BMW polubiło downsizing

BMW polubiło downsizing

BMW polubiło downsizing
Michal Grygier
28.11.2008 13:10, aktualizacja: 02.10.2022 15:55

Lubicie wielkie silniki, połykające benzynę jak Smok Wawelski? To się niedługo skończy...

Biuck Riviera z '73 roku miał motor o pojemności 7,5 litra. Model GS nawet większy, bo 7,6 litrowy. Takie czasy już nie wrócą, choć Dodge w dalszym ciągu oferuje Vipera z silnikiem o pojemności 8 litrów! Jest to jednak już wymierający gatunek. Dziś tą tendencję potwierdzają kolejne doniesienia prasowe. Choćby te od BMW.

Biuck Riviera z '73 roku miał motor o pojemności 7,5 litra. Model GS nawet większy, bo 7,6 litrowy. Takie czasy już nie wrócą, choć Dodge w dalszym ciągu oferuje Vipera z silnikiem o pojemności 8 litrów! Jest to jednak już wymierający gatunek. Dziś tą tendencję potwierdzają kolejne doniesienia prasowe. Choćby te od BMW.

Bawarczycy zaczynają się odwracać od wielkich pojemności i wolnossących technologii na rzecz silników z doładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem. Proces znany jako downsizing jest ostatnio na ustach wszystkich producentów. Podobnie jak emisja CO2. Według nieoficjalnych źródeł, taka radykalna zmiana w BMW ma nastąpić już w przyszłym roku, a pierwsze modele, które otrzymają nowe jednostki to zupełnie nowe wersje M-Power modeli X5 oraz X6.

Szkoda...

Czy niedługo pod maską będą takie silniki silniczki?

Worlds smallest V12 engine

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
BMW X6 oficjalnie!
BMW X6 oficjalnie!
Mateusz Gajewski
BMW 5 F10
BMW 5 F10
Konrad Janicki
BMW M3 Sedan
BMW M3 Sedan
Mateusz Gajewski
BMW M3 Cabrio
BMW M3 Cabrio
Mateusz Gajewski
Komentarze (0)