ze stanowiska prezesa grupy Volkswagen AG [aktualizacja] Suzuki kontynuuje swoją ofensywę z Ignisem Skład kierowców zespołu McLarena nie zmieni się w przyszłym roku? [aktualizacja] Nowe Mitsubishi Outlander (2016) - polski cennik Polska premiera nowego Mitsubishi Outlandera (2016) - galeria zdjęć BMW X4 M40i – kolejne M w rodzinie [aktualizacja] Następca Bugatti Veyrona przyłapany na testach zderzeniowych Tesla Model X (2015) - premiera SUV-a, jakiego nie było Koncepcyjne Porsche Mission E (2015) - dopaść Teslę Model S [aktualizacja] Ruszyła produkcja nowego Opla Astry w Gliwicach Sébastien Loeb wystartuje w Rajdzie Dakar 2016 – oficjalnie! Elon Musk: silniki spalinowe osiągnęły maksimum swoich możliwości Nowe badania: producenci zaniżają katalogowe emisje nawet o 50% Zender Alfa Romeo 4C (2015) - jeszcze szybciej Chiński Great Wall Motors wchodzi na polski rynek Niezwykłe Ferrari 250 GT Drogo z 1961 trafi na licytację Grand Prix Japonii 2015 - nuda od 7 rano

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji