Nissan GT-R SpecV - pierwsze zdjęcia!
MICHAL GRYGIER • dawno temu
Nissan GT-R Spec V długo oczekiwana, radykalna wersja wreszcie została ujawniona!
SpecV jest limitowaną wersją, lżejszą, rzadszą i zdecydowanie droższą od standardowego GT-Ra. W sprzedaży pojawi się w 2 lutego 2009 roku. Ale, póki co, tylko w Japonii, w kilku wybranych salonach. Kiedy w Europie? Nie wiadomo.
Bazuje na modelu po faceliftingu, który został wprowadzony do sprzedaży w Japonii tuż przed świętami. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, SpecV nie posiada 550KM, ale 485KM z tego samego silnika V6 z twin-turbo. Posiada jednak specjalny system kontrolujący ciśnienie doładowania, pozwalający na zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do 434Nm poprzez dodatkowe 15Nm w zakresie od 3500–5000 obr/ min. ECU automatycznie zwiększa doładowanie gdy uaktywnimy system, bądź gdy przyciśniemy guzik na kierownicy.
SpecV waży 1680kg i jest o 60kg lżejszy od standardowego GT-R. Gdzie są te oszczędności w masie? Pozbyto się drugiego rzędu foteli, a spojler bagażnikowy, przedni grill oraz część układu hamulcowego są teraz wykonane z włókien węglowych. Tytanowy układ wydechowy Nismo Clubsports pozwolił zaoszczędzić dokładnie 5,4kg.
Zobacz również: Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?
Wewnątrz GT-R SpecV posiada parę bardzo lekkich i cienkich foteli Recaro. Miejsce dla włókien węglowych znalazło się również między innymi na panelu środkowym.
Usztywniono — jeszcze bardziej — zawieszenie, które teraz posiada nowe amortyzatory Bilsteina, a układ hamulcowy dysponuje pierwszymi karbonowo-ceramicznymi tarczami Nissana, powstałymi przy współpracy ze specjalistami z Brembo. Jak podaje producent, nowy układ hamulcowy pozwala na osiągnięcie przeciążeń przy hamowaniu dochodzącymi do 2G! Dzięki niemu zaoszczędzono również 5kg, i to na jedno koło!
SpecV będzie dostępny w kilku kolorach, ale najbardziej egzotycznym jest Ultimate Opal Black, który zmienia nieco odcień, w zależności jak na lakier pada światło.
Nissan planuje miesięcznie produkować około 20–30 sztuk SpecV. W Japonii ceny zaczną się od £112,000, czyli niemal dwukrotność standardowego GT-R! Czy warto? Nissan nie podał jeszcze oficjalnych wartości przyspieszeń, ani prędkości maksymalnej. Wielu czeka również na czas jednego okrążenia legendarnego toru Nurburgring.
Jedno jest pewne — będzie szybciej, i drożej…
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze