Historia Hondy Civic w pigułce - poznaj wszystkie generacje kultowego hatchbacka

Honda Civic to jeden z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji nie tylko japońskiej, ale i amerykańskiej. Samochód ten zawsze o krok wyprzedzał konkurencję zarówno koncepcją jak i rozwiązaniami technicznymi. Dziś przedstawiamy Wam obrazkową, skondensowaną historię tego modelu.

Ten artykuł ma 9 stron:

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

Honda Civic pierwszej generacji zadebiutowała w 1971 roku

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku  amerykańskim

To niesamowite, ale model ten powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

W latach 60. wprowadzono za Oceanem ustawę o czystym powietrzu Clean Air Act, co zmusiło Amerykanów do zainteresowania samochodami japońskimi

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

Honda Civic była wyposażona w silnik CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion - sterowane spalanie zawirowaniem mieszanki)...

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

...który spełniał amerykańskie normy bez problemu

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

I to wszystko mimo zasilania gaźnikowego i braku katalizatora

Zobacz również: Nowa Honda Civic Type R - premiera

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Już w latach 70. Honda procesem spalania zarządzała poprzez odpowiednie sterowanie zaworami i zastosowanie dodatkowej komory spalania

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

Najzabawniejsze jest to, że Honda zdecydowała się na skomplikowaną budowę silnika ponieważ katalizatory były wówczas bardzo drogie. Amerykańskie firmy uniesione honorem zaczęły rozwijać katalizator

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

W ten właśnie sposób Honda Civic stała się...amerykańskim hitem

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Już pierwsza generacja nie była samochodem prostym wedle dzisiejszych standardów. Miała w pełni niezależne zawieszenie i nowoczesną konstrukcję nadwozia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Tak się kiedyś jeździło w Polsce - 20-lecie międzywojenne [cz. 2] Samochody przyszłości z przeszłości [cz.1] Tak się kiedyś jeździło w Polsce [cz. 1] Sir Malcolm Campbell – brytyjska legenda prędkości [historia motorsportu] Suzuki SX4 WRC - krótki epizod Japończyków w rajdowych mistrzostwach świata [historia motorsportu] Latające legendy PRL-u Tak się jeździło w Polsce - auta luksusowe i sportowe [cz. 4] Samochody Adolfa Hitlera - historia Zespoły Formuły 1, które odeszły przez minione 10 lat [historia motorsportu] Spyker C8 Laviolette GT2-R (2008) [historia motorsportu] BMW Z8 (E52) - wspomnienie młodego klasyka Tak się jeździło w Polsce - komunikacja publiczna przed wojną [cz. 3] Singer Porsche 911 - król współczesnych klasyków Od dekad z V12: ewolucja hipersamochodów Lamborghini Drugie życie legend motoryzacji [cz. 2] 24 Heures du Mans - najciekawsze historie w pigułce [cz.2: 1981-2014] AC Shelby Cobra 260/289/390/427 (1962) [historia motorsportu] 24 Heures du Mans - najciekawsze historie w pigułce [cz.1: 1923-1978] 20 lat po śmierci Ayrtona Senny wspominamy go inaczej Pierwszy polski kierowca wyścigowy Louis Zborowski i jego perełki Plebiscyt Car of the Year - krótka historia i zasady Toyota TS040 Hybrid (2014) [wyścigi] Porsche 919 Hybrid (2014) [wyścigi] Niechciane rekordy Formuły 1

Popularne w tym tygodniu:

Jeep Gladiator – historia modelu, który powinien nazywać się zupełnie inaczej