Biorąc pod uwagę ostatnie ceny paliw wcale nie dziwi decyzja Hyundaia o wprowadzeniu do gamy silników modelu i10 kolejnej, małej jednostki. Warto tym samym porównać go do jednostki, która już teraz jest w sprzedaży a mianowicie silnika o pojemności 1,1 litra. Silnik, który w Wielkiej Brytanii będzie dostępny od września tego roku ma 1,2 litra pojemności.
Biorąc pod uwagę ostatnie ceny paliw wcale nie dziwi decyzja Hyundaia o wprowadzeniu do gamy silników modelu i10 kolejnej, małej jednostki. Warto tym samym porównać go do jednostki, która już teraz jest w sprzedaży a mianowicie silnika o pojemności 1,1 litra. Silnik, który w Wielkiej Brytanii będzie dostępny od września tego roku ma 1,2 litra pojemności.
W porównaniu do wersji 1,1 moc auta wzrosła o 18% i teraz wynosi 77KM. Moment obrotowy również się zwiększył i zamiast 98Nm wynosi 118Nm. Z nowym silnikiem Hyundai i10 pojedzie maksymalnie 164km/h (starsza wersja 151km/h), a przyspieszenie od 0-100 skróciło się o niema 3 sekundy i wynosi teraz 12,8 s. Emisja spalin i zużycie paliwa jest praktycznie identycznie w przypadku obu wersji. Hyundai i10 z nowym silnikiem ma kosztować od 7.995£.
Źródło: carscoop.blogspot.com