W sezonie 2017 Formuły 1 nadal będą jednostki hybrydowe V6

Toto Wolff zdradził mediom, że w sezonie 2017 nie będzie aż tak radykalnych zmian o jakich mówiło się przez ostatnie kilka dni. Bernie Ecclestone twierdził, że Formuła 1 powinna wrócić do jednostek V8, ale ostatecznie pozostanie przy hybrydowych napędach z silnikami V6.

Pojawiło się wiele różnych opinii na temat tego, jak powinny wyglądać przepisy na sezon 2017, dotyczące jednostek napędowych i podwozia. W piątek doszło do bardzo owocnego spotkania. Brali w nim udział Charlie Whiting i Bernie. Omawialiśmy koncepcje stworzenia spektakularnej formuły, która mogłaby zostać wdrożona w sezonie 2017. Sądzę, że wszyscy producenci jasno opowiedzieli się za tym, by pozostać przy obecnej architekturze silnika wraz z systemami hybrydowymi. Taką obraliśmy drogę i tak – przynajmniej w tej chwili – wygląda obecny status wypracowany pomiędzy Ferrari, Renault, Hondą oraz Mercedesem. – powiedział mediom szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że w sezonie 2017 jednostki napędowe będą generowały moc ok. 900–1000 KM, co zostanie osiągnięte m. in. przez podniesienie limitu przepływu paliwa. Oczywiście będzie się to wiązało z większym ryzykiem awarii, więc przed producentami silników nadal długa i kosztowna droga do osiągnięcia celu, jakim mają być spektakularne wyścigi Grand Prix.

A tymczasem zapraszamy naszych czytelników do oglądania Grand Prix Bahrajnu, które zostanie rozegrane dziś o godzinie 17.00 naszego czasu.

Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu 2015

Już dawno nie mieliśmy takich emocji w kwalifikacjach, a wszystko za sprawą genialnego Sebastiana Vettela i nigdy nie odpuszczającego Lewisa Hamiltona.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Szósta generacja Chevroleta Camaro zadebiutuje 16 maja [aktualizacja] Barwy fabryczne i plany zespołu Škoda Motorsport Wariat w ciężarówce i lekceważąca postawa policji [wideo] Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu 2015 Nowe Audi TT RS z 5-cylindrowym silnikiem o mocy 400 KM Mercedes-Benz GLC - pierwsze zdjęcia wyciekły do Internetu Toroidion 1MW - 1360 elektrycznych koni mechanicznych Opel Vivaro Irmscher Tourer Pack - subtelne zmiany Opel Adam Rocks S przedstawiony w Amsterdamie Hondy najbardziej niezawodne, Bentley na końcu - nowy ranking niezawodności Opóźnienia w debiucie nowego Hyundaia i20 WRC ATS 2500 GT - gotowy model produkcyjny R200 Non-Fiction, czyli hołd dla Škody 130 RS Volkswagen Scirocco GTS (2015) – dodatkowe 10 KM i co jeszcze? Odświeżony Seat Alhambra – facelifting na rok 2015 Bentley Mulsanne Speed Blue Train - wersja specjalna na 85 lat po wyścigu TopCar Porsche Cayenne prawie jak 911 Startech Range Rover - pickup w wersji luksusowej Zobacz na filmie jak powstaje Arrinera Hussarya [wideo] Audi Prologue Allroad - kolejny członek rodziny Peugeot 308 R HYbrid - 500 KM i 4 sekundy do setki! Qoros 2 SUV - nowy koncept przed Szanghajem [aktualizacja] Nowy Volkswagen Transporter T6 (2015) oficjalnie przedstawiony Kimi Räikkönen przedłuży kontrakt z Ferrari?

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW