Bugatti Veyron - wersje specjalne na 100 zdjęciach

Czasy świetności firmy Bugatti to przede wszystkim okres międzywojenny. Chociaż od tamtego okresu minęło wiele lat, markę udało się wskrzesić i powróciła z jednym modelem. Ale za to jakim! Veyron wszedł z hukiem na rynek hipersamochodów dzięki przekroczeniu magicznej bariery prędkości maksymalnej wynoszącej 400 km/h. Od tamtej pory powstało wiele wyjątkowych edycji specjalnych. Znaczną część z nich prezentujemy w tej galerii.

Ten artykuł ma 5 stron:

Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.

Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.

W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.

Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.

Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.

Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.

Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu Elektromobilność dotyka to, jak projektujemy budynki i miasta - architekt Marcin Mostafa o autach elektrycznych Wielkie starcie w segmencie E: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [cz.2] Słynne monster trucki [cz. 1] Czy mobilna hybryda 2w1 sprawdzi się w pracy dziennikarza motoryzacyjnego? Puchar hot hatchów: DS 3 GT Performance vs Renault Mégane GT [runda 3] Cała prawda o brytyjskich samochodach - rozmowa z Mariuszem Stanisławskim, właścicielem serwisu British Cars Temat tygodnia: tydzień z turbo Świat z perspektywy długodystansowca. "Elektromobilność jest nieunikniona" Ford Fiesta Proto by Stec Motorsport - prawdziwy wilk w owczej skórze "Może 10 proc. kierowców potrafi jeździć. Reszta wymaga gruntownego szkolenia" Ważne są: wydajność energetyczna i stopień odzyskiwania energii - Maciej Panek o Mercedesie EQC