Nowe, jednolite nazewnictwo modeli Volvo

SAMAR poinformował, że zdaniem ich wiarygodnych źródeł Volvo niedługo zmieni swoją nomenklaturę modelową, by uprościć nazwy własnych produktów, które ostatnio mocno się skomplikowały.

fot. Paweł Kaczor

Klienci nie do końca odnajdują się w obecnym nazewnictwie modelowym, które jest niespójne i skomplikowane. W przyszłości Volvo chce wprowadzić nowe nazewnictwo oparte na liczbach i literach jak obecnie, ale litery będą jasno wskazywały rodzaj nadwozia, natomiast liczby wielkość pojazdu. Obecnie nie do końca tak to wygląda.

Przed wprowadzeniem obecnej gamy modelowej mniej więcej tak właśnie wyglądało nazewnictwo, jak ma wyglądać w przyszłości. Litera S była dedykowana sedanom, V nadwoziu kombi, natomiast XC SUV-om. Jednak to właśnie ostatnie oznaczenie zaczęło wprowadzać mętlik, gdy Volvo V70 XC Cross Country przemianowano na XC70. Kolejnym ruchem w tym kierunku było zastąpienie modelu S40/V50 hatchbackiem o nazwie V40.

Volvo V70 XC Cross Country lub XC70 - samochód, który wprowadził mętlik

Historia nazewnictwa modeli Volvo pokazuje, że w nazwach modeli zawsze było trochę chaosu. Na początku było nieźle, ponieważ w latach 20. i 30. modele nosiły oznaczenie PV i TR oraz stosowną liczbę, ale do lat 50. zostały same Volvo PV z liczbą uzależnioną od wielkości samochodu. W latach 50. pojawiły się Volvo o oznaczeniu P z liczbą trzycyfrową lub czterocyfrową. W latach 60. litera P powoli zanikała, a pojawiały się Volvo serii 100 i 200, pod koniec lat 70. również 300. W latach 80. kontynuowano ten trend, którego nie zmieniło pojawienie się modeli 700 i 400, a w latach 90. również 900. Ostatnim modelem o oznaczeniu tylko liczbowym było Volvo 850.

W połowie lat 90. zaprezentowano nową gamę i nowe nazewnictwo, które było najbardziej spójne w całej historii Volvo. Najpierw S40 i V40, później S70, V70 oraz C70. S oznaczało sedana, V oznaczało kombi, natomiast C oznaczało coupé. Nie zabrakło luksusowych S90 i V90, które pod koniec lat 90. zastąpił model S80. W 1999 roku zaprezentowano pierwsze Volvo znane dziś jako XC70, którego rynkową nazwą w pierwszej generacji była V70 Cross Country. Co ciekawe, przy drugiej generacji Volvo nadal oznaczało ten model jako V70 XC Cross Country, ale na niektórych rynkach pojawił się już jako XC70. W 2002 roku zaprezentowano pierwszego SUV-a XC90, a dwa lata później S40 drugiej generacji, którego nazwa kombi już dostała inne oznaczenie, bo V50. W 2007 roku powstał już pełnoprawny XC70 bez dopisku Cross Country, który zarezerwowano później dla pakietu off-road, który obecnie można dokupić do wszystkich osobowych Volvo.

Nowe nazewnictwo będzie się pojawiało stopniowo w momencie prezentacji nowych modeli opartych na płycie podłogowej SPA, na której zbudowano najnowsze XC90. Nowa płyta SPA będzie prawdopodobnie bazą dla wszystkich modeli w gamie, a dzięki jej konstrukcji aż 40 procent komponentów będzie wspólnych dla wszystkich modeli szwedzkiego producenta.

Źródło: SAMAR

Volvo XC70 D5 2,4D AWD Summum — szorstka męska przyjaźń [test autokult.pl]

Podobno w idealnym związku nie kocha się kogoś za jego zalety, ale pomimo jego wad. W prawdziwej, szorstkiej męskiej przyjaźni jest podobnie, a na…

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Źródło: samar.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulia (2015) - 510-konne dzieło z Włoch oficjalnie przedstawione [aktualizacja] Rząd pozbędzie się Ubera z Polski? [aktualizacja] Nowy Opel Astra (2016) - premiera [aktualizacja] Mitsubishi Pajero Sport - nowy SUV z Japonii oficjalnie zapowiedziany [aktualizacja] Volvo przejmuje firmę Polestar Performance i ma swojego nadwornego tunera Wskazywanie kierującego, którego złapał fotoradar po raz kolejny do Trybunału Konstytucyjnego Volvo daje Amerykanom dożywotnią gwarancję na części zamienne Audi odchudziło swoje autonomiczne RS7 o 400 kilogramów Lotus wciąż w natarciu - Evora 400 Roadster w przygotowaniu Urząd Skarbowy sprawdzi czy nie przesadzasz z odliczaniem VAT od paliwa Nowa Honda HR-V - polski cennik Volkswagen przygotował samochód wyścigowy do TCR International Series [aktualizacja] Samochody WRC na sezon 2017 będą szersze, lżejsze i mocniejsze Škoda Superb RS w przygotowaniu Mikko Hirvonen weźmie udział w Rajdzie Dakar 2016 Rekord zużycia paliwa Volkswagenem Golfem TDI Lexus RX (2016) – szczegółowe informacje Škoda Rapid Spaceback ScoutLine - prawie terenowo Daimler pomógł Renault podnieść jakość Talismana Honda Civic z rekordowo niskim i rzeczywistym zużyciem paliwa Tommi Mäkinen szefem fabrycznego zespołu Toyoty WRC Orlen wprowadzi Superchargery Tesli na swoich stacjach!

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają