Spotkanie z najnowszymi BMW M na ODTJ Bednary

Kilka dni temu samochody z legendarnym logo ///M opanowały ośrodek doskonalenia techniki jazdy w podpoznańskich Bednarach. BMW Polska zorganizowało tam kameralną imprezę sprowadzając na tor osiem samochodów i grupkę ośmiu dziennikarzy z Polski. Miałem przyjemność być wśród nich i siedząc za kółkiem najnowszych sportowych modeli zmierzyć się z kilkoma przygotowanymi przez zespół instruktorów próbami.

Ten artykuł ma 10 stron:

M4 i M235i to auta, które na torze dostarczają najwięcej radości z jazdy. Choć mogłoby się wydawać, że pod tym względem przoduje tylnonapędowe M4 to tak naprawdę jest zupełnie na odwrót. M235i ze sportowo wysterowanym xDrivem pozwala nie tylko na szybsze przejazdy i wykręcanie lepszych czasów, ale również jest zwinniejsze, pewniej prowadzi się w poślizgu i dużo chętniej na niego pozwala. Oczywiście wszystko przy całkowicie odłączonych kagańcach.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M4 i M235i to auta, które na torze dostarczają najwięcej radości z jazdy. Choć mogłoby się wydawać, że pod tym względem przoduje tylnonapędowe M4 to tak naprawdę jest zupełnie na odwrót. M235i ze sportowo wysterowanym xDrivem pozwala nie tylko na szybsze przejazdy i wykręcanie lepszych czasów, ale również jest zwinniejsze, pewniej prowadzi się w poślizgu i dużo chętniej na niego pozwala. Oczywiście wszystko przy całkowicie odłączonych kagańcach.

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
M235i bardzo lubi zakręty, wystarczy delikatnie ująć gazu aby w akompaniamencie cichego pisku opon zaczęła zacieśniać łuki.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M235i bardzo lubi zakręty, wystarczy delikatnie ująć gazu aby w akompaniamencie cichego pisku opon zaczęła zacieśniać łuki.

M235i xDrive nawet w trudnych warunkach pozwala ograniczyć używanie hamulca do minimum. Praca na kierownicy i dawkowanie gazu to podstawa, a uśmiech na twarzy pojawia się sam. Małe BMW piekielnie łatwo wchodzi w poślizg i równie łatwo się w nim prowadzi dając kierowcy często złudne wrażenie wysokich umiejętności.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

M235i xDrive nawet w trudnych warunkach pozwala ograniczyć używanie hamulca do minimum. Praca na kierownicy i dawkowanie gazu to podstawa, a uśmiech na twarzy pojawia się sam. Małe BMW piekielnie łatwo wchodzi w poślizg i równie łatwo się w nim prowadzi dając kierowcy często złudne wrażenie wysokich umiejętności.

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
Próby na płytach poślizgowych udowadniają, że napęd na wszystkie koła potrafi wyciągnąć kierowcę nawet z beznadziejnych sytuacji. Warto jednak pamiętać, że kluczowym parametrem, który decyduje o tym czy mamy jakąkolwiek szansę na utrzymanie się w torze jazdy jest prędkość. Przy zbyt wysokiej nic nie będzie w stanie pomóc.
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Próby na płytach poślizgowych udowadniają, że napęd na wszystkie koła potrafi wyciągnąć kierowcę nawet z beznadziejnych sytuacji. Warto jednak pamiętać, że kluczowym parametrem, który decyduje o tym czy mamy jakąkolwiek szansę na utrzymanie się w torze jazdy jest prędkość. Przy zbyt wysokiej nic nie będzie w stanie pomóc.

Zobacz również: BMW M235i - przyspieszenie

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
Prędkość odpowiednia, koncentracja wzmożona, ale czasem trafiają się nieprzewidywane niespodzianki i cały plan płynnego przejazdu bierze w łeb...
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Prędkość odpowiednia, koncentracja wzmożona, ale czasem trafiają się nieprzewidywane niespodzianki i cały plan płynnego przejazdu bierze w łeb...

fot. D. Kalamus & L. Nazdracz
fot. D. Kalamus & L. Nazdracz

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Auto Nostalgia 2015 - relacja (cz.2) Auto Nostalgia 2015 - relacja (cz.1) "K2 - kierowców dwóch" - programy motoryzacyjne od zaplecza "K2 - kierowców dwóch" - programy motoryzacyjne od zaplecza [galeria] Poznań Motor Show 2015 - galeria zdjęć z klasykami Poznań Motor Show 2015 - galeria zdjęć [część 2] Poznań Motor Show 2015 - galeria zdjęć [część 1] Hostessy z targów samochodowych w Poznaniu [Poznań Motor Show 2015] Wiosenna konferencja Continentala: opony z mniszka lekarskiego i trudne czasy dla branży oponiarskiej Hostessy z targów samochodowych w Genewie (2015) [galeria zdjęć] Salon samochodowy w Genewie 2015 [galeria zdjęć - cz. 3] Salon samochodowy w Genewie 2015 [galeria zdjęć - cz. 2] Salon samochodowy w Genewie 2015 [galeria zdjęć - cz. 1] Dieslowska ofensywa Opla rozpoczęta Finał obchodów X-lecia Szkoła Auto Škoda na torze ADAC 10 lat Szkoły Jazdy Renault 52. Rajd Barbórka (2014) - nasza relacja Jazda defensywna – co to takiego? Warsztaty z personalizacji Toyoty Aygo – relacja Bezpieczna jazda samochodem - co warto wiedzieć, co warto umieć? - część 4 i konkurs Polska premiera Jeepa Renegade - relacja Nowy produkt od Continentala na zimę Żegnaj benzyno – instalacje gazowe Prins Direct LiquiMax 2.0. Ekonomiczna jazda samochodem nie musi być nudna! - część 3 i konkurs

Popularne w tym tygodniu:

Jak połączyć tradycję i nowoczesność? Nowy Rolls-Royce Phantom okiem swojego projektanta Fascynująca technika na wyciągnięcie ręki: Nowy Peugeot 308 SW z wizytą w Centrum Nauki Kopernik Astronauta, koń i obsesja inżynierów – Japończycy z Mazdy uczą, jak skonstruować samochód idealny Zatrzymanie istoty ruchu – Japończycy z Mazdy odkrywają przed nami tajemnice projektowania perfekcyjnych nadwozi Nowa Perspektywa – ile zakrętów potrzeba, by zakochać się w Peugeot 308 GTi? Wspomnienie lata i nowego Volvo XC60. SUV-a, który ma podbić rynek