Nowy Golf VI w 2009 z 7-biegową skrzynią

Nowy Golf VI w 2009 z 7‑biegową skrzynią

Volswagen Golf VI 2009
Volswagen Golf VI 2009
Jacek Filipek
12.01.2008 16:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:03

Zdjęcie poniżej przedstawia wizualizację nowego Golfa, który zadebiutuje na rynku w 2009r. Projektantem nowego modelu jest Walter de Silva (projektant Alfy 156 i Audi A5), ale nie spodziewałbym się w nim rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii. Jednak dowiedzieliśmy się czegoś istotnego o nowym samochodzie Volkswagena. W przyszłym roku będzie dostępna dla niego nowa siedmiostopniowa skrzynia biegów. Oznacza to, że potrzebne są nowe silniki bądź zmiana charakterystyki pracy dotychczasowych wersji.

Zdjęcie poniżej przedstawia wizualizację nowego Golfa, który zadebiutuje na rynku w 2009r. Projektantem nowego modelu jest Walter de Silva (projektant Alfy 156 i Audi A5), ale nie spodziewałbym się w nim rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii. Jednak dowiedzieliśmy się czegoś istotnego o nowym samochodzie Volkswagena. W przyszłym roku będzie dostępna dla niego nowa siedmiostopniowa skrzynia biegów. Oznacza to, że potrzebne są nowe silniki bądź zmiana charakterystyki pracy dotychczasowych wersji.

Wróćmy do stylistyki. Wizualizacja nie jest jakąś tam wizją maniaka programów graficznych, tylko powstała w oparciu o zdjęcia szpiegowskie, które zrobiono na testach w Kalifornii, gdzie poruszały się zakamuflowane modele. Samochód dostanie nowy pas przedni i tylni. Ten ostatni zachodzi głęboko na klapę bagażnika kloszami lamp przypominające te z VW Tiguana. Na początku będą dostępne trzy i pięciodrzwiowe wersje, a później na rynku pojawią się modele GTI, kabriolet i Bluemotion. Nie znamy konkretnej gamy silników, które będą dostępne do Golfa, wiemy jednak, że ma pojawić się wersja z napędem hybrydowym.

Co do nowej przekładni to wiadomo, że ma być lżejsza i bardziej kompaktowa od obecnie stosowanej dwusprzęgłowej skrzyni DSG, no i będzie miała o jeden bieg więcej czyli siedem. DSG to niemieckojęzyczny skrót od Doppelkupplungsgetriebe, czyli jedna skrzynia, dwa sprzęgła, dwa wały napędowe połączone ze sterownikiem. Już nie mogę się doczekać premiery nowego samochodu, pojechać na jazdę testową i przekonać się jak ten silnik z nową skrzynią będzie „chodził”.

Źródło i więcej zdjęć: www.worldcarfans.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)