Do kupienia: Renault 5 Alpine Turbo 122B

Do kupienia: Renault 5 Alpine Turbo 122B

Do kupienia: Renault 5 Alpine Turbo 122B
Jacek Filipek
07.03.2008 16:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:15

Niedawno na jednej z grup dyskusyjnych przeczytałem ogłoszenie o chęci sprzedaży wyjątkowego samochodu. Była to rajdowa wersja Renault 5 Alpine Turbo 122B, gdy doczytałem ciekawe ogłoszenie okazało się, że sprzedawcą jest mój znajomy.

Do rzeczy więc: Renault 5 Alpine Turbo 122B kolor niebieski, zbudowane praktycznie od nowa, przygotowane do rajdów amatorskich. Budował go 3 lata. Zaczęło jeździć we wrześniu 2007. Aktualny przebieg 2600 km. Samochód wart jest około 26 000 zł, Darek chce za niego 9 200 zł. Z czystym sumieniem mogę polecić samochód Darka, a ciekawy opis jego samochodu poniżej...

Do rzeczy więc: Renault 5 Alpine Turbo 122B kolor niebieski, zbudowane praktycznie od nowa, przygotowane do rajdów amatorskich. Budował go 3 lata. Zaczęło jeździć we wrześniu 2007. Aktualny przebieg 2600 km. Samochód wart jest około 26 000 zł, Darek chce za niego 9 200 zł. Z czystym sumieniem mogę polecić samochód Darka, a ciekawy opis jego samochodu poniżej...

Darek napisał: Niestety jak to w życiu bywa, różne plany i perypetie życiowe pociągają za sobą zmiany. Wiec plany i aktualny stan portfela zmuszają mnie do sprzedaży mojego ukochanego autka. Nawet nie zdążyłem się nim przed Szanownymi koleżankami i kolegami pochwalić, a już musze sprzedawać.

BUDA

Nadwozie oryginalne Alpine Turbo, rozłożone do ostatniej śrubki, zaspawane wszystkie ubytki całej karoserii. Oryginalna blacha bardzo zdrowa. Pomalowane na zewnątrz, i wewnątrz (kabina plus pod maską). Na zewnątrz niebieska perła, wewnątrz białe. Wstawiona klatka bezpieczeństwa, która po lekkich modyfikacjach spełni wymogi załącznika J. Wymienione większość uszczelek (wszystkie które były do kupienia) w drzwiach i klapie bagażnika. Fotele Sparco Sprint z utraconą homologacja FIA, pasy szelkowe bez homologacji (za dopłata mogę dołożyć jeden komplet 6-cio punktowych 3 calowych Jacky z homologacja do 2012 (kupionych w grudniu)

UKŁAD HAMULCOWY

Sprawdzona membrana serwa, wyczyszczona pompa hamulcowa, wymienione uszczelki pompy, przedmuchane przewody hamulcowe, nowe 4 tarcze, nowe klocki, zregenerowane zaciski, wymienione uszczelnienia w zaciskach, sprawdzony korektor siły hamowania, hamulec ręczny na linkach, wszystkie elementy układu hamulca ręcznego w zaciskach tylnych sprawdzone lub wymienione.

ZAWIESZENIE,UKŁAD KIEROWNICZY

Wszystkie elementy metalowo-gumowe w zawieszeniu wymienione lub zregenerowane, Amortyzatory tył - Bilstein B6 (Twarde), przod Olejowe ( komfortowo- twarde) zawieszenie dobrze wybiera, tył lekki i twardy dobrze trzyma na zakrętach, na wybojach nerwowy. Sprawdzone wahacze, drążki skrętne, mocowania zawieszenia. Podłożone podkładki pod mocowania przednich wahaczy w celu uzyskania negatywu. Wymienione końcówki drążków kierowniczych, nowe manszety gumowe, sprawdzony ślimak.

SILNIK

Złożony na możliwie wszystkich nowych częściach. Nowe poduszki pod silnikiem, Wyważany wal korbowy dynamicznie ze sprzęgłem, nowe panewki, kalibrowany blok silnika, nowy simmering przy wale, szlifowane tuleje, ważone tłoki z korbami, nowe pierścienie, nowa uszczelka pod głowica, głowica planowana, rozwiercane i polerowane kanały wydechowe, poprawiane kanały dolotowe, nowe prowadnice zaworów,

dołożone uszczelniacze zaworowe, cały rozrząd wraz z łańcuchem nowy, regenerowana pompa wody, polerowane kolektory wydechowe, turbo po całkowitej regeneracji 5000 km temu, gaźnik po całkowitej regeneracji 2500 km temu, nowa elektryka, alternator po regeneracji, rozrusznik tez, regenerowana pompa oleju, sprawdzana ciśnieniowo chłodnica oleju i wody, auto nie bierze ani grama oleju, olej wymieniany 3 razy!!

UKłAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Sprzęgło spiekane ceramiczne, robione na zamówienie, skrzynia biegów po regeneracji, skasowane luzy na wałkach, wymienione łożyska, simmeringi. Półosie, przeguby po regeneracji, nowe manszety gumowe. Wodzik zmiany biegów zrobiony na tulejce mosiężnej, precyzyjnie wybiera biegi.

ELEKTRYKA

Cała wiązka przełożona, wszystkie wskaźniki sprawne, nowy akumulator, żarówki, jedynie światło biegu wstecznego nie podpięte i nie działają światełka do oświetlenia kabiny nad drzwiami. Brakło czasu na te

detale.

Pewnie zapomniałem o 100 rzeczach, tak jak pisałem 99% części tego samochodu rozbierałem i naprawiałem/wymieniałem. Autko zalane wszystkimi płynami nowymi, nowe filtry. Wolny wydech ( jak na rajdówkę średnio głośny) Do samochodu dodaje praktycznie drugie w częściach, razem z elementami blacharskimi, zderzakami, szybami, Dwa komplety alufelg, letnie i zimowe, nowe opony letnie Yokohama A539, zimowe po dwóch sezonach w świetnym stanie Continental ContiWinterContact.

Wszelkie dodatkowe informacje pod telefonem 502 721 587

zdjęcia na e-mail: kukula@fr.pl[block position="inside"]10724[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)