Jaguar F-Type R vs Mercedes-AMG GT S vs Porsche 911 Turbo S - fotoporównanie stylowych i mocnych coupé

Na rynku nie brakuje obecnie stylowych coupé, które już w momencie premiery były pewnymi przyszłymi klasykami. Doskonały wygląd, świetne osiągi i marka, która ma solidną spuściznę po przeszłości wyścigowej - te cechy czynią sportowy samochód istotnym dla historii motoryzacji. Dzisiaj zestawiamy ze sobą trzy mocne propozycje z pięknymi karoseriami.

Ten artykuł ma 2 strony:

Wersje zostały wybrane przede wszystkim zgodnie z kryterium maksymalnej mocy osiąganej w danym modelu. Każde auto z całej trójki jest wyposażone w skrzynię automatyczną oraz w doładowaną jednostkę napędową. Samochody zostały przedstawione zgodnie z kolejnością alfabetyczną.

Wersje zostały wybrane przede wszystkim zgodnie z kryterium maksymalnej mocy osiąganej w danym modelu. Każde auto z całej trójki jest wyposażone w skrzynię automatyczną oraz w doładowaną jednostkę napędową. Samochody zostały przedstawione zgodnie z kolejnością alfabetyczną.

Jaguar F-Type R
Silnik: 5,0 l V8 doładowany sprężarką mechaniczną
Maksymalna moc: 550 KM
Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 8-biegowa Quickshift
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 300 km/h
Cena w Polsce: od 604 800 zł

Jaguar F-Type R

Silnik: 5,0 l V8 doładowany sprężarką mechaniczną
Maksymalna moc: 550 KM
Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 8-biegowa Quickshift
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 300 km/h
Cena w Polsce: od 604 800 zł

Mercedes-AMG GT S
Silnik: 4,0 l V8, turbodoładowany
Maksymalna moc: 510 KM
Napęd: na tylne koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa Speedshift AMG
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s
Prędkość maksymalna: 310 km/h
Cena w Polsce: od 642 500 zł

Mercedes-AMG GT S

Silnik: 4,0 l V8, turbodoładowany
Maksymalna moc: 510 KM
Napęd: na tylne koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa Speedshift AMG
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s
Prędkość maksymalna: 310 km/h
Cena w Polsce: od 642 500 zł

Porsche 911 Turbo S
Silnik: 3,8 l B6, turbodoładowany
Maksymalna moc: 560 KM
Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa PDK
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s
Prędkość maksymalna: 318 km/h
Cena w Polsce: 976 900 zł

Porsche 911 Turbo S

Silnik: 3,8 l B6, turbodoładowany
Maksymalna moc: 560 KM
Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa PDK
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s
Prędkość maksymalna: 318 km/h
Cena w Polsce: 976 900 zł

Na korzyść Jaguara przemawia cena najniższa z całej stawki. Brytyjska propozycja z pewnością przyciągnie też uwagę osób, które ponad wszystko stawiają pojemność silnika. 5-litrowe V8 generuje niewiele mniej mocy niż najsilniejsze w stawce Porsche 911 Turbo S.

Na korzyść Jaguara przemawia cena najniższa z całej stawki. Brytyjska propozycja z pewnością przyciągnie też uwagę osób, które ponad wszystko stawiają pojemność silnika. 5-litrowe V8 generuje niewiele mniej mocy niż najsilniejsze w stawce Porsche 911 Turbo S.

Mercedes wyróżnia się w całej trójce napędem wyłącznie na tylną oś. AMG GT S nie przeszkadza to osiągać pierwszą setkę szybciej, niż w przypadku Jaguara. Musimy za to jednak zapłacić nieco więcej niż w brytyjskim salonie.

Mercedes wyróżnia się w całej trójce napędem wyłącznie na tylną oś. AMG GT S nie przeszkadza to osiągać pierwszą setkę szybciej, niż w przypadku Jaguara. Musimy za to jednak zapłacić nieco więcej niż w brytyjskim salonie.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Pod względem osiągów, w tym przede wszystkim przyspieszenia do 100 km/h, Porsche 911 Turbo S ma wyraźną przewagę nad konkurentami, chociaż ma tylko 10 KM więcej, niż najwolniejszy w stawce Jaguar. Bycie "naj" pod każdym względem ma jednak swoją cenę wyrażoną w złotówkach.

Pod względem osiągów, w tym przede wszystkim przyspieszenia do 100 km/h, Porsche 911 Turbo S ma wyraźną przewagę nad konkurentami, chociaż ma tylko 10 KM więcej, niż najwolniejszy w stawce Jaguar. Bycie "naj" pod każdym względem ma jednak swoją cenę wyrażoną w złotówkach.

Oczywiście suche liczby to nie wszystko. Istotny jest też wygląd, sama marka i osobisty stosunek do danego modelu. Dlatego nie porównujemy tabelek, a jedynie zestawiamy ze sobą podstawowe dane. Wybór należy do Was. Postawicie na klasykę w nowoczesnej formie, stworzoną przez Brytyjczyków?

Oczywiście suche liczby to nie wszystko. Istotny jest też wygląd, sama marka i osobisty stosunek do danego modelu. Dlatego nie porównujemy tabelek, a jedynie zestawiamy ze sobą podstawowe dane. Wybór należy do Was. Postawicie na klasykę w nowoczesnej formie, stworzoną przez Brytyjczyków?

A może skusi Was wyważona, tylnonapędowa opcja z Niemiec?

A może skusi Was wyważona, tylnonapędowa opcja z Niemiec?

Czy jednak to legendarna 911 przekonuje Was do siebie najbardziej, mimo zdecydowanie najwyższej ceny?

Wybór należy do Was. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Zdjęcia wnętrz całej trójki znajdziecie na drugiej stronie.

Czy jednak to legendarna 911 przekonuje Was do siebie najbardziej, mimo zdecydowanie najwyższej ceny?

Wybór należy do Was. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Zdjęcia wnętrz całej trójki znajdziecie na drugiej stronie.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowe Renault Mégane na dużym zestawie świeżych zdjęć Piękne, klasyczne Jaguary w deszczu podczas Jaguar Classic Challenge Nowe Audi RS6 Avant - zadziorne kombi [galeria] Aston Martin V8 Vantage N420 Roadster - prezentacja i galeria BMW i8 Protonic Red - pierwszy raz w czerwieni Mini celebruje 50-lecie Porsche 911 [galeria] 5 specjalnych wersji na 70. urodziny marki Ferrari Renault Grand Scénic (2016) - więcej miejsca dla rodziny Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio dołącza do szeregów Carabinieri Galeria: Porsche 911 Turbo 2010 Nowa Kia Rio na nowych zdjęciach [Fotogaleria] Peugeot RCZ Sports Coupe - nowe, sportowe oblicze Peugota?