ContiSeal - inteligenty kawałek gumy

ContiSeal - inteligenty kawałek gumy

ContiSeal - inteligenty kawałek gumy
Mateusz Gajewski
10.02.2008 18:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:09

Obecny wygląd opony dość drastycznie się różni od jej pierwowzoru (zainteresowanych odsyłam do wikipedii). Aktualnie opony są dostępne w różnych kształtach, mogą posiadać różny wzór bieżnika, różne kolory, a niektóre są tak robione, aby wydzielały kolorowy dym podczas palenia gumy. Continental opracował najbardziej praktyczną chyba ze wszystkich opon - jest to specjalny typ, który ma to do siebie, że sam potrafi się załatać.

Obecny wygląd opony dość drastycznie się różni od jej pierwowzoru (zainteresowanych odsyłam do wikipedii). Aktualnie opony są dostępne w różnych kształtach, mogą posiadać różny wzór bieżnika, różne kolory, a niektóre są tak robione, aby wydzielały kolorowy dym podczas palenia gumy. Continental opracował najbardziej praktyczną chyba ze wszystkich opon - jest to specjalny typ, który ma to do siebie, że sam potrafi się załatać.

Opona składa się z kleistej, lepkiej warstwy znajdującej się po wewnętrznej stronie bieżnika, która ma za zadanie "naprawiać" wszelakiego rodzaju przekłucia równie szybko, jak te się pojawiają. Powłoka ta potrafi również wypełnić wszelakiego rodzaju powstałe szczeliny na grubości 5mm, jeśli obiekt uszkadzający naszą oponę musi zostać usunięty. Najważniejszą jednak zaletą całego przedsięwzięcia jest to, że tak naprawiona opona jest gotowa do drogi i usterka jest usunięta całkowicie. Na dodatek powłoka jest tak stworzona, aby dokładnie rozprowadzać się po powierzchni opony, dzięki czemu ciśnienie jest równomierne i niepotrzebne jest jego monitorowanie. I choć wciąż istnieją pewne obawy co do wytrzymałości warstwy, to Continental już zapowiedział, że zamierza sprzedawać swoje opony ContiSeal od tego lata.

Źródło: motorauthority

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)