B&B Audi R8 V10 plus S-tronic Stufe 3 (2013)

B&B Audi R8 V10 plus S‑tronic Stufe 3 (2013)

B&B Audi R8 V10 plus S-tronic Stufe 3 (2013)
Olgierd Lachowski
21.11.2013 19:22, aktualizacja: 08.10.2022 09:58

Odnowione Audi R8 doczekało się nowego pakietu tuningowego do wersji R8 V10 plus. Autorem jest zakład B&B Automobiltechnik. Po zmianach dokonanych przez B&B niemieckie coupé rozpędza się do niemal 330 km/h.

V10 plus to najmocniejsza oferowana przez Audi odmiana modelu R8. Wprawdzie szybsze jest od niego R8 LMS ultra, ale to oczywiście samochód wyścigowy, a nie sportowe auto nadające się do jazdy po zwykłych drogach.

Obraz

Widać, że w Ingolstadt są zadowoleni ze sprzedaży swojego supersportowego wozu, bo przeprowadzony nie tak dawno temu lifting nie był żadną rewolucją. Główne wizualne modyfikacje to nowe światła z przodu i z tyłu.

R8 V10 plus, jak sama nazwa podpowiada, jest napędzane 10-cylindrowym widlastym silnikiem. Umieszczony centralnie z plecami kierowcy i pasażera motor ma objętość skokową 5,2 l. Audi nie korzysta z żadnej formy doładowania. Ma natomiast bezpośredni wtrysk paliwa.

Obraz

R8 plus może być wyposażone zarówno w manualną przekładnię, jak i zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów (tak jak w tym przypadku). W obu przypadkach moc napędowa wędruje do wszystkich kół. Odmiana plus jest nieco lżejsza od zwykłej R8 V10 – maszyny wyposażone w te same skrzynie biegów dzieli równo 50 kg (R8 V10 plus waży 1670 kg).

550 KM mocy maksymalnej przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 3,50 s i prędkość maksymalną 317 km/h. Te osiągi potrafi jednak poprawić między innymi B&B Automobiltechnik. Firma proponuje trzy poziomy przeróbek do R8 V10 plus. Białe auto ma zainstalowany najwyższy pakiet – Stufe 3.

Obraz

Na ten zestaw składają się modyfikacje elektroniki silnika, wtrysku paliwa, układu doprowadzania powietrza do motoru (w tym wymiana filtrów powietrza) i montaż bardziej sportowego „wydechu”. Kit kosztuje 13 950 euro, a jego zainstalowanie daje zysk mocy w postaci 78 KM i maksymalnego momentu obrotowego o wartości 45 Nm. Zatem silnik po tuningu ma 628 KM mocy i 585 Nm momentu.

Ten zauważalny wzrost parametrów jednostki napędowej ma przełożenie na nieduży, ale również zauważalny przyrost osiągów drogowych samochodu. I tak, od 0 do 100 km/h B&B R8 V10 plus S-tronic Stufe 3 przyspiesza w zaledwie 3,20 s, natomiast do 200 km/h w 9,60 s. Prędkość maksymalna wynosi w podkręconym wozie 328 km/h.

Obraz

B&B zainstalowało regulowane sportowe zawieszenie, dzięki któremu R8 jest niższe od 20 do 40 mm w porównaniu z fabrycznym autem. Miejsce 19-calowych felg zajęły większe o 1 cal obręcze. Czarne walce założone na nowe koła mają z przodu rozmiary 235/30 R 20, a z tyłu 305/25 R 20.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V10, 90o

• Ustawienie: centralnie, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 5204 cm3

• Moc maksymalna: 628 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 120,67 KM/l (seryjny – 105,69 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 585 Nm przy 6500 obr./min

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic

• Typ napędu: na wszystkie koła quattro

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 9,0 x 20”

• Koła tylne: 11,0 x 20”

• Opony przednie: 235/30 R 20

• Opony tylne: 305/25 R 20

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1670 kg

• Stosunek masy do mocy: 2,66 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)

• Długość: 4440 mm

• Szerokość: 1904 mm

• Rozstaw osi: 2650 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s

• Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,60 s

• Prędkość maksymalna: 328 km/h

B&B R8 V10 plus S-tronic Stufe 3 (2013) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)