Historia Hondy Civic w pigułce - poznaj wszystkie generacje kultowego hatchbacka

Honda Civic to jeden z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji nie tylko japońskiej, ale i amerykańskiej. Samochód ten zawsze o krok wyprzedzał konkurencję zarówno koncepcją jak i rozwiązaniami technicznymi. Dziś przedstawiamy Wam obrazkową, skondensowaną historię tego modelu.

Ten artykuł ma 9 stron:

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku  amerykańskim

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

Zobacz również: Nowa Honda Civic Type R - premiera

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Lotus Esprit V8 GT1 (1996) [cz.2] [historia motorsportu] Sukces w trzech aktach: opowieść o tym jak Octavia stała się najpopularniejszym modelem w 122-letniej historii Škody Belaz 75710 - opis największej wywrotki świata to liczby z pogranicza absurdu Historia Mercedesa - część 7 [geneza motoryzacji] Audi R8 (2000) [historia motorsportu] Nie tylko GT-R. Nissan ma w swojej historii inne zdumiewające auta W Radomiu zamieszkało Lamborghini Countach. Jest jeszcze bardziej wyjątkowe, niż myślisz Urzekające bolidy, "porsche ze wschodu" i soczyste drifty na rajdowych trasach. Oto 120 lat Škoda Motorsport Polska motoryzacja w okresie międzywojennym – historia CWS i pierwszy polski samochód | Lekcja historii Nowy Mercedes Klasy S ma być "najbardziej innowacyjny". Najciekawsze wynalazki były jednak w poprzednikach Co łączy Porsche, FSO i Peugeota? Jedno zero Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - linia Station Wagon [część 3]

Popularne w tym tygodniu:

Legendarny tor na dachu stał się parkiem. Lingotto dostępne tylko dla "elektryków"