Niemiecki producent samochodów świętuje półtoramilionową Klasę E, która wyjechała z fabryki po sześciu latach produkcji tej generacji tego modelu. Auto trafiło do salonów w 2002 roku, do tej pory wyprodukowano 1,270,000 sedanów i 230,000 samochodów z nadwoziem kombi.
Niemiecki producent samochodów świętuje półtoramilionową Klasę E, która wyjechała z fabryki po sześciu latach produkcji tej generacji tego modelu. Auto trafiło do salonów w 2002 roku, do tej pory wyprodukowano 1,270,000 sedanów i 230,000 samochodów z nadwoziem kombi.
Najlepszymi rynkami zbytu dla Klasy E okazały się Niemcy i Stany Zjednoczone, każdy z tych krajów ma około 25'cio procentowy udział w ogólnej ilości sprzedanych egzemplarzy. Najbardziej popularną wersją silnikową okazał się model 220 CDI, natomiast z wersji benzynowych najczęściej wybierana do tej pory była wersja E350. Nie jest zaskoczeniem, że ponad 40 procent klientów kupujących ten samochód zdecydowało się na auto z silnikiem diesla.
Do tej pory przez 60 lat z taśm montażowych fabryk zjechało 8 generacji tej komfortowej, reprezentacyjnej i luksusowej limuzyny. W przyszłym roku oficjalnie zadebiutuje nowa generacja Klasy E.