6 Hours of Nürburgring - Porsche znów triumfuje

W ostatni weekend sierpnia odbył się 6-godzinny wyścig Nürburgring. Zielone Piekło okazało się przychylne dla Porsche, które w kategorii LMP1 zdobyło w 919 Hybrid 1. i 2. miejsce. Za tym duetem na metę dotarło na trzecim miejscu Audi R18 e-tron quattro. Tym samym Porsche umocniło się na pozycji lidera w klasyfikacji zespołowej. Wśród kierowców nadal prowadzi team Lotterer/Tréluyer/Fässler w Audi z 17 punktami przewagi nad ekipą Bernhard/Hartley/Webber.

Ten artykuł ma 5 stron:

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring:
1. Bernhard/Hartley/Webber, Porsche 919 Hybrid, 203 okrążenia
2. Dumas/Jani/Lieb, Porsche 919 Hybrid, -1 okrążenie
3. Fässler/Lotterer/Tréluyer, Audi R18 e-tron quattro, -1 okrążenie
4. Di Grassi/Duval/Jarvis, Audi R18 e-tron quattro, -1 okrążenie
5. Davidson/Buemi/Nakajima, Toyota TS040 Hybrid, -3 okrążenia
6. Wurz/Sarrazin/Conway, Toyota TS040 Hybrid, -4 okrążenia

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring:
1. Bernhard/Hartley/Webber, Porsche 919 Hybrid, 203 okrążenia
2. Dumas/Jani/Lieb, Porsche 919 Hybrid, -1 okrążenie
3. Fässler/Lotterer/Tréluyer, Audi R18 e-tron quattro, -1 okrążenie
4. Di Grassi/Duval/Jarvis, Audi R18 e-tron quattro, -1 okrążenie
5. Davidson/Buemi/Nakajima, Toyota TS040 Hybrid, -3 okrążenia
6. Wurz/Sarrazin/Conway, Toyota TS040 Hybrid, -4 okrążenia

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), wyniki po 4 z 8 rund, klasyfikacja kierowców: 
1. Lotterer/Tréluyer/Fässler, Audi, 95 pkt.
2. Bernhard/Hartley/Webber, Porsche 78 pkt.
3. Dumas/Jani/Lieb, Porsche, 76 pkt.
4. Tandy, Porsche & Oreca, 66 pkt.
5. Bamber/Hülkenberg, Porsche, 58 pkt.
6. Di Grassi/Duval/Jarvis, Audi, 52 pkt.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), wyniki po 4 z 8 rund, klasyfikacja kierowców:
1. Lotterer/Tréluyer/Fässler, Audi, 95 pkt.
2. Bernhard/Hartley/Webber, Porsche 78 pkt.
3. Dumas/Jani/Lieb, Porsche, 76 pkt.
4. Tandy, Porsche & Oreca, 66 pkt.
5. Bamber/Hülkenberg, Porsche, 58 pkt.
6. Di Grassi/Duval/Jarvis, Audi, 52 pkt.

Klasyfikacja producentów:
1. Porsche - 184 pkt.
2. Audi - 151 pkt.
3. Toyota - 89 pkt.

Klasyfikacja producentów:
1. Porsche - 184 pkt.
2. Audi - 151 pkt.
3. Toyota - 89 pkt.

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring - klasa GTE-Pro:
1. Lietz/Christensen, Porsche 911 RSR, 176 okrążeń
2. Pilet/Makowiecki, Porsche 911 RSR, 175 okrążeń
3. Rigon/Calado, Ferrari F458 Italia, 175 okrążeń
4. Sörensen/Nygaard, Aston Martin, 175 okrążeń
5. MacDowall/Stanaway/Rees, Aston Martin, 174 okrążenia
6. Turner/Mücke/Adam, Aston Martin, 173 okrążenia
7. Bruni/Vilander, Ferrari F458 Italia, 168 okrążeń

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring - klasa GTE-Pro:
1. Lietz/Christensen, Porsche 911 RSR, 176 okrążeń
2. Pilet/Makowiecki, Porsche 911 RSR, 175 okrążeń
3. Rigon/Calado, Ferrari F458 Italia, 175 okrążeń
4. Sörensen/Nygaard, Aston Martin, 175 okrążeń
5. MacDowall/Stanaway/Rees, Aston Martin, 174 okrążenia
6. Turner/Mücke/Adam, Aston Martin, 173 okrążenia
7. Bruni/Vilander, Ferrari F458 Italia, 168 okrążeń

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring - klasa GTE-Am:
1. Bertolini/Shaytar/Basov, Ferrari F458 Italia, 173 okrążenia
2. Dalla Lana/Lamy/Lauda, Aston Martin, 172 okrążenia
3. Perrodo/Collard/Aguas, Ferrari F458 Italia, 172 okrążenia
4. Dempsey/Long/Seefried, Porsche 911 RSR, 172 okrążenia
5. Roda/Ruberti/Poulsen, Chevrolet Corvette, 171 okrążeń
6. Ried/Bamber/Al Qubaisi, Porsche 911 RSR, 170 okrążeń
7. Castellacci/Goethe/Hall, Aston Martin, 169 okrążeń

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na Nürburgring - klasa GTE-Am:
1. Bertolini/Shaytar/Basov, Ferrari F458 Italia, 173 okrążenia
2. Dalla Lana/Lamy/Lauda, Aston Martin, 172 okrążenia
3. Perrodo/Collard/Aguas, Ferrari F458 Italia, 172 okrążenia
4. Dempsey/Long/Seefried, Porsche 911 RSR, 172 okrążenia
5. Roda/Ruberti/Poulsen, Chevrolet Corvette, 171 okrążeń
6. Ried/Bamber/Al Qubaisi, Porsche 911 RSR, 170 okrążeń
7. Castellacci/Goethe/Hall, Aston Martin, 169 okrążeń

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro po 4 z 8 wyścigów - producenci:
1. Ferrari, 166 pkt.
2. Porsche, 142 pkt.
3. Aston Martin, 106 pkt.

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro po 4 z 8 wyścigów - producenci:
1. Ferrari, 166 pkt.
2. Porsche, 142 pkt.
3. Aston Martin, 106 pkt.

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro po 4 z 8 wyścigów - kierowcy:
1. Richard Lietz, Porsche, 73 pkt.
2. Davide Rigon, James Calado, Ferrari, 72 pkt.
3. Gianmaria Bruni, Toni Vilander, Ferrari, 62,5 pkt.
4. Alexey Basov, Andrea Bertolini, Victor Shaytar, Ferrari, 58 pkt.
5. Michael Christensen, Porsche, 55 pkt.
8. Frédéric Makowiecki, Porsche, 42 pkt.
10. Patrick Dempsey, Patrick Long, Marco Seefried, Porsche, 32 pkt.
14. Patrick Pilet, Porsche, 24 pkt.

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro po 4 z 8 wyścigów - kierowcy:
1. Richard Lietz, Porsche, 73 pkt.
2. Davide Rigon, James Calado, Ferrari, 72 pkt.
3. Gianmaria Bruni, Toni Vilander, Ferrari, 62,5 pkt.
4. Alexey Basov, Andrea Bertolini, Victor Shaytar, Ferrari, 58 pkt.
5. Michael Christensen, Porsche, 55 pkt.
8. Frédéric Makowiecki, Porsche, 42 pkt.
10. Patrick Dempsey, Patrick Long, Marco Seefried, Porsche, 32 pkt.
14. Patrick Pilet, Porsche, 24 pkt.

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro - zespoły:
1. AF Corse, #71 Ferrari, 86 pkt.
2. Porsche Team Manthey, #91 Porsche, 82 pkt.
3. AF Corse, #51 Ferrari, 80 pkt.

Punktacja WEC w klasie GTE-Pro - zespoły:
1. AF Corse, #71 Ferrari, 86 pkt.
2. Porsche Team Manthey, #91 Porsche, 82 pkt.
3. AF Corse, #51 Ferrari, 80 pkt.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Infiniti Vision GT powstało naprawdę [galeria zdjęć] Wytworne limuzyny z czterech stron świata [galeria] Drift Open 2011 runda II - tor Redeco [galeria] Ostatnia sztuka Mitsubishi Lancera Evo sprzedana za 76,4 tys. dolarów Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 tylko w Wielkiej Brytanii Chevrolet Corvette C7 - pierwsze prototypy testowe przyłapane [galeria] Klasa w włoskim stylu - Maserati Ghibli na felgach Vossena Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé? Land Rover Discovery Sport - premiera w Polsce [galeria] Nowe zdjęcia Škody Octavii - Laurin & Klement oraz detale wnętrza Austin-Healey Sprite Mark I w słonecznej Hiszpanii Porsche Singer 911 Le Mans - nowa maszyna i legendarna lokalizacja