Tak się jeździło w Polsce. Auta luksusowe i sportowe na wyjątkowych zdjęciach

W przeglądzie Narodowego Archiwum Cyfrowego odwiedzamy polskie ulice w poszukiwaniu luksusowych i sportowych samochodów. Przeniesiemy się w czasie zarówno do dwudziestolecia międzywojennego, jak i okresu powojennego.

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo GT Junior Zagato
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed hotelem Bristol

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Alfa Romeo 1750 GT Veloce
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, ul. Krucza

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Europejskim, w tle "dom bez kantów"

Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Europejskim, w tle "dom bez kantów"

Mercedes-Benz W111 i Chevrolet Bel Air
Data: 1963
Miejsce: skrzyżowanie ul. Kruczej i al. Jerozolimskich w Warszawie

Mercedes-Benz W111 i Chevrolet Bel Air
Data: 1963
Miejsce: skrzyżowanie ul. Kruczej i al. Jerozolimskich w Warszawie

Chevrolet Malibu
Szacowany okres: 1969 - 1974
Miejsce: giełda samochodowa przy ul. Dzikiej w Warszawie

Chevrolet Malibu
Szacowany okres: 1969 - 1974
Miejsce: giełda samochodowa przy ul. Dzikiej w Warszawie

Rajd samochodowy pod Ojcowem; Jan Ripper w swoim Bugatti.
Data: 06.1930
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy pod Ojcowem; Jan Ripper w swoim Bugatti.
Data: 06.1930
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy w Ojcowie. Rozbite Bugatti należące do Henryka Paschalskiego.
Data: 06.1937
Miejsce: Ojców

Rajd samochodowy w Ojcowie. Rozbite Bugatti należące do Henryka Paschalskiego.
Data: 06.1937
Miejsce: Ojców

Eliminacje do Mistrzostw Polski w automobilizmie - rajd samochodowy w Krzyżowej. Na zdjęciu zdobywca pierwszego miejsca w kategorii sportowej: inżynier Bogucki przy swoim Bugatti wraz ze starterem Szatkowskim.
Data: 06.1937
Miejsce: Krzyżowa

Eliminacje do Mistrzostw Polski w automobilizmie - rajd samochodowy w Krzyżowej. Na zdjęciu zdobywca pierwszego miejsca w kategorii sportowej: inżynier Bogucki przy swoim Bugatti wraz ze starterem Szatkowskim.
Data: 06.1937
Miejsce: Krzyżowa

Citroën DS na kempingu
Data: 08.1977
Miejsce: Łagów koło Świebodzina

Citroën DS na kempingu
Data: 08.1977
Miejsce: Łagów koło Świebodzina

Jaguar 420G
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Hotelem Europejskim

Jaguar 420G
Szacowany okres: 1969 - 1983
Miejsce: Warszawa, parking przed Hotelem Europejskim

XII Międzynarodowy Rajd Automobilklubu Polski. Na zdjęciu Jan Ripper w Lancii Aprilii przekracza metę drugiego etapu
Data: 06.1939
Miejsce: Poznań

XII Międzynarodowy Rajd Automobilklubu Polski. Na zdjęciu Jan Ripper w Lancii Aprilii przekracza metę drugiego etapu
Data: 06.1939
Miejsce: Poznań

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie; Na zdjęciu BMW 315/1
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie; Na zdjęciu BMW 315/1
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

II Konkurs Weteranów Szos w Warszawie
Data: 12-13.09.1970
Miejsce: Warszawa, pl. Piłsudskiego (ówcześnie pl. Zwycięstwa)

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu zdobywca nagrody Grand Prix: Mercedes-Benz model W29 typ 540K Cabriolet A. Powstało jedynie 116 egzemplarzy tej wersji.
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu zdobywca nagrody Grand Prix: Mercedes-Benz model W29 typ 540K Cabriolet A. Powstało jedynie 116 egzemplarzy tej wersji.
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu aktor Adolf Dymsza w samochodzie Lancia Farina odbiera nagrodę z rąk wiceprezesa Automobilklubu Polski Janusza Regulskiego
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Pokaz i konkurs piękności samochodów i motocykli w Warszawie. Na zdjęciu aktor Adolf Dymsza w samochodzie Lancia Farina odbiera nagrodę z rąk wiceprezesa Automobilklubu Polski Janusza Regulskiego
Data: 05.1938
Miejsce: Warszawa, park im. Ignacego Jana Paderewskiego

Mercedes W112
Data: 10.1974
Miejsce: Skarszewy, rynek

Mercedes W112
Data: 10.1974
Miejsce: Skarszewy, rynek

Mercedes W186
Szacowany okres: 1958-1965
Miejsce: ul. Nowy Świat od strony al. Jerozolimskich w Warszawie

Mercedes W186
Szacowany okres: 1958-1965
Miejsce: ul. Nowy Świat od strony al. Jerozolimskich w Warszawie

Marszałek Józef Piłsudski w samochodzie Rolls-Royce w towarzystwie płk. Witolda Warthy przejeżdża przez Błonia. Z lewej na koniu gen. Gustaw Orlicz-Dreszer.
Data: 10.1933
Miejsce: Kraków

Marszałek Józef Piłsudski w samochodzie Rolls-Royce w towarzystwie płk. Witolda Warthy przejeżdża przez Błonia. Z lewej na koniu gen. Gustaw Orlicz-Dreszer.
Data: 10.1933
Miejsce: Kraków

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Sukces w trzech aktach: opowieść o tym jak Octavia stała się najpopularniejszym modelem w 122-letniej historii Škody TurboFormuła powraca - rewolucja w sezonie 2014 Historia Hondy Civic w pigułce - poznaj wszystkie generacje kultowego hatchbacka Ekskluzywny anglik, czyli historia marki Bristol [geneza motoryzacji] 7 marek samochodów, których już nie ma w Polsce. 20 lat temu każdy je znał Aston Martin AMR-One (2011) [historia motorsportu] Były diabelsko szybkie i piekielnie mocne. 5 supersamochodów o których świat zapomniał, choć na to nie zasłużyły Co łączy Porsche, FSO i Peugeota? Jedno zero Peugeot 206 WRC – król lew powraca [część 1] | historia motorsportu Mercedes-Benz C DTM (1994) [historia motorsportu] Troutman-Barnes Porsche 911 - historia dziadka Panamery Człowiek, który pokonał Ferrari – historia marki Stanguellini

Popularne w tym tygodniu:

Kipiał mocą i przerażał dźwiękiem. M156 to jeden z najpotężniejszych wolnossących silników V8 od Mercedesa-AMG Pieniądz aż skraplał się na szybach. 5 najbardziej ekstrawaganckich aut po tuningu z lat 80. "Kiedyś to było", czyli 7 najciekawszych kierownic w historii motoryzacji