Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja]

Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja]

Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja]
Marcin Łobodziński
29.10.2015 11:59, aktualizacja: 02.10.2022 09:30

Niedługo po przecieku do mediów oficjalnych zdjęć nowego Renault Mégane, Francuzi postanowili ujawnić ten model przed premierą we Frankfurcie. Niestety informacje są bardzo skromne. Producent nie ujawnił nawet wszystkich zdjęć, które wczoraj wyciekły bokiem.

Nowy kompakt Renault ma oferować więcej miejsca dzięki powiększonemu o 28 mm rozstawowi osi przy krótszych zwisach i obniżeniu mocowania siedzeń o 25 mm. Wnętrze jest szersze z przodu o 47 mm, natomiast z tyłu o 39 mm. Nadwozie ma być wyrazem siły i dynamiki jaką oferuje nowe Mégane. Od samego początku będzie oferowana wersja GT z 18-calowymi felgami, większymi wlotami powietrza i powiększonym, przednim zderzakiem w dolnej części. W tylnej części są dwie końcówki układu wydechowego wbudowane w część zderzaka zwaną na wyrost dyfuzorem. Model GT nosi również oznaczenie Renault Sport. Samochód będzie dostępny w prezentowanym na zdjęciu lakierze Iron Blue.

Obraz

Na większą porcję wiadomości musimy jeszcze poczekać, prawdopodobnie do premiery we Frankfurcie. W Sieci pojawiła się też informacja na temat gamy jednostek napędowych, która rzekomo miałaby obejmować benzyniaki Tce 90, Tce 130, Tce 150 i Tce 200 oraz 280-konny motor przeznaczony dla Mégane RS, a także diesle dCi 95, dCi 110, dCi 130, dCi 160.

[aktualizacja 29 października]

W Sieci pojawiły się informacje na temat gamy jednostek napędowych, które z niewiadomych przyczyn były tak skrzętnie ukrywane przez Renault. Nowe Mégane będzie oferowane przynajmniej na rynku francuskim w jednej z siedmiu wersji silnikowych, z czego trzy będą stanowiły benzynowe i cztery wysokoprężne.

Podstawowym motorem benzynowym będzie dobrze znana jednostka 1.2 TCe o mocy 100 i 130 KM. Maksymalny moment obrotowy to odpowiednio 175 i 205 Nm. Z oferty wypada zatem silnik o mocy 115 KM, natomiast wersja 130-konna niczym się nie różni od silnika, który Renault stosuje w dotychczasowej generacji Mégane. Wersja GT będzie napędzana 205-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, a zatem mniejszym niż obecna 2-litrówka. Ma też dużo mniejszy moment obrotowy, który osiąga wartość 280 Nm w porównaniu z 340 Nm obecnie. Ponadto wersja GT będzie kojarzona tylko z dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu przełożeniach. I chyba tylko dzięki temu czas rozpędzania do 100 km/h jest lepszy o 0,5 s! To bardzo duży progres zważywszy na to, że mniejszy silnik jest też słabszy.

Przejdźmy teraz do jednostek wysokoprężnych. Tu mamy w ofercie dwa silniki z czego każdy jest dostępny w dwóch wersjach mocy. Najpewniej trzonem oferty będzie motor 1.5 dCi o mocy 90 i 110 KM. Mamy więc mniejszą o 5 KM moc niż dotychczas w najsłabszym dieslu, a moment obrotowy zmniejszył się o 20 Nm. Mocniejszy silnik ma dokładnie takie parametry jak obecnie, poza zwiększeniem o 10 Nm momentu obrotowego dla wersji z przekładnią automatyczną.

Rolę topowego diesla odgrywa tu niewiele większa, ale konstrukcyjnie o niebo lepsza jednostka 1.6 dCi, która będzie oferowała 130 i 165 KM. Ten mocniejszy silnik został zarezerowany dla odmiany GT! O ile 130-konny motor niczym nie różni się od tego, co mamy teraz, to warto przyjrzeć się mocniejszej wersji.

Renault Megane GT diesel będzie miał moc 165 KM i moment obrotowy 380 Nm, a tym samym największy w całej gamie silników. Będzie współpracował tylko z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, co pozwoli osiągnąć prędkość 100 km/h w... no i tego właśnie nie wie nawet sam producent, który w tej rubryce wpisuje ND. Nie znane są też wartości zużycia paliwa.

Obraz

Podsumowując, gama silników nowego Mégane nie uległa dużej zmianie poza tym, że największy silnik 2-litrowy zniknął z oferty, chyba że zarezerwowano go dla Mégane RS. Znaczna część klientów będzie jeździła francuskim kompaktem napędzanym benzynowym silnikiem 1.2 TCe lub dieslem 1.5 dCi. Najoszczędniejszy będzie ten drugi motor, który w wersji 110 KM ma zużywać średnio 3,3 l/100 km o czym chętnie się przekonamy w teście.

Nowe Renault Mégane (2015) nieoficjalnie – galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (50)