Bugatti Veyron - wersje specjalne na 100 zdjęciach

Czasy świetności firmy Bugatti to przede wszystkim okres międzywojenny. Chociaż od tamtego okresu minęło wiele lat, markę udało się wskrzesić i powróciła z jednym modelem. Ale za to jakim! Veyron wszedł z hukiem na rynek hipersamochodów dzięki przekroczeniu magicznej bariery prędkości maksymalnej wynoszącej 400 km/h. Od tamtej pory powstało wiele wyjątkowych edycji specjalnych. Znaczną część z nich prezentujemy w tej galerii.

Ten artykuł ma 5 stron:

Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.

Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.

Zobacz również: Bugatti Veyron - spotting

W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.

W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.

Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.

Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.

Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.

Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

15 sportowych samochodów, które na Nürburgring są wolniejsze od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio Czym są systemy teleinformatyczne i w jaki sposób pomagają zarządzać flotą? Temat tygodnia: tydzień wysokich mocy Temat tygodnia: tydzień z hot hatchami Akumulatory w autach elektrycznych ulepszają się i zmieniają świat na lepsze Zwykłe auta dawcami dla supersamochodów [cz.3] W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z kabrioletami, Volvo S90, BMW 440i i kamienie milowe Nowe Audi A5 i S5 kontra stare - jak się zmieniło niemieckie coupé? W redakcji Autokult.pl #8: temat tygodnia - tydzień z pickupami, Toyota C-HR, Hyundai i20 Active Rodzinny Samochód Roku 2013 - wybór redakcji Autokult.pl Samochody Biura Ochrony Rządu Ultrarzadkie samochody z lat 2000-2010 [cz.1]