Historia Hondy Civic w pigułce - poznaj wszystkie generacje kultowego hatchbacka

Honda Civic to jeden z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji nie tylko japońskiej, ale i amerykańskiej. Samochód ten zawsze o krok wyprzedzał konkurencję zarówno koncepcją jak i rozwiązaniami technicznymi. Dziś przedstawiamy Wam obrazkową, skondensowaną historię tego modelu.

Ten artykuł ma 9 stron:

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku  amerykańskim

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

Zobacz również: Sposoby na schłodzenie auta. Zobacz, który jest najlepszy

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Ciężarówka, jakiej nie widziałeś. MAZ 2000 wyprzedził swoje czasy Sukces w trzech aktach: opowieść o tym jak Octavia stała się najpopularniejszym modelem w 122-letniej historii Škody 20 lat prekursora hybryd Mitsubishi Galant VR-4 Rally Car – protoplasta legendarnego Lancera [historia motorsportu] Pożegnanie z Viperem Motoryzacyjne Espresso #1: Citroën BX 4TC - rajdówka, o której chcieli zapomnieć nawet Francuzi Porsche 917 K (1970) [Historia motorsportu] 110 lat figurki Spirit of Ecstasy. Niezwykła historia najsłynniejszej maskotki w motoryzacji Toyota "kreatywnie" podeszła do zwężek w rajdowej Celice. "To najbardziej pomysłowa rzecz, jaką widziałem" Drugie życie legend motoryzacji [cz. 2] Łazik Perseverance na Marsie. Pierwszy taki pojazd dla NASA projektował 60 lat temu Polak Mercedes-Benz CLK GTR (1997) [Historia motorsportu]