Nowe BMW X6 – ewolucja [wideo]

Nowe BMW X6 – ewolucja [wideo]

BMW X6 F16
BMW X6 F16
Wojciech Kaczałek
06.06.2014 08:21, aktualizacja: 08.10.2022 09:19

Druga generacja BMW X6 jest większa, ale lżejsza od dotychczasowej.

BMW X6 to pojazd typu SAC, czyli Sport Activity Coupé. Jak wskazuje nazwa, ma łączyć cechy auta sportowego i SUV-a.

Pierwsze wcielenie tego modelu zadebiutowało w 2007 r. Do dziś sprzedało się niemal 250 000 egzemplarzy X6.

Nowy samochód, o kodowym oznaczeniu F16, na pierwszy rzut oka trudno odróżnić od poprzednika, zwłaszcza z boku. Auto ma teraz przetłoczenia nad tylnymi błotnikami.

BMW X6 F16
BMW X6 F16

Na błotnikach za przednimi kołami pojawiły się otwory wentylacyjne. Nerki grilla są niższe, ale szersze. Biksenonowe reflektory nawiązują do tych z BMW X4 i X5. Nieco inne są tylne lampy, które zostały wykonane z diod LED.

BMW X6 jest o 32 mm dłuższe, 6 mm szersze i 33 mm wyższe niż dotychczas. Długość to 4909 mm, szerokość 1989 mm, a wysokość 1702 mm. Rozstaw osi się nie zmienił i wynosi 2933 mm.

Pojemność bagażnika wzrosła o 10 l, do 580 l. Po rozłożeniu tylnych oparć (w proporcjach 40:20:40) można uzyskać 1525 l, co jest wynikiem lepszym o 75 l. BMW podaje, że X6 będzie lżejsze do 40 kg w stosunku do obecnego modelu (w zależności od wersji).

BMW X6 F16
BMW X6 F16

Kabina została przejęta z BMW X5 (auta bazują na tej samej platformie). W wyposażeniu znajdzie się m.in. kolorowy HUD i system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala.

BMW X6 F16 wejdzie do sprzedaży w Europie w grudniu tego roku. Na początku będzie dostępne w trzech wersjach. Każda z nich będzie miała napęd na obie osie i 8-stopniową skrzynię automatyczną.

Gama BMW X6 będzie się prezentować na starcie następująco:

  • xDrive30d – diesel 3,0 TwinPower Turbo o mocy 258 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 s, prędkość maksymalna 230 km/h, średnie spalanie 6 l/100 km;
  • xDrive50i – benzynowy silnik 4,4 V8 TwinPower Turbo o mocy 450 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 9,7 l/100 km;
  • M50d – diesel 3,0 TwinPower Turbo (ale z trzema turbosprężarkami) o mocy 381 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 6,6 l/100 km.

Wiosną 2015 r. oferta zostanie rozszerzona o xDrive35i (306 KM) i xDrive40d (313 KM).

The all-new BMW X6: All you need to know.

BMW X6 F16 - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/84]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (41)