Pontiac G8 GXP Street Concept - klasyczne szaleństwo
Jednym z najlepszych elementów na targach SEMA jest tuning fabryczny. Tym razem zobaczymy Pontiaca G8 GXP Street Concept.
Może ktoś powiedzieć - po co? Skoro już seryjna wersja G8 posiada 415 KM i silnik V8 o pojemności 6,2 litra! Zwyczajnie, dla zabawy. Technicy z Pontiaca umieścili zamiast niego jednostkę napędową LSX454 o pojemności... 7,4 litra i mocy 638 KM! Maksymalny moment obrotowy? Równe 600 Nm. I tak z niegrzecznego sedana robi się - jeszcze większy wariat.
Jednym z najlepszych elementów na targach SEMA jest tuning fabryczny. Tym razem zobaczymy Pontiaca G8 GXP Street Concept.
Może ktoś powiedzieć - po co? Skoro już seryjna wersja G8 posiada 415 KM i silnik V8 o pojemności 6,2 litra! Zwyczajnie, dla zabawy. Technicy z Pontiaca umieścili zamiast niego jednostkę napędową LSX454 o pojemności... 7,4 litra i mocy 638 KM! Maksymalny moment obrotowy? Równe 600 Nm. I tak z niegrzecznego sedana robi się - jeszcze większy wariat.
Taka moc zdeterminowała również i inne modyfikacje. Między innymi sztywniejsze sprężyny, pochodzące zresztą z innego modelu GM, CTS-V. Znajdziemy również 20-calowe koła oraz nieco zmieniony wygląd zewnętrzny. Z tyłu dodano dyfuzor oraz całkowicie nowy układ wydechowy. Również we wnętrzu nie jest standardowo.
Więcej szczegółów po oficjalnej premierze podczas targów SEMA w Las Vegas.