Tak się jeździło w Polsce. Auta luksusowe i sportowe na wyjątkowych zdjęciach

W przeglądzie Narodowego Archiwum Cyfrowego odwiedzamy polskie ulice w poszukiwaniu luksusowych i sportowych samochodów. Przeniesiemy się w czasie zarówno do dwudziestolecia międzywojennego, jak i okresu powojennego.

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Zobacz również: Trzecia Rewolucja Volkswagena. ID. 3 kontra jego duchowi poprzednicy.

Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Europejskim, w tle "dom bez kantów"

Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Europejskim, w tle "dom bez kantów"

Mercedes-Benz W111 i Chevrolet Bel Air
Data: 1963
Miejsce: skrzyżowanie ul. Kruczej i al. Jerozolimskich w Warszawie

Mercedes-Benz W111 i Chevrolet Bel Air
Data: 1963
Miejsce: skrzyżowanie ul. Kruczej i al. Jerozolimskich w Warszawie

Chevrolet Malibu
Szacowany okres: 1969 - 1974
Miejsce: giełda samochodowa przy ul. Dzikiej w Warszawie

Chevrolet Malibu
Szacowany okres: 1969 - 1974
Miejsce: giełda samochodowa przy ul. Dzikiej w Warszawie

Rajd samochodowy pod Ojcowem; Jan Ripper w swoim Bugatti.
Data: 06.1930
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy pod Ojcowem; Jan Ripper w swoim Bugatti.
Data: 06.1930
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy w Ojcowie. Rozbite Bugatti należące do Henryka Paschalskiego.
Data: 06.1937
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy w Ojcowie. Rozbite Bugatti należące do Henryka Paschalskiego.
Data: 06.1937
Miejsce: Ojców

Eliminacje do Mistrzostw Polski w automobilizmie - rajd samochodowy w Krzyżowej. Na zdjęciu zdobywca pierwszego miejsca w kategorii sportowej: inżynier Bogucki przy swoim Bugatti wraz ze starterem Szatkowskim.
Data: 06.1937
Miejsce: Krzyżowa

Eliminacje do Mistrzostw Polski w automobilizmie - rajd samochodowy w Krzyżowej. Na zdjęciu zdobywca pierwszego miejsca w kategorii sportowej: inżynier Bogucki przy swoim Bugatti wraz ze starterem Szatkowskim.
Data: 06.1937
Miejsce: Krzyżowa

Citroën DS na kempingu
Data: 08.1977
Miejsce: Łagów koło Świebodzina

Citroën DS na kempingu
Data: 08.1977
Miejsce: Łagów koło Świebodzina

Jaguar 420G
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Hotelem Europejskim

Jaguar 420G
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Hotelem Europejskim

XII Międzynarodowy Rajd Automobilklubu Polski. Na zdjęciu Jan Ripper w Lancii Aprilii przekracza metę drugiego etapu
Data: 06.1939
Miejsce: Poznań

XII Międzynarodowy Rajd Automobilklubu Polski. Na zdjęciu Jan Ripper w Lancii Aprilii przekracza metę drugiego etapu
Data: 06.1939
Miejsce: Poznań

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie; Na zdjęciu BMW 315/1
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie; Na zdjęciu BMW 315/1
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu zdobywca nagrody Grand Prix: Mercedes-Benz model W29 typ 540K Cabriolet A. Powstało jedynie 116 egzemplarzy tej wersji.
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu zdobywca nagrody Grand Prix: Mercedes-Benz model W29 typ 540K Cabriolet A. Powstało jedynie 116 egzemplarzy tej wersji.
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu aktor Adolf Dymsza w samochodzie Lancia Farina odbiera nagrodę z rąk wiceprezesa Automobilklubu Polski Janusza Regulskiego
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu aktor Adolf Dymsza w samochodzie Lancia Farina odbiera nagrodę z rąk wiceprezesa Automobilklubu Polski Janusza Regulskiego
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Mercedes W112
Data: 10.1974
Miejsce: Skarszewy, rynek

Mercedes W112
Data: 10.1974
Miejsce: Skarszewy, rynek

Mercedes W186
Szacowany okres: 1958-1965
Miejsce: ul. Nowy Świat od strony al. Jerozolimskich w Warszawie

Mercedes W186
Szacowany okres: 1958-1965
Miejsce: ul. Nowy Świat od strony al. Jerozolimskich w Warszawie

Marszałek Józef Piłsudski w samochodzie Rolls-Royce w towarzystwie płk. Witolda Warthy przejeżdża przez Błonia. Z lewej na koniu gen. Gustaw Orlicz-Dreszer.
Data: 10.1933
Miejsce: Kraków

Marszałek Józef Piłsudski w samochodzie Rolls-Royce w towarzystwie płk. Witolda Warthy przejeżdża przez Błonia. Z lewej na koniu gen. Gustaw Orlicz-Dreszer.
Data: 10.1933
Miejsce: Kraków

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Toyota TS040 Hybrid (2014) [wyścigi] Singer Porsche 911 - król współczesnych klasyków Historia Mercedesa część 3 [geneza motoryzacji] McLaren F1 GTR/GTR Longtail (1992) (część 2) [historia motorsportu] Spektakularne sukcesy i wielkie niewypały. Samochody, które nie powstałyby bez Ferdinanda Piecha Motoryzacyjne dziadki, czyli najdłużej produkowane auta SŁUCHAJ! Skomplikowana historia, dzięki której dziś możemy jeździć Audi A6 Peugeot 307 WRC Evo2 – wieloryb [część 2] | historia motorsportu 70. rocznica pierwszego odbioru porsche z fabryki w Zuffenhausen. Tradycja, która przetrwała do dziś 45 lat Syreny 105 Samochody Adolfa Hitlera - historia Historia Mercedesa - część 2 [geneza motoryzacji]

Popularne w tym tygodniu:

A gdyby tak Audi weszło do NASCAR? Nieznana historia 5000 CS "Talladega"