Terenowy zawodnik: Suzuki RM-Z450 na 2015 rok

Terenowy zawodnik: Suzuki RM‑Z450 na 2015 rok

Terenowy zawodnik: Suzuki RM-Z450 na 2015 rok
Źródło zdjęć: © fot. Suzuki
Dominika D.
31.05.2014 17:25, aktualizacja: 08.10.2022 09:21

Model RM-Z450 na sezon 2015 został poddany najbardziej radykalnym zmianom spośród wszystkich produkcyjnych motocykli crossowych Suzuki w ostatnich latach. Nowa maszyna wywodzi się bezpośrednio od motocykli, których dosiadają Clement Desalle, Kevin Strijbos i James Stewart w cyklach World MXGP, AMA Supercross i AMA Motocross.

Sercem motocykla jest czterosuwowy silnik o pojemności 450 ccm z wtryskiem paliwa. Jak twierdzi producent, zmodernizowany został system dekompresji jednostki napędowej przez zastosowanie elementów mechanicznych. Ponadto, inżynierowie przeprojektowali wałek rozrządu zaworów wydechowych.

Nowością zainstalowaną w najnowszym RM-Z450 jest asystent kontroli startu S-HAC (Suzuki Holeshot Assist Control). Oferuje on dwa tryby pracy, które mają pozwolić wystartować motocykliście z maksymalną wydajnością. Tryb A-Mode ma sprawdzić się najlepiej na mokrych, ubitych nawierzchniach. System Suzuki Holeshot Assist Control ma sterować zapłonem w taki sposób, aby zredukować poślizg koła i zapewnić płynne przyspieszenie, co pozwoli motocykliście zyskać przewagę nad konkurencją już na starcie. Następnie, po upływie 1,2 sekundy (lub po wrzuceniu trzeciego biegu), system przywraca standardowe ustawienia zapłonu.

Obraz
© fot. Suzuki

Jeśli nawierzchnia oferuje lepszą przyczepność, pozwalającą na bardziej agresywny start, motocyklista może wybrać tryb B-Mode. Wówczas system Suzuki Holeshot Assist Control synchronizuje zapłon pod kątem szybszych reakcji przepustnicy, co przekłada się na dynamiczne przyspieszenie. Normalna praca zapłonu zostanie przywrócona po spełnieniu jednego z trzech warunków: po upływie 4,5 sekundy od startu, po wrzuceniu czwartego biegu lub po zamknięciu przepustnicy. Asystent kontroli startu Suzuki Holeshot Assist Control może zostać dezaktywowany na życzenie prowadzącego.

Nowością w modelu 2015 jest również widelec Showa SFF-AIR (Separate Function front Fork-AIR), który stanowi modyfikację widelca SFF zastosowanego w modelu ubiegłorocznym. W poprzedniej wersji widelec zawierał sprężynę śrubową po jednej stronie oraz amortyzator olejowy po drugiej. Najnowsze rozwiązanie nie wymaga już kupowania regulowanych sprężyn i dostosowywania ich charakterystyki do wagi lub umiejętności motocyklisty. Teraz widelec można odpowiednio dostosować za pośrednictwem pompy, a wyeliminowanie najcięższego elementu - sprężyny śrubowej - pozwoliło zaoszczędzić 1 100 gramów.

Suzuki RM-Z450 - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)