Spotkanie z najnowszymi BMW M na ODTJ Bednary

Kilka dni temu samochody z legendarnym logo ///M opanowały ośrodek doskonalenia techniki jazdy w podpoznańskich Bednarach. BMW Polska zorganizowało tam kameralną imprezę sprowadzając na tor osiem samochodów i grupkę ośmiu dziennikarzy z Polski. Miałem przyjemność być wśród nich i siedząc za kółkiem najnowszych sportowych modeli zmierzyć się z kilkoma przygotowanymi przez zespół instruktorów próbami.

Ten artykuł ma 10 stron:

M4 i M235i to auta, które na torze dostarczają najwięcej radości z jazdy. Choć mogłoby się wydawać, że pod tym względem przoduje tylnonapędowe M4 to tak naprawdę jest zupełnie na odwrót. M235i ze sportowo wysterowanym xDrivem pozwala nie tylko na szybsze przejazdy i wykręcanie lepszych czasów, ale również jest zwinniejsze, pewniej prowadzi się w poślizgu i dużo chętniej na niego pozwala. Oczywiście wszystko przy całkowicie odłączonych kagańcach.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M4 i M235i to auta, które na torze dostarczają najwięcej radości z jazdy. Choć mogłoby się wydawać, że pod tym względem przoduje tylnonapędowe M4 to tak naprawdę jest zupełnie na odwrót. M235i ze sportowo wysterowanym xDrivem pozwala nie tylko na szybsze przejazdy i wykręcanie lepszych czasów, ale również jest zwinniejsze, pewniej prowadzi się w poślizgu i dużo chętniej na niego pozwala. Oczywiście wszystko przy całkowicie odłączonych kagańcach.

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
M235i bardzo lubi zakręty, wystarczy delikatnie ująć gazu aby w akompaniamencie cichego pisku opon zaczęła zacieśniać łuki.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M235i bardzo lubi zakręty, wystarczy delikatnie ująć gazu aby w akompaniamencie cichego pisku opon zaczęła zacieśniać łuki.

M235i xDrive nawet w trudnych warunkach pozwala ograniczyć używanie hamulca do minimum. Praca na kierownicy i dawkowanie gazu to podstawa, a uśmiech na twarzy pojawia się sam. Małe BMW piekielnie łatwo wchodzi w poślizg i równie łatwo się w nim prowadzi dając kierowcy często złudne wrażenie wysokich umiejętności.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M235i xDrive nawet w trudnych warunkach pozwala ograniczyć używanie hamulca do minimum. Praca na kierownicy i dawkowanie gazu to podstawa, a uśmiech na twarzy pojawia się sam. Małe BMW piekielnie łatwo wchodzi w poślizg i równie łatwo się w nim prowadzi dając kierowcy często złudne wrażenie wysokich umiejętności.

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
Próby na płytach poślizgowych udowadniają, że napęd na wszystkie koła potrafi wyciągnąć kierowcę nawet z beznadziejnych sytuacji. Warto jednak pamiętać, że kluczowym parametrem, który decyduje o tym czy mamy jakąkolwiek szansę na utrzymanie się w torze jazdy jest prędkość. Przy zbyt wysokiej nic nie będzie w stanie pomóc.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Próby na płytach poślizgowych udowadniają, że napęd na wszystkie koła potrafi wyciągnąć kierowcę nawet z beznadziejnych sytuacji. Warto jednak pamiętać, że kluczowym parametrem, który decyduje o tym czy mamy jakąkolwiek szansę na utrzymanie się w torze jazdy jest prędkość. Przy zbyt wysokiej nic nie będzie w stanie pomóc.

Zobacz również: BMW 225xe Active Tourer - test

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
Prędkość odpowiednia, koncentracja wzmożona, ale czasem trafiają się nieprzewidywane niespodzianki i cały plan płynnego przejazdu bierze w łeb...
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Prędkość odpowiednia, koncentracja wzmożona, ale czasem trafiają się nieprzewidywane niespodzianki i cały plan płynnego przejazdu bierze w łeb...

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Premiera systemu COYOTE – czy wygra z Yanosikiem? [relacja autokult.pl] IV Ogólnopolskie Targi Branży Flotowej Fleet Market 2012 [relacja autokult.pl] Białe Piekło w fińskim Ivalo: wielka moc, kolce i lód "Fascynująca bestia": szef designu Ferrari opowiada nam o niesamowitym projekcie 812 Superfast Nowości Opla na salonie samochodowym we Frankfurcie Stoisko BMW w Genewie pod znakiem elektryfikacji. Dla bawarskiej marki to nowa era Autokult w padokach 24 Heures du Mans 2013 [galeria] Frankfurt 2019: elektryczne samochody Opla 50. Rajd Barbórka (2012) [relacja autokult.pl] Opel idzie w elektryki, ale to nie jedyna ścieżka. O przyszłości marki z Frankiem Jordanem Kontrolowanie ruchu dronami to nowy hit policji. Rozmawiamy z pomysłodawcą rozwiązania Nowe BMW 3 Gran Turismo - polska premiera [relacja autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Na przekór stereotypom. Jak Klaudia Konarska rozpaliła polski motorsport Nowy Hyundai Tucson. Widziałem go na żywo - to nie jest krok do przodu, to jest olimpijski skok Ocieplanie technologii i uciszanie chromu. Dyrektor Maybacha zdradza mi tajemnice nowej Klasy S Elektryczne silniki, nowe multimedia i Gucci Mane. Bernard Loire zdradza przełomowy plan Maserati Pierwszy (wirtualny) kontakt z Audi e-tron FE07. Historyczny bolid na nowy sezon Formuły E "Formuła E dała motoryzacji potrzebny impuls do rozwoju". Allan McNish i Lucas di Grassi opowiadają mi, czemu wierzą w elektryczne wyścigi Nowa Toyota Mirai już bez tajemnic – zmieniła się nie do poznania i stała się mobilnym oczyszczaczem powietrza