Toyota najcenniejszą marką samochodową według rankingu magazynu Forbes

Toyota najcenniejszą marką samochodową według rankingu magazynu Forbes

Toyota najcenniejszą marką samochodową według rankingu magazynu Forbes
Marcin Łobodziński
18.05.2015 14:59, aktualizacja: 02.10.2022 10:06

Forbs opublikował ranking 100 najcenniejszych marek świata, w tym marek samochodowych. Numerem jeden spośród interesujących nas firm jest Toyota.

Toyota idzie do przodu jak taran by nie stracić pozycji światowego lidera w branży motoryzacyjnej. Po piętach cały czas depcze Japończykom niemiecki Volkswagen. Giganci idą łeb w łeb, ale nie w każdym rankingu. I tu dobrym przykładem jest The World’s Most Valuable Brands publikowany co roku przez Forbesa. W tym roku Toyota nie tylko pozostała na pozycji lidera w branży motoryzacyjnej, ale i bardzo się umocniła. Zysk na poziomie 21 procent jest największy wśród firm samochodowych. Toyota zajmuje obecnie 8. miejsce z wartością oszacowaną na 37,8 mld dolarów. Na wartość Toyoty wpłynęły innowacyjne technologie, nowatorskie źródła napędu, najwyższy na świecie poziom technologii hybrydowych oraz m. in. udział w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej świata World Endurance Championship.

Na pudle najbardziej wartościowych marek świata są te, związane z branżą IT. Pierwsze miejsce zajmuje Apple, drugie Microsoft, a trzecie Google. Dalej mamy Coca Colę, IBM, McDonald’s i Samsunga. Dopiero w towarzystwie wyżej wymienionych oraz General Electric i Facebooka tkwi Toyota, której niewiele brakuje by przeskoczyć Samsunga i McDonald’s. A gdzie są pozostałe firmy motoryzacyjne?

Drugie miejsce w branży motoryzacyjnej zajmuje BMW, które ulokowało się na 16. pozycji przed Oracle i za Cisco. Dalej mamy Hondę i Mercedesa na pozycjach 23. i 24. Audi zajmuje dopiero 39. miejsce i lokuje się za Frito-Lay i przed UPS. 41. miejsce zajmuje Ford, a 62. Chevrolet, więc amerykańskie firmy mają słabe notowania u Forbesa. Niepocieszony musi być Volkswagen, który znalazł się w rankingu na 67. pozycji, tuż za Lexusem (66. pozycja) i co gorsza za Hyundaiem (64. pozycja). Jesteście ciekawi, jak oceniono Porsche? No cóż, 78. pozycja pomiędzy Philipsem a Sony więc chyba słabo.

[url=http://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank]Ranking The World’s Most Valuable Brands

[/url]

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)